Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
FaithfulDuck87
09-05-2024 om 18:54
vanmiddag even op sportveld gezeten, en ik ga zo nog een rondje fietsen met buuf.
Dorestad
09-05-2024 om 19:10
vanmorgen krachttraining gedaan. In tegenstelling tot eerder deze week ging het nu heel goed, er kon gewicht bij. Daarna met eega gaan fietsen. 4 jaar geleden moest ik mijn Ebike maximaal inzetten om hem bij te houden. Hij fiets niet op een Ebike. Ik kon hem vandaag bijhouden op mijn Ebike, zonder mijn trapondersteuning te gebruiken. Dat heeft wel moeite gekost. Op terras in Roden, met uitzicht op ooievaars, heb ik dan ook maar een heerlijk stuk cheesecake gehad.
Dolfje
09-05-2024 om 19:13
Ik heb vanmorgen cardio gedaan. Toen 45 minuten gefietst naar een festival. Helaas liep de dag ff anders en zijn we thuis. Nu dus niet uit eten.
Ff baal maar gelukkig niks aan de hand.
PhilDunphy
09-05-2024 om 19:20
Gisteren was ik zo lamlendig, ik kon mijn draai niet vinden en wilde niet koken. Uiteindelijk sushi besteld. Voornamelijk de gefrituurde sushi op, dus gezond zal het niet zijn geweest..
Daarna werd ik ongesteld, dat verklaarde het wel.
Vandaag ter compensatie lekker een uurtje gefietst met het gezin. En net een gerecht gemaakt met maar 380 kcal, dus hopelijk compenseert dat voldoende.
Ninoea
09-05-2024 om 21:39
Vandaag trok ik een soort van jumpsuit in jeanslook aan die ik nog in de kast had liggen. Dat pak kon ik vorige zomer weer aan, maar zat redelijk langs het lichaam. Niet echt strak, maar wel echt mijn vormen volgens. Het jaar ervoor kwam ik er absoluut niet in. Nu zit het losjes. Ik pate eerst nog een jurk aan die ik vorig jaar kocht, maar die staat niet meer. Het is net een soepjurk.
Vandaag hebben onze oudste zoon en ik onze man en de jongste twee weggebracht naar scoutingkamp. Ik ben met de oudste naar de bios geweest en daarna uit eten. Ik heb een vegan rode curry met rijst genomen. Hij friet met spareribs. We zijn naar de stad gefietst, hebben er even gewandeld en zijn naderhand met de fiets in de hand terug gewandeld en hebben er nog een kleine wandeling aan vastgeknoopt voor mijn calorieendoel qua beweging.
Qua eten en drinken heb ik het keurig gedaan. Water, koffie, geen koekje, oké hoofdgerecht. Ja oké wat witte broodjes met knoflook vooraf. Dat past niet helemaal in mijn eetgebeuren, maar is toch ook niet wereldschokkend.
Zo’n 12.500 stappen, 600 calorieën, 4 trappen.
Dorestad
09-05-2024 om 21:56
Ninoea schreef op 09-05-2024 om 21:39:
Vandaag trok ik een soort van jumpsuit in jeanslook aan die ik nog in de kast had liggen. Dat pak kon ik vorige zomer weer aan, maar zat redelijk langs het lichaam. Niet echt strak, maar wel echt mijn vormen volgens. Het jaar ervoor kwam ik er absoluut niet in. Nu zit het losjes. Ik pate eerst nog een jurk aan die ik vorig jaar kocht, maar die staat niet meer. Het is net een soepjurk.
Vandaag hebben onze oudste zoon en ik onze man en de jongste twee weggebracht naar scoutingkamp. Ik ben met de oudste naar de bios geweest en daarna uit eten. Ik heb een vegan rode curry met rijst genomen. Hij friet met spareribs. We zijn naar de stad gefietst, hebben er even gewandeld en zijn naderhand met de fiets in de hand terug gewandeld en hebben er nog een kleine wandeling aan vastgeknoopt voor mijn calorieendoel qua beweging.
