Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
alhambra
20-05-2024 om 21:42
Ik had beter kunnen eten vandaag maar we hebben vanmiddag gevoetbald en zijn naar de supermarkt gelopen en ik heb zojuist nog 25 minuten op het roeiapparaat gezeten.
Due-scimmie
20-05-2024 om 21:47
Ik twijfelde over mijn avondwandeling maar man zei al ga je maar een klein rondje. Blij dat ie dat deed want ik vind in de avond half uurtje alleen lopen zo lekker.
Amandelbloesem
20-05-2024 om 22:45
Ik schrijf niet erg regelmatig mee, maar qua kleine dingetjes: in plaats van de lift te nemen, ben ik vandaag niet alleen de trap opgelopen, maar zelfs deels opgerend. En daar ben ik heel blij mee, dat is lang geleden dat ik dat kon.
SuzyQFive
21-05-2024 om 00:47
Friezinnetje schreef op 20-05-2024 om 15:02:
Hier vandaag naar heel veel fietsers gekeken. Fietselfstedentocht met 15.000 fietsers door het dorp. Waag ik me niet aan, dat is 230 km, en je mag niet op een electrische fiets.
Oh mag dat niet? Jammer… Maar die zou het ook niet zo lang volhouden
Dan maar een keer in etappes 
Due-scimmie
21-05-2024 om 07:32
Amandelbloesem schreef op 20-05-2024 om 22:45:
Ik schrijf niet erg regelmatig mee, maar qua kleine dingetjes: in plaats van de lift te nemen, ben ik vandaag niet alleen de trap opgelopen, maar zelfs deels opgerend. En daar ben ik heel blij mee, dat is lang geleden dat ik dat kon.
Respect! Ik werk op de derde verdieping maar gewoon lopend al is die derde trap hels 😅
Dolfje
21-05-2024 om 07:56
Ik heb net de 7 minute training gedaan en ga dadelijk op de fiets naar mijn werk voor een dienst en dan vanavond weer. Was eigenlijk van plan om op de woensdagen te gaan lopen maar moet de komende woensdagen vroeger beginnen dan is dat ook niet handig.
Gewicht was onder de 85 vanmorgen.
BritgetJones007
21-05-2024 om 09:25
bedankt voor de tip om eens uit te rekenen wat ik op basis van gewicht, leeftijd, lengte en energie mag eten om af te vallen wb calorieën....dat verduidelijkte heel veel. Dat de algemene 2000 calorieën behoefte voor vrouwen algemeen is, maar niet op mij van toepassing.
Ysenda
21-05-2024 om 09:32
BritgetJones007 schreef op 21-05-2024 om 09:25:
bedankt voor de tip om eens uit te rekenen wat ik op basis van gewicht, leeftijd, lengte en energie mag eten om af te vallen wb calorieën....dat verduidelijkte heel veel. Dat de algemene 2000 calorieën behoefte voor vrouwen algemeen is, maar niet op mij van toepassing.
Dat klopt voor bijna niemand.
SuzyQFive
21-05-2024 om 14:12
Due-scimmie schreef op 21-05-2024 om 07:32:
[..]
Respect! Ik werk op de derde verdieping maar gewoon lopend al is die derde trap hels 😅
Onze lift op school is zo traag… Onze personeelskamer is helemaal boven in de school. We hebben zo’n split level gebouw. Iedereen komt altijd hijgend boven 🫠
Due-scimmie
21-05-2024 om 14:14
SuzyQFive schreef op 21-05-2024 om 14:12:
[..]
Onze lift op school is zo traag… Onze personeelskamer is helemaal boven in de school. We hebben zo’n split level gebouw. Iedereen komt altijd hijgend boven 🫠
Ik heb nav dit topic toch trap omhoog gepakt. Halverwege beginnen mijn bovenbenen te branden 😆
Dolfje
21-05-2024 om 14:20
Ik haat traplopen en woon gelukkig in een appartement, moet vanuit de kelder waar mijn fiets staat gelukkig maar 1 verdieping en op het werk hebben we er gelukkig ook maar 1 die loop ik altijd wel.
Op vakantie vragen we altijd zo hoog mogelijk en afgelopen jaar en het jaar daarvoor zaten we op de tweede, dat is voor mij echt de Max 
Ysenda
21-05-2024 om 14:32
Dolfje schreef op 21-05-2024 om 14:20:
Ik haat traplopen en woon gelukkig in een appartement, moet vanuit de kelder waar mijn fiets staat gelukkig maar 1 verdieping en op het werk hebben we er gelukkig ook maar 1 die loop ik altijd wel.
Op vakantie vragen we altijd zo hoog mogelijk en afgelopen jaar en het jaar daarvoor zaten we op de tweede, dat is voor mij echt de Max
Veel appartementen hebben geen lift. In mijn vorige huis moest ik tot de 4e met de trap, met dreumes en boodschappen.
Zoon kon heel snel trap op en af want tillen is niet mijn hobby.
Nu ligt mijn grens dus op de 5e verdieping, daar boven neem ik de lift.
Dorestad
21-05-2024 om 19:22
toen ik nog als wijkverpleegkundige werkte had ik in 1 avonddienst bijna 90 verdiepingen. Een aantal cliënten woonde 8 hoog (voor de noorderlingen: Vinkhuizen). Ik deed alles met de trap. Toen ik echter een aantal keren een hartritmestoornis kreeg kon ik zelfs niet eens meer mijn trap thuis opkomen zonder boven erst te moeten zitten.
Vandaag 10 km gelopen op het strand, lekker met blote voeten door het water.
25 km gefietst door de duinen op een fiets zonder versnellingen. Het was prachtig weer. Nu regent het al een paar uur maar de beweging is in the pocket
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.