Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Happyapple
13-05-2024 om 22:42
Ninoea schreef op 13-05-2024 om 22:24:
Beterschap @Dorestad.
@happyapple een paar snoepjes klinkt niet als zo heel erg. Het klinkt alsof je iets eerder iets nodig hebt? Het weer is ook wel wat verradelijk vind ik. Ik was dit weekend opeens tijdens het wandelen wat trillerig (ik denk combinatie van te weinig gegeten en gedronken en de felle zon). Mijn man is me even komen ophalen met de auto en thuis heb ik een zakje gedroogde mango en een flesje spa rood gedronken binnen waar het koel was en ik voelde me daarna weer helemaal top. Hup terug met die tent en hopelijk een mooie en flatterende ervoor terug.
Nou ja dit wat jij beschrijft inderdaad. En dan ga ik nogal eens voor de bijl met snelle suikers zoals die snoepjes of wat van die kleine lotus koekjes of een paar slokken cola.
Klinkt goed van je bootcamp, super goed bezig!
Dolfje
13-05-2024 om 22:55
Ninoea schreef op 13-05-2024 om 22:24:
@dolfje het komt op mij over dat je een rijk sociaal leven hebt en dat je juist in het sociale contact moeite hebt je gezonde eet1 en drinkgewoontes te integreren. Ik denk dat daar een beetje de crux zit bij jou. Kan dat kloppen of heb ik een verkeerd beeld? Het leest alsof er een nare situatie was waardoor je geschrokken/gestresst was. Gelukkig dat het mee lijkt te vallen.
Nou het klopt op zich wel maar het grootste probleem is dat ik geen maat kan houden. Het is nooit maar 1 dropje ( biertje, toastje, chocola laatje, chipje, nootje)of vul maar in. Maar daar heb ik thuis alleen (of met man)ook last van en dat stamt echt uit mijn pubertijd. Ik kan echt zo zeggen wanneer dat begonnen is ( na het overlijden van mijn oma en de scheiding van mijn moeder van mijn stiefvader) toen ik 14/15 was.
En ja ik ben ergens van geschrokken en dat duurt weer ff voor dat weg is.
lientje69
14-05-2024 om 10:36
Hier helaas ook weer zwaarder ( vocht door warmte?) Maar wel centimeters minder bij taille. Er gebeurt dus blijkbaar toch wel iets. Morgen begint mijn nieuwe baan, dat gaat hopelijk ook minder stress geven waardoor ik makkelijker afval. Voor nu nog niet want ben nerveus uiteraard voor alle nieuwe dingen en indrukken.
alhambra
14-05-2024 om 11:57
Het lukt even niet om lang inhoudelijk te reageren maar ik lees en leef mee. Fijne dag iedereen!
FaithfulDuck87
14-05-2024 om 19:23
succes alvast voor morgen Lientje69.
Hier vandaag weer gefietst naar her werk. Qua eten ook goed. Tussen de middag een bakje kwark met wat aardbeien en granola en een kommetje salade met van alles wat. Warme maaltijd was een salade met tonijn en als toetje een stuk watermeloen.
lientje69
14-05-2024 om 21:14
Happyapple schreef op 14-05-2024 om 20:45:
Succes morgen Lientje!
Dank je!
Ninoea
14-05-2024 om 21:31
Succes morgen @lientje
Dank je wel voor de uitleg @dolfje
Hoe is het nu met je Dorestad?
Ik heb de hele dag al zo’n vage spierpijn en vermoeid gevoel. Gisteren was duidelijk een pittige training. Morgenochtend heb ik alweer een training. Eigenlijk wat aan de snelle kant. Het is een beginnersbootcamp, maar ik ben benieuwd hoe het zal gaan. Ik kan vrijdag niet dus vandaar morgen.
Vandaag heb ik een kilometer of zeven gefietst en ruim 15.000 stappen gezet.
Ik word binnenkort weer ongesteld. Hele dag al trek.
Dolfje
14-05-2024 om 22:00
Ik heb ook een beetje spierpijn vandaag van de egym. Had vanavond willen wandelen maar helaas het regende behoorlijk hard.
Ysenda
14-05-2024 om 22:10
lientje69 schreef op 14-05-2024 om 10:36:
Hier helaas ook weer zwaarder ( vocht door warmte?) Maar wel centimeters minder bij taille. Er gebeurt dus blijkbaar toch wel iets. Morgen begint mijn nieuwe baan, dat gaat hopelijk ook minder stress geven waardoor ik makkelijker afval. Voor nu nog niet want ben nerveus uiteraard voor alle nieuwe dingen en indrukken.
Succes maar vooral heel veel plezier Lientje.
Dolfje
15-05-2024 om 07:43
Nou ik heb net de 7 minute training app weer op mijn telefoon gezet en de eerste training gedaan. Toen corona begon heb ik dit echt heel lang bijna elke dag 2 of 3 trainingen gedaan.
Nu, ondanks dat ik alweer tijden egym en cardio in de sportschool doe, net met 1 training begonnen. Ik ben toch elke dag vroeg wakker dus kan dat mooi doen voor ik ga werken of sávonds na het eten.
alhambra
15-05-2024 om 08:11
Ik wens je een goede start Lientje!
Hier gaat het wisselend. Ik slaap slecht want te warm huis. Werk liep ff niet zo en dan hang ik in mijn vrije tijd als een dooie voor de tv. Niet zo goed voor de moraal.
Lunchwandelingen zijn wel gelukt. Vandaag weer.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.