Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Ninoea
16-05-2024 om 14:28
De eetmeter van het voedingscentrum kun je voor beiden gebruiken. Daarbij wordt je basaal verbruik in rust op basis van mate van activiteit, leeftijd, geslacht en gewicht bepaald.
Due-scimmie
16-05-2024 om 14:34
BritgetJones007 schreef op 16-05-2024 om 14:16:
bestaat er een app waarin je kan invullen wat je op een dag eet en ook hoeveel calorieën dat is?
En is er ook een methode om uit te rekenen hoeveel calorieën ik max mag eten om af te vallen ? Rekening houdend met leeftijd lengte enz
Ik gebruik de app Yazio. Die geeft aan hoeveel calorieën je moet eten om bepaalde gewicht af te vallen maar je kunt het ook bij Lot Beukers uitrekenen.
Ysenda
16-05-2024 om 14:41
Ninoea schreef op 16-05-2024 om 14:28:
De eetmeter van het voedingscentrum kun je voor beiden gebruiken. Daarbij wordt je basaal verbruik in rust op basis van mate van activiteit, leeftijd, geslacht en gewicht bepaald.
Dat stuk heb ik nog niet gevonden in de eetmeter.
Waar zit dat stuk van het verbruik in de eetmeter? Ik ken het wel in my fitness pall.
Dolfje
16-05-2024 om 17:02
bestaat er een app waarin je kan invullen wat je op een dag eet en ook hoeveel calorieën dat is?
En is er ook een methode om uit te rekenen hoeveel calorieën ik max mag eten om af te vallen ? Rekening houdend met leeftijd lengte enz
Ik gebruik Lifesum. Heb nu de betaalde versie.
Voorheen via de Eetmeter van het voedingscentrum
Ninoea
16-05-2024 om 17:22
Ysenda schreef op 16-05-2024 om 14:41:
[..]
Dat stuk heb ik nog niet gevonden in de eetmeter.
Waar zit dat stuk van het verbruik in de eetmeter? Ik ken het wel in my fitness pall.
Bij je accountgegevens helemaal naar beneden scrollen en dan een vinke zetten bij “mijn nieuwe balans”. Ik heb dat overigens zelf niet in gebruik.
Ik houd mijn gewicht niet bij. Ik houd soms bij wat ik eet (als ik een tijdje extra inzicht wil of denk dat ik van het padje ga) en houd beweging nauwgezet bij via de Apple Watch en gezondheidsapp.
FaithfulDuck87
16-05-2024 om 17:35
trots op mijzelf: 4x op de fiets naar het werk geweest en afgelopen weekend ook nog eens 20 km gefietst. Al met al ong 95 km.
PhilDunphy
16-05-2024 om 17:44
Dolfje schreef op 16-05-2024 om 17:02:
[..]
Ik gebruik Lifesum. Heb nu de betaalde versie.
Voorheen via de Eetmeter van het voedingscentrum
Ik gebruik Lifesum ook. Ik vind het fijn dat je producten kan scannen. En de kcal die ik mag volgens de app, komen aardig overeen met dat wat de diëtist uitrekende.
Vind je de betaalde versie een grote toegevoegde waarde hebben?
alhambra
16-05-2024 om 17:48
Ik ga vanavond even wandelen en ben vandaag al lekker aan het dansen op mijn nieuwe guilty pleasure, het nummer sugardaddy. Fout maar ligt lekker in het gehoor. ![]()
Ysenda
16-05-2024 om 18:03
Ninoea schreef op 16-05-2024 om 17:22:
[..]
Bij je accountgegevens helemaal naar beneden scrollen en dan een vinke zetten bij “mijn nieuwe balans”. Ik heb dat overigens zelf niet in gebruik.
Ik houd mijn gewicht niet bij. Ik houd soms bij wat ik eet (als ik een tijdje extra inzicht wil of denk dat ik van het padje ga) en houd beweging nauwgezet bij via de Apple Watch en gezondheidsapp.
Daar krijg je geen referentie voor je kCal overall. Alleen de hoeveelheid uit sausjes en snacks.
Maar niet x is minimum en bij y zul je zoveel per week afvallen.
RoosOpJeHoed
16-05-2024 om 18:48
Ik gebruik ook de Eetmeter. Zolang je dat gekwaak van het Voedingscentrum over de Schijf van Vijf negeert, is het een prima app.
Qua berekening van je BMR e.d. vind ik die van Lot Beukers heel fijn https://www.lotbeukers.nl/macro-calculator Maar er zijn online heel veel van dit soort rekentools te vinden.
Ben je het Sonja Bakker-dieet nog gaan volgen?
RoosOpJeHoed
16-05-2024 om 18:52
Ysenda schreef op 16-05-2024 om 18:03:
[..]
Daar krijg je geen referentie voor je kCal overall. Alleen de hoeveelheid uit sausjes en snacks.
Dit klopt. Ik vul de nieuwe balans wel in (vraag me niet waarom) en je krijgt alleen wat halfgare grafieken, een percentage hoeveel je de Schijf van Vijf volgt en een tik op je vingers omdat je teveel calorieën aan sauzen binnen hebt gekregen (en dan eet je in één week 26 kcal aan Remia friteslijn en 37 kcal aan ketjap
)
Happyapple
16-05-2024 om 19:04
RoosOpJeHoed schreef op 16-05-2024 om 18:52:
[..]
Dit klopt. Ik vul de nieuwe balans wel in (vraag me niet waarom) en je krijgt alleen wat halfgare grafieken, een percentage hoeveel je de Schijf van Vijf volgt en een tik op je vingers omdat je teveel calorieën aan sauzen binnen hebt gekregen (en dan eet je in één week 26 kcal aan Remia friteslijn en 37 kcal aan ketjap
)
Haha wat een onzin zeg, als dat al niet meer mag
Ysenda
16-05-2024 om 19:10
Ninoea schreef op 16-05-2024 om 17:22:
[..]
Dolfje
16-05-2024 om 20:36
PhilDunphy schreef op 16-05-2024 om 17:44:
[..]
Ik gebruik Lifesum ook. Ik vind het fijn dat je producten kan scannen. En de kcal die ik mag volgens de app, komen aardig overeen met dat wat de diëtist uitrekende.
Vind je de betaalde versie een grote toegevoegde waarde hebben?
Nee niet echt maar was een aanbieding. Weet niet of ik dat verleng.
BritgetJones007
16-05-2024 om 20:42
ik heb de eetapp geïnstalleerd van het vordingscentrum en voor vandaag eetdagboek ingevuld, maar kan ik ook ergens zien hoeveel calorieën ik max mag omdat ik wil afvallen?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.