Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Vandaag hetzelfde rondje nog een keer gefietst. En verder een ritje naar de school van de kinderen en terug en naar de locatie van de bootcamp en terug. Samen zo’n 21 km. Daarnaast ongeveer 10.000 stappen gezet en bootcamp gedaan. Ruim 1.000 actieve kcal. Dat is dus super goed. Verder ben ik ongesteld en had ik vanochtend heel vroeg enorme kramp. Gelukkig heb ik daarna nog even goed kunnen slapen. De hele dag ook veel trek gehad, maar gelukkig goede keuzes kunnen maken (volkoren cracker met hummus, gekookt ei, klein vakje magere yoghurt met Muesli. Ben nu wel moe. Morgen het kinderfeestje van onze jongste. Dan worden het meer calorieën eten en minder verbranden.

Ik heb niet vanmiddag in mijn pauze thuis kunnen wandelen want er kwam een monteur maar heb alleen met werken vandaag dik 11000 stappen gezet. 

Dorestad schreef op 21-05-2024 om 19:22:

toen ik nog als wijkverpleegkundige werkte had ik in 1 avonddienst bijna 90 verdiepingen. Een aantal cliënten woonde 8 hoog (voor de noorderlingen: Vinkhuizen). Ik deed alles met de trap. Toen ik echter een aantal keren een hartritmestoornis kreeg kon ik zelfs niet eens meer mijn trap thuis opkomen zonder boven erst te moeten zitten.

Vandaag 10 km gelopen op het strand, lekker met blote voeten door het water.
25 km gefietst door de duinen op een fiets zonder versnellingen. Het was prachtig weer. Nu regent het al een paar uur maar de beweging is in the pocket

Dat was ook mijn wijk toen ik bij de Thuiszorg werkte. Nou, ik nam toen wel de lift maar toen deed ik ook nog aan topsport. 

-4kg trouwens 

Vandaag mijn wekelijkse weging. Helaas 400gr aangekomen, terwijl ik mij best aardig heb gedragen qua voeding en beweging (ook weer niet uitmuntend overigens.. avondje wijntjes en af en toe wat pinda'tjes heeft dus harder aangetikt dan gedacht)
Maar weer doorzetten dan! 

Startgewicht: 77,9kg, BMI 27,9
Gewicht na 6 weken: 74,3kg, BMI 26.6

Ies

Ies

22-05-2024 om 00:13

Oh wat lekker Dorestad, lopen op het strand!
Ik ben dol op trappen en neem ook altijd de trap, maar kom niet zoveel bij trappen.
Alleen thuis sjees ik wat af trap op trap af. Gelukkig probeer ik op dat soort manieren nog wat beweging te krijgen want anders zou er wel heel weinig gebeuren…
Ontzettend weinig tijd en ik merk dat ik de flow dan ook snel wat aan het verliezen ben. Veel pijn momenteel en dat helpt niet. Wat fijn dat jullie afvallen! 

Hier gisteravond niet meer gewandeld, maar lekker band met fiets dus wel bijna km met fiets aan de hand gewandeld. Weegschaal was lief vanochtend. 

Ik begon 2 April op 79 kilo, in januari op zwaarste punt 81, en vanochtend 73.7. 
Nog 3,7 kilo tot ik mezelf trakteer op een badpak of bikini. 

Due-scimmie schreef op 22-05-2024 om 07:30:

Ik begon 2 April op 79 kilo, in januari op zwaarste punt 81, en vanochtend 73.7.

Lekker bezig!

Zo ik ben weer bij gelezen. Ik vind het echt knap hoeveel sommigen van jullie bewegen. En vooral hoe jullie dat inpassen in jullie dag.
Merk dat ik zelf nog wel een beetje in de modus geen tijd en als ik wel tijd heb te moe zit.
Buiten het sporten om wordt er dus weinig bewogen.

Ook het eten is weer mis. Ik snoep weer veel te veel. Ik denk dat ik het echt weer even moet bijhouden in de app. Maar vergeet het steeds en vind afwegen ook gedoe.
Ik moet weer even in de juiste flow zien te komen.

Hier gisteren 20.000 stappen gezet bij een dagje weg. Nu lig ik allen nog even een migraine aanval uit te brakken... Ellende elke maand qua cyclus

potjandorie zo mijn best gedaan het afgelopen weekend, bewogen, me aan m'n eetplan gehouden en dan laat de weegschaal nauwelijks verschil zien. Dat is dan wel jammer.

Zit nu na een upper body training (met 4x per week krachttraining ga je vaak splitsen) zit ik nu met trillende armpjes mijn bak kwark naar binnen te werken. Dat geeft dan wel weer het gevoel dat ik wat gedaan heb.

Ysenda schreef op 22-05-2024 om 09:09:

potjandorie zo mijn best gedaan het afgelopen weekend, bewogen, me aan m'n eetplan gehouden en dan laat de weegschaal nauwelijks verschil zien. Dat is dan wel jammer.

Zit nu na een upper body training (met 4x per week krachttraining ga je vaak splitsen) zit ik nu met trillende armpjes mijn bak kwark naar binnen te werken. Dat geeft dan wel weer het gevoel dat ik wat gedaan heb.

De weegschaal misschien niet.  Maar de centimeterband misschien wel.  Met zoveel krachttraining kan het niet anders dan dat je spiermassa gaat toenemen.  Ik hoef jou niet te vertellen dat je dat op de weegschaal terugziet

Die trillende ledematen na een training herken ik.  Koffie drinken wordt dan een hele uitdaging 

Due-scimmie schreef op 22-05-2024 om 07:30:

Hier gisteravond niet meer gewandeld, maar lekker band met fiets dus wel bijna km met fiets aan de hand gewandeld. Weegschaal was lief vanochtend.

5 kilo in een paar weken tijd.  Dat is toch geweldig!

Dorestad schreef op 22-05-2024 om 09:41:

[..]

je spiermassa gaat toenemen. Ik hoef jou niet te vertellen dat je dat op de weegschaal terugziet

Ik heb zo'n dure weegschaal die van alles meet, maar mijn spiermassa gaat ook niet omhoog......
Het volgt eigenlijk heel precies mijn gewichtslijntje. 

Ysenda schreef op 22-05-2024 om 10:46:

[..]

Ik heb zo'n dure weegschaal die van alles meet, maar mijn spiermassa gaat ook niet omhoog......
Het volgt eigenlijk heel precies mijn gewichtslijntje.

Zo'n ding staat hier ook. Maar die meet alleen iets door je onderlichaam.  Kan best zijn dat je armen gespierder zijn geworden.  Dat de spiegel wel degelijk laat zien dat er wat verandert. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.