Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Wie doet er mee? Zo'n 5 kilo kwijt in en na de zomervakantie.

Wie doet er mee om zo'n 5 kilo kwijt te raken in de aankomende maanden? Lekkerder in je vel door op je eten te letten en meer te bewegen. Hier kun je je ei kwijt 


NaamStartNuStreefEraf
Elmie66,759,8606,9
Pupsel7266,6645,4 (18-8)
Blondie572,766,5656,2
Bakblik64,863,9620,9
Helena8278,2763,8
 Bammbamm69,967,8642,1?
Esmeralda67,765,6652,1?
Loes80,576,6754,1
Snoepketting83,9


(4-8)?
Diyer9179,57511,5?
Fidodido74

72,3



67



1,7

Cherokeerose71,6
70,9

660,7?

Cala81,479,976,41,5
Blauwelucht69,6
66,3

62,5
3,3

Appeltje-eitje

74,9


?

Oeloeboeloe

66
61


?

Octaviana61,260,5570,7

Ik wil wel meedoen maar wil niet in het lijstje. Mag dat ook?

Elmie

Elmie

13-07-2021 om 12:15 Topicstarter

Ja hoor. Dat is prima 👍 Welkom appeltje!

Net vorige week begonnen om mijn corona kilo's weg te werken.  Ik doe mee! Zo'n stok achter de deur werkt altijd goed voor mij. 

Begonnen op 64.8 nu 64.4 streefgewicht is 62.

Hoe krijg ik mijn cijfers in dat lijstje?

Elmie schreef op 13-07-2021 om 12:15:

Ja hoor. Dat is prima 👍 Welkom appeltje!

Leuk! Dankjewel. 

De corona-kilos zijn ook hier eraan gevlogen en wilde allang het roer omgooien. 
Dit topic is een goede stok achter de deur.
Ben sowieso ook een rare eter, vaak sla ik het ontbijt over, of zoals vandaag heb ik wel ontbeten maar lunch sla ik over. 
Soms eet ik slechts éen maaltijd op een dag wat ook weer een averechts effect kan hebben als je probeert af te vallen.

Merk als ik een gezond en evenwichtig eetpatroon aanhoudt dat ik vanzelf weer op een gewicht kom waar ik mij het meest comfortabel bij voel, zonder ernaast nog te hoeven sporten. 

Mijn plan voor nu is om in ieder geval drie maaltijden per dag te eten, een stukje fruit in de morgen desnoods en de lunch dan wat uitgebreider. 
Vaker zelf koken en gezonde recepten opzoeken. 
Dat laatse was ik al even mee bezig, maar ik zit zo vast in mijn oude eet patroon dat ik toch telkens weer precies dezelfde dingen in mijn karretje stop..

Bewuster boodschappen doen in het vervolg dus ook!. 


Elmie

Elmie

13-07-2021 om 13:49 Topicstarter

Welkom Bakblik! Ik zal je in het lijstje zetten. Ik hoop dat het schrijven je helpt om je doel te behalen 😊

Appeltje, dat kan ik echt niet hoor, maaltijden overslaan. Dan val ik om 

Bij mij is het er eigenlijk ingeslopen. Te veel sausjes, te vaak iets lekkers bakken dat op moet, en steeds meer snoepen en chips in de avond. En te weinig echt wat intensiever bewegen. Ik schrok mij eind maart een pukkel toen ik op de weegschaal ging staan  
Ik ben nu al een stuk meer tevreden. Nog 2 kilo en dan wil ik op gewicht blijven.

Elmie

Elmie

13-07-2021 om 13:59 Topicstarter

Het lukt mij nog even niet om je toe te voegen bakblik (leuke nick trouwens). Ik heb de vraag verderop gesteld dus even afwachten.

Elmie schreef op 13-07-2021 om 13:49:

Welkom Bakblik! Ik zal je in het lijstje zetten. Ik hoop dat het schrijven je helpt om je doel te behalen 😊

Appeltje, dat kan ik echt niet hoor, maaltijden overslaan. Dan val ik om

Bij mij is het er eigenlijk ingeslopen. Te veel sausjes, te vaak iets lekkers bakken dat op moet, en steeds meer snoepen en chips in de avond. En te weinig echt wat intensiever bewegen. Ik schrok mij eind maart een pukkel toen ik op de weegschaal ging staan
Ik ben nu al een stuk meer tevreden. Nog 2 kilo en dan wil ik op gewicht blijven.

