Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Ninoea
15-05-2024 om 08:24
Aah leuk dat jij die app ook gebruikt slofje. Heb jij de gratis of de betaalde? Ik vind gratis namelijk wel weinig aanbod hebben, maar 60 euro per jaar vind ik veel.
Dorestad
15-05-2024 om 09:27
goedemorgen iedereen. Lientje69, ik hoop dat je een goede dag hebt. Ninoea, jij hebt echt zwaar getraind. Heb je vandaag nog spierpijn? Ik zit aan de koffie, voor het eerst. Dan ben ik beter, wanneer de koffie smaakt. Ik twijfel of ik een stukje ga lopen of niet. Vanmiddag staat een PT training op het programma. Eens kijken hoe het gaat. Ik heb ook wel zin om eens naar het zwembad te gaan. We hebben afgelopen 2 nachten de airco aan gehad. Normaal gesproken zijn we daar veel terughoudener in (want milieu)maar ik was echt min. Nu heb ik beide nachten goed geslapen, dat scheelt enorm.
Ninoea
15-05-2024 om 10:36
Ninoea schreef op 15-05-2024 om 08:24:
Aah leuk dat jij die app ook gebruikt slofje. Heb jij de gratis of de betaalde? Ik vind gratis namelijk wel weinig aanbod hebben, maar 60 euro per jaar vind ik veel.
Dolfje, niet slofje. Sorry was een autocorrect die ik niet doorhad.
SuzyQFive
15-05-2024 om 10:39
2,5kg nu.
alleen… pieperdepiep. Ik kan niet zitten 😭. Alleen staan of liggen. En staan kan ik sowieso niet zo lang.
Eergisteravond beetje last bij mijn heup en gisteren kon ik na het wakker worden niet meer zitten. Fietsen gaat trouwens wel als ik niet teveel kracht hoef te zetten. Autorijden gaat niet.
Vanmiddag staat er een fysiofit op het program. Hoop dat hij dan wel even wil kijken. Moet echt pijnstillers gebruiken.
PhilDunphy
15-05-2024 om 11:10
@SuzyQFive: wat heftig zeg! Sterkte met je klachten. Lijkt me super frustrerend (naast pijnlijk en naar) om niks te kunnen.
@Dolfje: je bent goed gemotiveerd zeg, goed bezig!
@Lientje: hoe was je eerste dag?
Hier op en top gemotiveerd. Vorige week had ik het wat lastiger en gunde ik mezelf zo nu en dan iets om daar aan toe te geven, zoals een (klein) bakje chips of wat moederdagchocolade. Niks geks, maar het voelde toch alsof ik het ging laten versloffen.
Daarom deze week weer strak de teugels aan getrokken.
- Maandag 4km gewandeld en 5km gefietst voor een tripje dat ik eigenlijk met de bus wilde doen.
- Gister 2x 4km gefietst voor een tripje wat ik eigenlijk met de auto wilde doen.
- Vandaag vijf kwartier gesport in de sportschool.
En alle dagen mooi aan mijn kcal gehouden. Ik ben zelfs uit eten geweest en heb daar de magerste keuze gemaakt, geen toetje na en maar 1 glas wijn. Dus ik ben trots op hoe mijn week vordert en het wordt gelukkig goed beloond ook:
Startgewicht: 77,9kg, BMI 27,9
Gewicht na 5 weken: 73,9kg, BMI 26.5
Doel voor mei had ik op 73,6kg gezet, dat moet ik zeker gaan halen.
Ysenda
15-05-2024 om 12:18
Dat is beduidend goedkoper dan de €60 per uur die ik mijn PT betaal.🤣
Ysenda
15-05-2024 om 13:41
gisteravond samen met zoon een poging tot sporten gedaan maar het was enorm druk en zoon kreeg een blessure dus zijn we eerder naar huis gegaan.
Vandaag is een wat rommelige dag. Daar had ik al rekening mee gehouden dus ik heb al mijn eten alvast meegenomen.
Qua eten gaat het nu weer goed en je ziet het gewicht omlaag gaan. Gewoon omdat ik niet meer zoveel carbs eet die vocht vasthouden. Vakantie in Italië is bij ons makkelijk 2x per dag pasta eten omdat het zo lekker is. Afsluitend ons jaarlijkse Songfestival feestje, daarom maandag de knop weer omgezet naar afgepast eten. Zaterdag 79,3 kg, vanmorgen 76,4, dat kan alleen maar vocht zijn.
