Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Beterschap Dorestad

Zo, ik ben weer terug van een fijne week vakantie. Tip: ga niet op vakantie met een foodie want goed eten 3 of meer keer per dag zie je gelijk terug op de weegschaal.

Ik had mij voorgenomen gelijk weer in het trainingsritme te stappen en dus zaterdag naar de sportschool te gaan, is niet gelukt, vanmorgen naar de sportschool ook niet.
Dus zal donderdag met PT mijn eerste training weer worden. 

Ik ben wel wat aangekomen, maar inmiddels ook al weer een deel kwijt. Vandaag gaat het eten goed tot nog toe. Zoon heeft alleen een nogal calorierijke eetwens voor vanavond al zou het binnen het budget passen. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-05-2024 om 17:30

vandaag weer lekker op de fiets naar het werk geweest. En het blijft wel mooi weer, dus dat wordt nog wel een keer herhaald deze week.

Beterschap Dorestad!

Fijn dat je een goede vakantie hebt gehad, Ysenda en het terugkomen in je trainingsritme komt vanzelf wel.

Voor mijn gevoel ging het de afgelopen week niet heel lekker. Weinig puf gehad om te sporten vanwege enorm vocht vasthouden en schurende liezen (ik haat de warmte in de lente en zomer hierom) en gisteren geen calorieën geteld omdat ik verrast werd met een heel uitgebreid (en calorierijk) Moederdag-ontbijt, plus een doosje chocola dat natuurlijk direct open moest bij de koffie. Maar toen ik mijn gewicht van vanmorgen invulde in mijn excellijstje zag ik dat ik inmiddels 6,7 kilo kwijt ben sinds half januari, dus er valt weinig te klagen eigenlijk. Morgen nog een warme dag en dan hopelijk weer betere temperaturen om fatsoenlijk te sporten.

Om 20 uur heb ik krachtbootcamp. Ik heb echt geen greintje zin om te gaan. Maar ik ga wel. Wish me luck! 

Ninoea schreef op 13-05-2024 om 19:11:

Om 20 uur heb ik krachtbootcamp. Ik heb echt geen greintje zin om te gaan. Maar ik ga wel. Wish me luck!

Go Ninoea, je kunt het!

Ninoea schreef op 13-05-2024 om 19:11:

Je bent nu bezig. Over een uur voel je je hopelijk heerlijk.

RoosOpJeHoed schreef op 13-05-2024 om 18:03:

Beterschap Dorestad!

Fijn dat je een goede vakantie hebt gehad, Ysenda en het terugkomen in je trainingsritme komt vanzelf wel.

Voor mijn gevoel ging het de afgelopen week niet heel lekker. Weinig puf gehad om te sporten vanwege enorm vocht vasthouden en schurende liezen (ik haat de warmte in de lente en zomer hierom) en gisteren geen calorieën geteld omdat ik verrast werd met een heel uitgebreid (en calorierijk) Moederdag-ontbijt, plus een doosje chocola dat natuurlijk direct open moest bij de koffie. Maar toen ik mijn gewicht van vanmorgen invulde in mijn excellijstje zag ik dat ik inmiddels 6,7 kilo kwijt ben sinds half januari, dus er valt weinig te klagen eigenlijk. Morgen nog een warme dag en dan hopelijk weer betere temperaturen om fatsoenlijk te sporten.

Dankjewel.  En wat klinkt het als een mooie moederdag voor je. Bijna 7 kg afgevallen na al die andere kilo's is gewoon keigoed.  Vind ik!!! (En ik heb ook helemaal niets met hitte)

Ysenda schreef op 13-05-2024 om 16:13:

Beterschap Dorestad

Dankjewel.  Fijn dat jij een goede vakantie hebt gehad met, naar het klinkt,  lekker eten.  Knap dat je nu bijna weer de draad gaat oppikken. 

Beterschap Dorestad!
Ik vind na vakantie weer in het ritme komen altijd lastig Ysenda.

Wij hebben dus wat rare dagen gehad sinds donderdag (hou het ff vaag maar achteraf gezien was het niet zo ernstig). Donderdag eerst gesport, toen 45 minuten op de fiets ergens heen.
Dag erna weer gefietst en ook nog gewandeld.
Zaterdag weer een fietstocht gemaakt en gewandeld en in de avond naar vrienden borrelen en dat was ook 45 minuten enkele reis fietsen.
Zondag ff op de fiets naar schoonouders maar verder niks want ik was zo ontzettend moe.
Vanmorgen 1,2 kilo zwaarder dan donderdag maar dat is er hopelijk morgen weer voor een stuk af.
Vanmorgen eerst egym gedaan, vanmiddag gewerkt en net met man gewandeld en nu 12,500 stappen gezet.