Haha ja dat hoor ik van meerdere mensen.
Volgens mij hoort je lichaam ook alarm te slaan als je afwijkende eetpatronen op na houdt,maar ik kan gewoon prima functioneren op éen maaltijd per dag om éen of andere reden. 

Oh wat goed joh, de laatste loodjes nog even dus voor jou. 🥳
Eet je nu ook veel gezonder dan? Of heb je voornamelijk veel gesport.. 



Elmie

Elmie

13-07-2021 om 14:56 Topicstarter

Ja ik eet zeker gezonder maar niet extreem hoor. Gewoon opletten dat ik minder vetten en eiwitten binnen krijg. Verder 3x per dag een maaltijd en 2x per dag fruit tussendoor. Bovendien eet ik gewoon in het weekend een bakje chips en elke avond 1 snoepje   
Ik sport ook meer (skeeleren en zwemmen). Maar ook weer niet super veel. 2 a 3 x in de week. Naast het lopen en fietsen wat ik altijd al deed.

Jaaaaa gevonden! Welkom Appeltje en Bakblik! 
Fijn dat je hier het topic hebt geopend Elmie en ook dat het gelukt is om een tabel erin te knutselen! 

jaa gevonden ! 
Ja volgens mij moet een moderator bij jou rechten aanzetten dat je de OP mag blijven bewerken Elmie. Weet even niet waar je die vraag moet stellen maar je vindt vast wel de juiste weg 

voor de nieuwe medeschrijvers; elke woensdag ochtend is het weegdag! Dan is Elmie zo vriendelijk om de tabel voor ons bij te werken  

Dan krijgt ze van mij en "oude" score ik heb altijd weegdag op maandag.  Heb zelf geen weegschaal en op maandag ben ik altijd ergens op een vast tijdstip waar wel een weegschaal is.  Dat is mijn weegmoment, dan post ik dat hier op woensdag en kan mijn score meegenomen worden met de verandering van de tabel. 

Elmie schreef op 13-07-2021 om 14:56:

Ja ik eet zeker gezonder maar niet extreem hoor. Gewoon opletten dat ik minder vetten en eiwitten binnen krijg. Verder 3x per dag een maaltijd en 2x per dag fruit tussendoor. Bovendien eet ik gewoon in het weekend een bakje chips en elke avond 1 snoepje
Ik sport ook meer (skeeleren en zwemmen). Maar ook weer niet super veel. 2 a 3 x in de week. Naast het lopen en fietsen wat ik altijd al deed.

Doe je goed!

Schijnt dat je het zo ook het langst volhoudt, als je blijft genieten van een snoepje zo nu en dan. 

Avond eten is hier bijna klaar, rissotto met zalm en spinazie. 
Of het heel gezond is weet ik niet, maar ik eet kleine porties en ik drink water bij mijn maaltijd, (normaal altijd frisdrank bij het avondeten).

Bon appetit @ iedereen


Elmie

Elmie

13-07-2021 om 17:09 Topicstarter

Ha die Blondie en Pupsel, leuk om jullie hier weer te zien

Helemaal goed Bakblik!

Dat klinkt wel gezond hoor appeltje...en lekker!! Eet smakelijk. Wij eten bami.

Het is trouwens gelukt hoor met de tabel. Ik kan hem nu aanpassen  

Gevonden!!!
Hoi Bakblik en Appeltje wat leuk dat jullie ook meeschrijven!

Even kort mijn verhaal:
Ik ben de afgelopen 2 jaar 10 kilo aangekomen (vanaf het moment dat ik gestopt ben met roken)  Nu mag daar wel weer wat vanaf. Dit doe ik door bij te houden wat ik eet (met de app eetmeter) en proberen zoveel mogelijk rond de 1500 calorieën te blijven. Dit lukt lang niet altijd, maar dat probeer ik te compenseren met sport en beweging. Ik ga nu 3x in de week naar crossfit en doe zoveel mogelijk op de fiets. 

En spannend morgen weer wegen. Ik denk dat ik niet (veel) ben afgevallen. Iets te gezellig gehad dit weekend.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.