Maar dat ik vorig jaar al flink ben afgevallen merkte ik met het passen van mijn zomerkleding een broek die ik in 2022 gekocht had en toe heel krap zat en ik vorig jaar echt niet aan kon zit nu gewoon heel lekker en mooi. En in Italië een mooie jurk gekocht van een merk waar ik vorig jaar nog maat 40-42 had zit de 38 nu mooi en niet strak.
Maar ik ben nog niet op mijn streefgewicht nog zo'n 8 kg te gaan. En dat zeg ik al een paar maanden.
Dolfje
15-05-2024 om 16:43
Ninoea schreef op 15-05-2024 om 10:36:
[..]
Dolfje, niet slofje. Sorry was een autocorrect die ik niet doorhad.
Hahahaha
Dolfje
15-05-2024 om 16:45
Ik heb nu nog gratis. Het is nu gewoon ff extra bovenop het naar de sportschool gaan. Wil dit eigenlijk weer vast doen ook dadelijk in september tijdens de vakantie. De gym in het hotel was 2 jaar geleden al niet al te best en als ik tegen die tijd weer dit als routine heb dan is dat makkelijker denk ik om te doen.
Ninoea
15-05-2024 om 23:21
Vergeleken met een pt is het inderdaad een schijntje …
Vandaag niet zo veel gewandeld, maar wel ruimschoots aan mijn beweging gekomen. Om 9 uur bootcamp gedaan. Dit keer op een andere locatie in mijn woonplaats en die locatie is supermooi. Het was ook een leuke training dus ik heb heerlijk gesport. Verder een paar keer gefietst, in totaal zo’n 9 km. Komende week is er op een aantal data geen bootcamp en op een aantal data volgende week en de week erop heb ik afspraken staan, ik heb dus even flink gepuzzeld en meerdere data gereserveerd. Ben heel trots op mezelf dat ik zo netjes vooruit aan het plannen ben en echt prioriteit aan het sporten geef.
Dolfje
16-05-2024 om 07:54
Goed bezig Ninonea!
Ik heb net weer de 7M app gedaan, misschien vanavond nog een keertje.
Gisteren en eergisteren niet aan mijn stappendoel gekomen omdat ik echt geen zin had om in de regen te lopen. Had gisteren ook dagje kantoor dus dan loop ik sowieso minder. Vanmiddag sta ik weer op de vloer en ga in de pauze naar buiten dus hopelijk haal ik het vandaag wel.
Morgen ga ik weer naar de sportschool.
Dorestad
16-05-2024 om 14:06
Bootcamp lijkt me enorm zwaar. Ik vind touwtje springen ook zwaar. Ik vind dat hier een leuk aantal volhouders bezig is
Ik heb gisteren 12 km gelopen bij de Drentse Aa. In een voor mijn doen rustig tempo (5.4 km per uur). Na die tijd had ik PT. Dat is uitsluitend met eigen gewicht en losse gewichten en zo. Géén apparaten. Zodat ik het thuis daarna ook precies zo kan doen. Ik zit goed in eiwitten en koolhydraten maar ik moet meer vetten gaan eten. Dat betekent ook meer calorieën, dat vind ik best spannend. Overigens is de weegschaal na mijn dagen weinig eten uiterst vriendelijk. 60 kilogram. Lager moet ook niet.
Vanmorgen heb ik 7 kilometer gelopen. Daarna naar het zwembad. 25 baantjes gezwommen. Meer moest ook niet want het moet een rustdag zijn na training van gisteren. Ik had het zwembad volledig voor mijzelf, heerlijk rustig.
Later kwam ik iemand tegen die ik zeker 16 jaar niet heb gezien. Ze kende me dus toen ik nog obees was. Ze herkende me aan mijn stem. En ze stelde me dezelfde vragen die ik toen ik zoveel was afgevallen ook veel kreeg: ben je ernstig ziek? Ben je gescheiden?
BritgetJones007
16-05-2024 om 14:10
weten jullie een lekker gerecht wat ook gelijk 'goed' is als je lijnt?
BritgetJones007
16-05-2024 om 14:16
bestaat er een app waarin je kan invullen wat je op een dag eet en ook hoeveel calorieën dat is?
En is er ook een methode om uit te rekenen hoeveel calorieën ik max mag eten om af te vallen ? Rekening houdend met leeftijd lengte enz
alhambra
16-05-2024 om 14:28
BritgetJones007 schreef op 16-05-2024 om 14:10:
weten jullie een lekker gerecht wat ook gelijk 'goed' is als je lijnt?
Rode linzensoep. Het vult goed maar weinig kcal. Wij hebben vaak zo'n verspakket van AH.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.