Dolfje schreef op 13-05-2024 om 20:27:

Beterschap Dorestad!
Ik vind na vakantie weer in het ritme komen altijd lastig Ysenda.

Wij hebben dus wat rare dagen gehad sinds donderdag (hou het ff vaag maar achteraf gezien was het niet zo ernstig). Donderdag eerst gesport, toen 45 minuten op de fiets ergens heen.
Dag erna weer gefietst en ook nog gewandeld.
Zaterdag weer een fietstocht gemaakt en gewandeld en in de avond naar vrienden borrelen en dat was ook 45 minuten enkele reis fietsen.
Zondag ff op de fiets naar schoonouders maar verder niks want ik was zo ontzettend moe.
Vanmorgen 1,2 kilo zwaarder dan donderdag maar dat is er hopelijk morgen weer voor een stuk af.
Vanmorgen eerst egym gedaan, vanmiddag gewerkt en net met man gewandeld en nu 12,500 stappen gezet.

Dankjewel Dolfje.  Hopelijk voel jij je snel weer wat stabieler na de schrik die je hebt gehad. Aardig actief geweest lees ik.  Vocht vasthouden met deze warmte is natuurlijk iets dat ook hogere getallen kan aangeven 

Ja precies en heb wel koolhydraten op en een dikke Frappucino bij Starbucks zaterdag 
Vind dat eigenlijk veel te duur dus doe dat bijna nooit maar het was wel heel lekker.

Beterschap Dorestad
En hopelijk is het getal op de weegschaal snel weer lager Dolfje! 

Hier op zich wel veel bewogen afgelopen weekend. En vandaag heb ik ook 15.000 stappen. Alleen heb ik eind van de middag toch weer een paar snoepjes gegeten toen ik me duizelig voelde. Dat is echt zo'n rotmoment voor mij en dan helpt het me niet echt meer om een appel of tomaat te eten, dus dan vliegt de discipline zo het raam uit ofzo. 

Maar ik had met de post een jurkje binnen gekregen in maat XL en dat was net een tent, dus die gaat retour. Ik had ook nog eea besteld in M en L dus hopelijk zit daar iets beters tussen. 

Beterschap @Dorestad. 

@happyapple een paar snoepjes klinkt niet als zo heel erg. Het klinkt alsof je iets eerder iets nodig hebt?  Het weer is ook wel wat verradelijk vind ik. Ik was dit weekend opeens tijdens het wandelen wat trillerig (ik denk combinatie van te weinig gegeten en gedronken en de felle zon). Mijn man is me even komen ophalen met de auto en thuis heb ik een zakje gedroogde mango en een flesje spa rood gedronken binnen waar het koel was en ik voelde me daarna weer helemaal top. Hup terug met die tent en hopelijk een mooie en flatterende ervoor terug. 

@dolfje het komt op mij over dat je een rijk sociaal leven hebt en dat je juist in het sociale contact moeite hebt je gezonde eet1 en drinkgewoontes te integreren. Ik denk dat daar een beetje de crux zit bij jou. Kan dat kloppen of heb ik een verkeerd beeld? Het leest alsof er een nare situatie was waardoor je geschrokken/gestresst was. Gelukkig dat het mee lijkt te vallen. 
@roosopjehoed 6,7 kg is heel netjes!! 
@moirmel hoe is het met je? 
@friezinnetje wat lekker om te fietsen. Is het ver? 
@ysenda een fijne vakantie is ook heel wat waard. Goed idee om het even op te pakken in samenspraak met de pt. Hij/zij kan je vast helpen weer goed te starten en door te zetten. 
Ik ben weer terug van bootcamp. Ik had totaal geen zin, maar ben heel blij dat ik gegaan ben. Het was een fijne en intensieve training en ik merk dat ik sommige dingen beter kan. Het was echt gericht op kracht dus opdrukken, squats, planken, crunches, dips, werken met wat weerstandsbanden en gewichten, etc. Ook wat stabiliteitsoefeningen en die gingen ook veel beter dan de vorige keer. Ik kwam compleet oververhit, maar wel blij, thuis uit de training. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-05-2024 om 22:34

ninoea. Heen en terug is het ong 18 km. Heerlijk weertje idd. En morgen weer en woensdag lijkt het ook nog mooi weer te worden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.