Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Wat is er veel geschreven, leuk! 
@Due-scimmie leuk dat je een sportieve fiets op het oog hebt. Toevallig had ik het er vanmiddag met mijn man over. We waren samen aan het lunchen om onze trouwdag te vieren. Hij heeft een racefiets (een jaar of tien geleden van mij gekregen) en fiets daar met enige regelmaat op maar moet het nu echt weer even oppakken. We beginnen soms tijd te hebben samen weer en we denken dat het ook leuk is samen op de racefiets te stappen. Wij gaan dus rondkijken voor een racefiets voor mij (2e hands). 
@roosopjehoed je diëtist van destijds klinkt niet als een prettige. Vervelend. Ik denk dat het heel helpend kan zijn, maar dan moet je inderdaad wel een goede hebben die echt kan aansluiten. Ik heb inderdaad ook dat ik dan meteen een hongerklop krijg, mijn lijf reageert snel op dat soort suikers. Ik heb het overigens niet bij gedroogde mango, wat ik wel wat verwacht. 
Sterkte met de slijmbeursontsteking @suzyQFive. -3 kg yeah! 
@Dorestad en @ysenea wat jullie schrijven over de pt en hoe actief er samen gekeken wordt naar je houding en hoe de oefening uitvoert is inderdaad wel een enorm voordeel.

Leuk om even met vakantie te zijn en
fijn dat je weer beter bent @dorestad. 
Bootcamp is inderdaad wel intensief, maar toch ook wel op niveau mogelijk hoor. Echt wel heel fijn en afwisselend vind ik het. 

7 minutes en egym is toch al een mooi begin @dolfje. Is jouw egym 30 min ook? Ik kende het principe niet dus heb het gegoogled. Is het wandelen nog gelukt? 
Mijn man was vandaag een dag vrij, de kinderen op school tot 14.15 uur. We hadden een gezamenlijke afspraak in Lochem in de ochtend en zijn daarna in Lochem wezen lunchen om ons jubileum te vieren. Ik heb een fantastisch lekkere rijk gevulde vis salade op. Echt fantastisch lekker. En als toetje een gesuikerd schelpje met banketbakkers room, slagroom en aardbeien. Alles zelfgemaakt en zalig!! 
Voor vertrek naar de afspraak heb ik ‘s ochtends in de keuken 20 minuten hardgelopen op muziek en in de middag heb ik dat nog een keer gedaan. Verder 2x een 7 minuten workout en een korte wandeling vanavond waarin ik ook nog wat telefoontjes kon afhandelen. Al met al prima dagje. Verder - tof momentje - wilde ik vandaag een jurkje aantrekken dat ik een paar weken geleden ook droeg en toen net iets wijder begon te zitten. Niet meer aansluitend, maar iets meer uitlopend. Nu hield ik echt centimeter over en was het echt ruim. Ook een ander jurkje gepast precies hetzelfde. Ik kan dus een maatje kleiner van dit kledingmerk en ga van de L naar een M. 

Geweldig een kleinere maat Ninonea!!!

Ik zit inmiddels in egym plus dus wat kortere pauzes ertussen maar ben ongeveer 36 minuten bezig, we hebben 10 oefeningen.
Vanmiddag inderdaad nog gewandeld en na het eten met man ook nog.
Best een goede dag dus.

wat gaan we lekker vandaag.

Mijn blije moment zit niet in voldoende bewegen want tot nu heb ik al wel tromgeroffel 3224 stappen gedaan. 😎

Mijn blij ei moment heeft te maken met eten. Ik heb een heel lange werkdag gehad. Overdag gaat het prima want dat kun je plannen en neem je mee van huis. Maar ik moest nog langs de supermarkt want alleen thuis en weinig in huis. 
En natuurlijk heb je dan trek en en het is vrijdag.
Maar ik heb alleen vis en groenten voor vanavond meegenomen en lekker brood en aardbeien voor morgen. Ik had nog aardappeltjes. Alles keurig afgewogen. 
Maar helemaal geen snaai, geen koekjes, geen chips of chocola. 
En dat is ook niet in huis dat maakt vanavond toch makkelijk te doen.

Goed hoor Ysenda. Dat zijn juist de lastige momenten maar door niet te kopen heb je het jezelf uiteindelijk gemakkelijk gemaakt.

mijn volgende blij ei moment: ik heb mezelf toch naar de sportschool gelezen ondanks stijfheid van donderdag en de motorclub die afgelopen nacht een half uur rondjes door de wijk reed. Luid toeterend en gassend. 

