Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.

Bij mij zijn de laatste drie maanden een blue Monday en qua hoe het geestelijk met me gaat de laatste tijd meer black eigenlijk. 
Heb me vanmorgen toch tot een wandeling gedwongen  en ga dat nu zo weer doen. Niet echt zonnig helaas , heb het idee dat ik daar ook wel weer aan toe ben.

Heb voor nu ook een betaalde meditation app gedownload. Ook voor binaural beats, had er nog  nooit van gehoord  maar ergotherapeut kwam er mee.

Ik ben ziek geworden. Dat had ik niet verwacht. Gisteren was er wel iets raars: ik dacht laat ik die plant verpotten maar toen ik alles gehaald en neergezet had dacht ik: ik doe het niet. Dat is zó niet-ik.

En 's avonds deed ik mijn mond dicht en een gruwelijke pijn in een kies vlamde op. Daarna ging de pijn naar de andere kant en door de pijn en onrust kon ik ook de rust niet vinden om 's nachts in slaap te vallen.

's Avonds de allerlaatste kerstdingetjes opgeruimd en toen kwam er ineens een intens vieze chemische lucht uit de kersttakken die de hele nacht in mijn neus bleef hangen, en toen wist ik dat er iets niet in orde was.

Vanmiddag bleek ik ineens koorts te hebben: 38,8 C. Mogelijk Corona opgelopen, die was altijd al bekend vanwege die reukstoornissen. Dat zal de eerste keer dan zijn. 

Riony, van harte beterschap en sterkte gewenst!

ik ben ook niet zo van blue Monday hoor. Is ook maar bedacht😬

lientje69 schreef op 19-01-2026 om 18:30:

Riony, van harte beterschap en sterkte gewenst!

Dankje, Lientje!

bij koud en zonnig weer voel ik me prettiger dan het kille grijze weer van gisteren (Noorden). Mijn poetshulp kwam.  Ik ben voor de mantelzorg mensen bezig geweest (bij verhuizing van grote eigen koopwoning naar beschermd wonen en naderend pensioen bij sociale werkplaats valt er nog steeds véél te regelen en te overleggen). Vanmiddag met eega een heel klein ommetje gemaakt van iets meer dan 4 km.  Morgenvroeg moet ik naar het umcg.  Wie weet ga ik na afloop door de stad lopen.  

Nikki1973 schreef op 19-01-2026 om 18:36:

ik ben ook niet zo van blue Monday hoor. Is ook maar bedacht😬

Ik hoorde iemand op de radio; onee ik ben vergeten om daar aan mee te doen🤣

Ysenda schreef op 19-01-2026 om 14:20:

[..]

Welke app is dat?

City Strides

Staat alleen niet in de Playstore, want het is web-based.
Dus je moet naar de webpagina gaan en daarna via de 3 puntjes kiezen voor 'vastmaken op desktop'. Dan vraagt hij of je de app wil installeren.

Je maakt je wandelingen via een wandel-app zoals Garmin, Strava of Runkeeper.
En door het koppelen van dat account aan je City Strides account, uploadt hij dan binnen 24 uur die wandeling in de app. Dus het is iets omslachtig wel  Maar eenmaal geinstalleerd werkt het prima. 

PhilDunphy schreef op 19-01-2026 om 20:15:

[..]

City Strides

Staat alleen niet in de Playstore, want het is web-based.
Dus je moet naar de webpagina gaan en daarna via de 3 puntjes kiezen voor 'vastmaken op desktop'. Dan vraagt hij of je de app wil installeren.

Je maakt je wandelingen via een wandel-app zoals Garmin, Strava of Runkeeper.
En door het koppelen van dat account aan je City Strides account, uploadt hij dan binnen 24 uur die wandeling in de app. Dus het is iets omslachtig wel Maar eenmaal geinstalleerd werkt het prima.

Klinkt heel leuk.

Ik gen nu vooral benieuwd hoeveel straten mijn woonplaats heeft. 

PhilDunphy schreef op 19-01-2026 om 10:20:

[..]

Ruim 1000 straten lees ik in de app, dus heb zat te doen. Ik heb er nu 33 van begin tot eind gelopen (dan pas telt ie mee. Heb wel al meer straten deels gehad).

Ik zit nu bij de kapper en heb besloten de tijd tussen kids wegbrengen en kapper op te vullen met wandelen in de omgeving van de kapper. Dus heb er al 5500 stappen op zitten, een hoop straatjes er bij en moet straks nog terug lopen.

Ik vind het echt origineel.  Ik woon in een dorp met nog geen 200 straten, dat is haalbaar voor mij

Klinkt leuk. Heb alleen al die connectie apps enzo niet. Zag in Playstore wel citypainter dat klinkt hetzelfde.

Dorestad schreef op 19-01-2026 om 19:09:

bij koud en zonnig weer voel ik me prettiger dan het kille grijze weer van gisteren (Noorden). Mijn poetshulp kwam. Ik ben voor de mantelzorg mensen bezig geweest (bij verhuizing van grote eigen koopwoning naar beschermd wonen en naderend pensioen bij sociale werkplaats valt er nog steeds véél te regelen en te overleggen). Vanmiddag met eega een heel klein ommetje gemaakt van iets meer dan 4 km. Morgenvroeg moet ik naar het umcg. Wie weet ga ik na afloop door de stad lopen.

Succes morgen Dorestad 

Ninoea

Ninoea

19-01-2026 om 22:03 Topicstarter

Beweging vandaag: bootcamp en wat gelopen tijdens de trainerscursus 
Eten: maaltijdsoep met een stokbrood met humus.
aantal stappen: 11.700
Actieve kcal: 800 

Ysenda schreef op 19-01-2026 om 20:39:

[..]

Klinkt heel leuk.

Ik gen nu vooral benieuwd hoeveel straten mijn woonplaats heeft.

Dat kun je googelen. Mijn dorp heeft er 273. Ook een grappig feitje, de top 10 van meest voorkomende straatnamen in Nederland.

1. Kerkstraat
  2. Schoolstraat
  3. Molenstraat
  4. Dorpsstraat
  5. Molenweg
  6. Julianastraat
  7. Parallelweg
  8. Nieuwstraat
  9. Wilhelminastraat
  10. Sportlaan

MMcGonagall schreef op 19-01-2026 om 22:25:

[..]

Dat kun je googelen. Mijn dorp heeft er 273. Ook een grappig feitje, de top 10 van meest voorkomende straatnamen in Nederland.

1. Kerkstraat
  2. Schoolstraat
  3. Molenstraat
  4. Dorpsstraat
  5. Molenweg
  6. Julianastraat
  7. Parallelweg
  8. Nieuwstraat
  9. Wilhelminastraat
  10. Sportlaan

Niks hiervan in mijn dorp. Mijn dorp heeft maar 7 straten. Die heb ik de laatste maanden  uitentreure heen en weer gelopen. ( klein plattelandsdorpje )

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.