Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.

Gisteren zo'n 16k stappen gezet. 

Vanavond ga ik lesje Hyrox doen. Ik ben heel benieuwd 

Vanmorgen begonnen in de sportschool. Training was matig want gehaast. Ik moest op tijd thuis zijn. Scooter van zoon zou opgehaald worden en ik was al bang dat die man vroeger zou komen dan gepland. En dat klopte ook. 

En nu is mijn beoordelingsgesprek ook nog verplaatst. Ik had dus gewoon thuis kunnen werken, dan had ik niet hoeven haasten met die training. want die man kon ook later komen. Zo'n beoordelingsgesprek gaat al niet lekker samen met mijn autisme, veel stress (om niks want ik doe het gewoon goed, maar ja laat auti-me dat maar eens geloven). 
Gevolg is wel dat er vandaag niet veel meer uit mijn vingers komt. 

Straks ook nog een ggz gesprek, het zou echt een zware dag worden wat dat betreft. 
Maar goed, wel 3x gesport in een week, eten gaat ook al die hele tijd goed. 

Nu alleen mijn hoofd weer op de rit zien te krijgen zodat ik misschien een paar uur nog wat kan afleveren. 

Joszy schreef op 19-01-2026 om 19:41:

[..]

Ik hoorde iemand op de radio; onee ik ben vergeten om daar aan mee te doen🤣

Dat dus 🤣🤣

Afgelopen 2 dagen nog redelijk  gelopen, 5000 stappen.  Vandaag ging fysio ruk, lijf wil niet, hoofd wil niet. Dus hele dag weer op de bank doorgebracht.  Alleen qua eten gaat het vrij aardig. Gelukkig. 

Gisterenavond voor het eten nog met man gewandeld en flink wat stappen gezet. Vandaar tot 8000 gekomen maar ik ben moe. Drukke dag op werk en ouder in ziekenhuis dus niet best geslapen.
Morgenvroeg ga ik ff sporten, dan werken dan naar ziekenhuis en dan weer werken.

lientje69 schreef op 19-01-2026 om 21:37:

[..]

Succes morgen Dorestad

Dankjewel Lientje69.  Ergens in het voorjaar ga ik toch weer een Sweet procedure krijgen (trigeminusneuralgie). Hopelijk helpt het weer een maand of 10. Daarna 8 km gelopen door de binnenstad.  Markt vind ik leuk.  Wat kleine winkels ook wel wat. Maar echt winkelen zoals ik deed tot ik ergens in de 40 was vind ik echt niets aan.  In Umcg kwam ik nog oud collega's tegen.  Gezamenlijk koffie gedronken.  Die jaren daar werken vond ik een mooie tijd.  Vandaag dus niet naar de bootcamp kunnen gaan.  De komende tijd gaat het me voorlopig op dinsdag sowieso niet lukken. Op de vrijdagen kan ik nog 2x en daarna door handoperatie poosje ook niet.  Qua eten vandaag: belegde broodjes uit de stad meegenomen.   Vanavond Gegeten met de grote kom tomatensoep 

lientje69 schreef op 20-01-2026 om 17:37:

Afgelopen 2 dagen nog redelijk gelopen, 5000 stappen. Vandaag ging fysio ruk, lijf wil niet, hoofd wil niet. Dus hele dag weer op de bank doorgebracht. Alleen qua eten gaat het vrij aardig. Gelukkig.

Netjes gedaan afgelopen dagen. En dat er dan zo'n butt-dag tussen zit, is dan jammer, maar knap dat je je er aan over hebt gegeven. Ook dat je dan ondanks dat qua eten lekker gaat. Goed hoor!

Vandaag dag 20 streak behaald. De 6200 stappen kwamen alleen niet vanzelf. Ik heb zittend werk en om na het werk nog een stuk te gaan wandelen vind ik best een opgave (icm kinderen ophalen, koken, etc). Omdat ik dat al voorzag heb ik vanmorgen na het wegbrengen naar school een kwartiertje gewandeld voor ik richting werk vertrok. En bij het ophalen van de BSO idem dito. Dus ik zat al op 4500 stappen toen ik thuis kwam en heb de overige 1700 op de wandelband volbracht met een luisterboek. 