Morgen weer sportschool en maandag 25 km wandelen.

Vannacht was luilak Ysenda, dat zal de herrie waarschijnlijk verklaren. 
Knap dat je toch bent gegaan! 

Wat ga je goed Ninoea! Een maat kleiner van kleding stijgt erg heel erg uit boven minder kilo's op de weegschaal. Althans, voor mij doet dat mentaal veel meer.

En Ysenda, ik snap je blij ei moment! Wat niet in huis is wordt ook niet opgegeten.

Ik heb net bij de koffie drie(!) chocospritsen gegeten. Niet de beste keuze van de dag, maar gierende hormonen enzo. Wel gesport vanmorgen en morgen maar even een extra rondje. Rest van de dag wat meer balans in mijn voeding, dan komt het wel goed.

Ik ga zo slecht op dit weer. Het is hier nu heel vochtig en ik krijg daar echt hoofdpijn van. Gisteren me helemaal gek gedronken aan water, dat helpt, dus ik ga er nu ook maar weer een glas ingooien.

Goed weekend allemaal, geniet ervan!

net heel leuk, ben ik bezig met een oefening krijg ik in eens een correctie op mijn houding als in vinger in mijn rug, holle rug.  PT was er ook aan het trainen, dus toen zijn we samen verder gaan trainen, we hadden een vergelijkbaar programma.  Dat geeft echt een goed gevoel voor de rest van de dag

Ik ben stoned van de tramadol 😂. Blijf vandaag lekker thuis. Nu merk ik trouwens hoeveel pijn ik normaliter altijd heb. Best wel heavy te constateren. Ga er trouwens wel vanuit dat door de Tramadol het afvallen even wat langzamer zal gaan. 

Morgen naar Suikermarkt, dat is een soort vintage markt op het voormalige Suikerunieterrein hier in de stad. 

Ik had vanmorgen een uitvaart met koffietafel ( worstenbroodje en klein broodje op) en vanavond  gaan we uit eten vanwege een  jubileum. Gaan wel op de fiets en wil straks nog wandelen om wat beweging te krijgen. Ben alleen nog zo moe, ben elke dag veel te vroeg wakker. 
Morgen wil ik weer naar de sportschool.

Gecondoleerd Dolfje. Goed bezig met al dat lopen, fietsen en sporten. De sportschool is wat anders dan de egym? Wat doe je daar? Vervelend dat je zo moe bent.
Stoned van de tramadol klinkt grappig maar ook irritant. Helpt het wel tegen de pijn? 
Tof dat je je pt tegenkwam! 
Ik heb vandaag alweer allerlei korte functionele wandelingetjes gemaakt. 

Ninoea schreef op 18-05-2024 om 12:56:

Gecondoleerd Dolfje. Goed bezig met al dat lopen, fietsen en sporten. De sportschool is wat anders dan de egym? Wat doe je daar? Vervelend dat je zo moe bent.

De Egym is in de sportschool maar ik wissel egym af met cardio. Wil morgen weer eens cardio doen.

Net terug van wandelen en boodschappen met man. Zit nu op 6500 stappen. Misschien dat we vanavond na het uit eten nog een blokje om gaan, of in de buurt van het restaurant. Vind na uit eten wat vaak toch wat zwaar valt dat wel lekker. 

Dolfje schreef op 18-05-2024 om 13:58:

[..]

De Egym is in de sportschool maar ik wissel egym af met cardio. Wil morgen weer eens cardio doen.

Net terug van wandelen en boodschappen met man. Zit nu op 6500 stappen. Misschien dat we vanavond na het uit eten nog een blokje om gaan, of in de buurt van het restaurant. Vind na uit eten wat vaak toch wat zwaar valt dat wel lekker.

Aah zo! Beiden bij dezelfde sportschool.
Was het etentje gezellig/lekker?

Eindstand voor vandaag: 
900 actieve kcal 
Bijna 20.000 stappen 
5 trappen gelopen 
6 km gefietst 

Avondeten was zelfgemaakte ‘gezonde’ kipkapsalon met knoflooksaus. 

Ninoea schreef op 18-05-2024 om 21:37:

[..]

Aah zo! Beiden bij dezelfde sportschool.
Was het etentje gezellig/lekker?

Zeker!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.