Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Ysenda
19-05-2024 om 10:01
En ik ben mijn dag weer begonnen in de sportschool.
Straks boodschappen doen en dan 2 nachtjes op hotel. Morgen heb ik een wandeling van 27 km gepland. En daar wil je wel dingen voor mee natuurlijk.
Ik heb een keukentje in mijn kamer dus eten zal ook goed gaan. Moet ik zo alleen even een plan voor maken.
Dolfje
19-05-2024 om 15:43
Hier ook gesport en net ook nog een uur gewandeld dus vind het qua bewegen wel goed voor vandaag.
PhilDunphy
19-05-2024 om 15:47
Ik doe mee! Het is zo'n prachtig weer, dat ik besloot even een fietstochtje te gaan maken. 10km, goed voor ca. 265kcal. Dat compenseert een beetje de glazen rode wijn die ik gisteren op cheatday heb gedronken.
alhambra
19-05-2024 om 15:48
Vrijdag en vandaag 11 km gefietst met een kind achterop. Goede workout!
Dolfje
19-05-2024 om 15:49
Het mooie weer is hier net compleet omgeslagen, onweer bliksem en stortbui. Gelukkig waren we al thuis.
Ninoea
19-05-2024 om 19:11
Het leek hier net enorm te gaan onweren, maar uiteindelijk waren het maar een paar druppels.
Vanochtend en vanmiddag 20 min binnen hardgelopen. Vanochtend nog twee keer een 7 minuten workout er achteraan gedaan.
Verder eigenlijk amper bewogen. We zijn op bezoek geweest bij pake en beppe en dat is altijd een tijdje rijden.
Mijn gemiddelde wandelhartslag is omlaag gegaan van 100 naar 89 de laatste vier weken.
Auwereel
19-05-2024 om 20:00
Wij waren een fietstochtje aan het maken, maar toen we even een een pauze hielden, het wolkendek en buienalarm bekeken, zijn we via een kortere route terug gefietst. Uiteindelijk is het droog gebleven. Omdat ik ook nog 2x naar de cavia's van mijn caviaoppas ben gefietst 40 km gefietst vandaag. Zonder ondersteuning, maar de tegenwind wel zo stevig dat ik droom over een e-bike. Aan de andere kant, ik ben zonder problemen thuis gekomen, dus ik kan zonder e-bike. Maar met e-bike waren we vast verder gefietst. Dilemma....
Dorestad
19-05-2024 om 20:46
we hebben prachtig weer dit weekend. Dus naar buiten. Gisteren hebben we 35 km gefietst. Ik dus op mijn Ebike maar ik heb de trapondersteuning niet gebruikt. Rondje Leekstermeer, door de Onlanden. Volgende keer wel mijn fietsbroek aandoen. Zadelpijn...
Vandaag hebben we 15 km gelopen. Glimmen, Onnen, 50 Bunder bos. En toen moest ik ook nog krachttraining thuis doen. Ben er net klaar mee. Voor het beeld: ik had het warm dus in onderbroek en bh heb ik alles vlak voor de airco gezet en die op 20 graden laten blazen, over mij heen.
Ninoea, het lijkt er dus op dat jouw conditie steeds beter wordt. Mijn hartslag in rust was een jaar of 5 geleden rond de 100. Ik kreeg een bètablokker. Nu geen blokker meer. Hartslag in rust is ergens tussen de 50 en 60.
Ninoea
19-05-2024 om 21:49
Ik heb het even nagekeken. Mijn gemiddelde hartslag in rust is 49 gemeten over een periode van zeven maanden. En mijn gemiddelde wandelhartslag is over 22 weken 100 en de laatste vier weken 89. Het bootcampen en touwtje springen en hardlopen helpen dus. Mijn conditie is inderdaad aan het vooruit gaan.
De afstanden die jij loopt die red ik volgens mij echt niet. Gaaf dat je zoveel gezonder bent geworden @dorestad
Due-scimmie
19-05-2024 om 22:04
Die afstanden loop ik ook niet. Ik wandel een rondje van 4,5 en vind dat lang zat 😅.
Ga vrijdag wel een tourfiets ophalen via marktplaats.
Ninoea
19-05-2024 om 22:38
Due-scimmie schreef op 19-05-2024 om 22:04:
Wat leuk!!
Dorestad
19-05-2024 om 22:57
Ninoea schreef op 19-05-2024 om 21:49:
Ik heb het even nagekeken. Mijn gemiddelde hartslag in rust is 49 gemeten over een periode van zeven maanden. En mijn gemiddelde wandelhartslag is over 22 weken 100 en de laatste vier weken 89. Het bootcampen en touwtje springen en hardlopen helpen dus. Mijn conditie is inderdaad aan het vooruit gaan.
De afstanden die jij loopt die red ik volgens mij echt niet. Gaaf dat je zoveel gezonder bent geworden @dorestad
Het lijkt erop dat jij meer gegevens kunt bekijken dan ik met mijn Samsung smartwatch (of ik ken alle functies niet, dat is ook heel goed mogelijk). Touwtje springen is geweldig goed voor de conditie. Zou je me aub nog 1x willen vertellen welk springtouw je hebt. Dat heb je eerder gedaan, ik heb toen verzuimd de bestelling goed te regelen. Mijn eega gaat het touw dan krijgen. Hij, bouw gazelle, springt en rent lichtvoetig. Ik denk dat jij best die afstanden kunt lopen. Het kost alleen véél tijd en ik heb de mazzel dat man, vrienden gewoon vaak zo'n eind meelopen. En ik heb veel vrije tijd...
Dorestad
19-05-2024 om 22:59
Due-scimmie schreef op 19-05-2024 om 22:04:
Die afstanden loop ik ook niet. Ik wandel een rondje van 4,5 en vind dat lang zat 😅.
Wat leuk dat je dat met de fiets hebt doorgezet. 4.5 km is niet niks! (Ik ben begonnen met 100 meter)
Due-scimmie
20-05-2024 om 07:05
Dorestad schreef op 19-05-2024 om 22:59:
[..]
Wat leuk dat je dat met de fiets hebt doorgezet. 4.5 km is niet niks! (Ik ben begonnen met 100 meter)
Ja ik tijdens mijn burnout ook met kleinere rondjes en uiteindelijk dit rondje van 4,5 km gevonden. Echt een heerlijk rondje, lekker door het groen maar toch in het dorp.
Ik ben nu al blij met de fiets
. En met mijn vader die al aanbood er spatborden en bagagedrager op te zetten voor me. Dan kan ik er uiteindelijk ook mee naar het werk fietsen ipv nu altijd met elektrische fiets.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.