Qua eten en drinken heb ik het keurig gedaan. Water, koffie, geen koekje, oké hoofdgerecht. Ja oké wat witte broodjes met knoflook vooraf. Dat past niet helemaal in mijn eetgebeuren, maar is toch ook niet wereldschokkend.
Zo’n 12.500 stappen, 600 calorieën, 4 trappen.
Dit klinkt als een voortreffelijke dag, in alle opzichten. Wat kan een soepjurk dan voor vreugde zorgen![]()
Due-scimmie
09-05-2024 om 22:12
Ik concludeerde vandaag ook dat het badpak dat ik aan had niet meer kon 😅. Ik droeg die 5 jaar geleden al toen ik nog borstvoeding zat dus bovenin zat hij sinds stoppem borstvoeding al ruim, maar nu onder toch ook wel. Maar bij mijn volgende doel mag ik van mezelf een nieuw badpak of bikini en dat zou ik voor onze vakantie moeten halen.
alhambra
10-05-2024 om 08:33
Goede berichten! Top!
Gisteren mijn man overgehaald om met de fiets te gaan i.p.v. met de auto. 2x 25 minuten fietsen in de pocket. Gisterenavond nog 15 minuten geroeid.
Frank-n-furter
10-05-2024 om 12:51
Vanmorgen weer krachttraining, armen en borst. Lekker ontbeten met een zelf gemaakte smoothie. Zo 4 volkorenboterhammen met tahini eten.
Ninoea
11-05-2024 om 20:57
Poeh ik ben moe. Zo dadelijk lekker vroeg naar bed. Ik heb vandaag een paar kleine stukjes gefiets (in totaal zo’n 7 km) en gewandeld (zo’n 13.000 stappen en heb bij de ijssalon 1 bolletje ijs voor mezelf besteld toen ik daar met oudste zoon was. Dat doe ik normaal eigenlijk nooit. Ik beperk me tot een kopje koffie. Maar dit keer had ik er echt even zin in.
Op de markt vier grote bakken met aardbeien gekocht. Ruim 2200 gram voor 6,50. Ze zijn lekker!
Ik heb meteen ook even gekeken wanneer ik komende week bootcamp kan doen. Blijk ik vrijdagochtend niet te kunnen, dus nu maar voor ma avond krachtbootcamp en woensdagochtend beginners geboekt. De week erop is er op maandag niet dus moet ik ook even goed kijken. Ik wil eigenlijk graag op ma, woe, vrij maar meestal lukt dat niet. De trainingen op ma en vrij zijn gericht op kracht, die op woe meer op uithoudingsvermogen/cardio.
Dorestad
11-05-2024 om 21:22
vanmorgen krachttraining gedaan, ik kan een paar oefeningen met meer gewicht doen dan voor mijn vakantie, daarna 8 km gelopen. Vanmi weer veel kweekgras verwijderd, ik merk dat me dat beter lukt dan vorig jaar.
Straks nog een stukje wandelen naar een donker plekje, kilometer verderop, in de weilanden. Hopelijk zien we het Noorderlicht. Kind was vannacht met vrienden bij Holwerd wezen kijken, mooie foto's gemaakt. Ze gaan straks kijken bij Lauwersoog.
Ninoea
12-05-2024 om 05:54
Tof dat je meer kilo’s aankunt en merkt dat het verwijderen van kweekgras je beter afgaat dan vorig jaar.
Dorestad
13-05-2024 om 15:59
zeker Ninoea.
Ik maak er letterlijk en figuurlijk een potje van. Zaterdagnacht ziek geworden. Een innige relatie met mijn toiletpot opgebouwd. Vandaag nog slap/gammel dus ik heb de krachttraining geskipt en mijn voetstappen binnen stellen niet veel voor. Buiten is mij veel te heet nu.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.