Gister een voorbereidingsdag ivm vakantie . Veel thuis gedaan. Fysio bezocht. Eten geregeld. Geen tijd voor beweging. Vandaag een reisdag. Geen beweging, maar goed aangekomen en goed gegeten.

Fijne vakantie Trail.

Ik had vandaag een lastige vermoeiende dag en heb vanavond wat lopen snaaien, niks schokkends paar plakjes kalkoenfilet maar  maar het gaat om die aktie dat ik dan naar eten grijp.  Daar moet ik vanaf. Maar moet nu ook ff niet zo hard zijn voor mezelf. 

fijne vakantie Trail

Dank je PhilDunphy.
Trail fijne vakantie  en geniet ervan!
Dolfje , paar plakjes kalkoenfilet is niet zo erg toch? Maar dat toch iets willen eten, dat soort automatisme, ik begrijp dat je er van af wilt. Het is herkenbaar. 

ja dat is het Lientje. Als het kaas was geweest was het dat geweest of drop of koek maar dat had ik gelukkig niet in huis. 

Ninoea

Ninoea

21-01-2026 om 08:13 Topicstarter

Gisterenochtend heb ik weer geoefend met borstcrawl. Heel intensief vind ik dat en daarna voel ik mijn armen ook flink. Ik was de hele dag helemaal moe. Dus eigenlijk wat te hard getraind. En dan moet ik nog vanalles en verwar ik moe met ‘ik he energie nodig’ en ga dus eten. Wel gezond, maar wel veel. En dat is dus niet helpend. Ik moet nog even nadenken hoe ik dat de volgende keer voorkom. Tijdens het zwemmen heb ik mijn smartwatch niet om. Dat zou wel moeten kunnen maar ik vind dat was spannend in combinatie met het watervaste sportbandje dat net iets te groot is. Ik gok die calorieën dus maar. 
Resumé

Eten : teveel gezonde dingen overdag door vermoeidheid 
Bewegen: intensief geoefend met borstcrawl en daarna nog 8 baantjes schoolslag als cooling down. 
stappen: ongeveer 3000 
Fietsen ongeveer 8 km 

Ninoea schreef op 21-01-2026 om 08:13:

Gisterenochtend heb ik weer geoefend met borstcrawl. Heel intensief vind ik dat en daarna voel ik mijn armen ook flink. Ik was de hele dag helemaal moe. Dus eigenlijk wat te hard getraind. En dan moet ik nog vanalles en verwar ik moe met ‘ik he energie nodig’ en ga dus eten. Wel gezond, maar wel veel. En dat is dus niet helpend. Ik moet nog even nadenken hoe ik dat de volgende keer voorkom. Tijdens het zwemmen heb ik mijn smartwatch niet om. Dat zou wel moeten kunnen maar ik vind dat was spannend in combinatie met het watervaste sportbandje dat net iets te groot is. Ik gok die calorieën dus maar.
Resumé

Eten : teveel gezonde dingen overdag door vermoeidheid
Bewegen: intensief geoefend met borstcrawl en daarna nog 8 baantjes schoolslag als cooling down.
stappen: ongeveer 3000
Fietsen ongeveer 8 km

Ik neem voor na het zwemmen iets mee, dat eet ik nog voor ik naar huis loop op.

Als ik 2km (80 banen, ±/- een uur) ga zwemmen heb ik naast het bad een fles water of eiwit limonade staan.

Als die crawl goed lukt is het heel ontspannen zwemmen. Veel fijner en minder blessure gevoelig dan schoolslag, die is een aanslag op je knieën. 

Om het dan weer zwaarder te maken gebruik ik van die hand peddels, dan moet je wel een goede techniek gebruiken.

Ik heb mezelf leren crawlen door de techniek af te kijken. Vorig jaar wilde ik wel eens weten of ik het goed deed, crawlles geboekt maar daar bleek ik het gewoon goed te doen. Ik zou de vlinderslag wel willen leren maar daar zijn geen lessen voor.

ik heb gisteravond lesje Hyrox gedaan.  De spierpijn begint al op te komen 😅

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.