Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.

Top dat je nu op de -16 zit, Tuinfluiter! Dan heb je je doel al een stuk eerder bereikt dan januari. 

Dat zeilen vind ik ook wel heel gaaf klinken. Lekker buiten op t water.
Al heb ik er zelf geen ervaring mee.

Vandaag na mijn werk met een vriendin afgesproken en nog een aardig stuk gefietst.

Ies

Ies

24-08-2026 om 21:55

Herkenbaar Ninoea dat over je man. Man hier gaat heel soms met zoon wandelen (meteen een flinke wandeling) en soms wel met mij, maar sport niet structureel. We hebben weinig tijd om samen te wandelen, werken veel langs elkaar heen. Man wandelt natuurlijk wel ook met onze hond maar dat stelt niet zoveel meer voor nu hond vrij oud is. 
Ik vind dat ook wel jammer, man heeft ook flink overgewicht en ik ben soms wel bang dat dat alleen maar zal toenemen.
En ik word langzamerhand steeds fitter en het begint wat uit elkaar te lopen.

Verder hier flink emotionele dagen, er gebeurt veel. Wel fijne steun ontvangen vanuit onverwachte hoek. En zelf de ruimte ingenomen om iets aan te geven aan iemand wat me al heel lang dwars zat. Het was geen makkelijke boodschap en ik vond het lastig maar noodzakelijk en ik ben blij dat ik het gedaan heb. 

Ninoea

Ninoea

24-08-2026 om 22:01 Topicstarter

@bailey een sportschool dichtbij is wel heel fijn, nog weer een drempel minder om ernaartoe te gaan. Hopelijk lessen op goede tijden.
@tuinfluiter 16 kg gewichtsverlies is al een Supermooi resultaat!
Vanochtend begon ik de dag goed met een wandeling. Vanmiddag een spelletje gedaan met mijn zoon en nog een wandeling gemaakt. Vanavond training gegeven en 9 km hardgelopen. Naderhand friet met kipcorn gegeten.

Ik heb gister een beetje rustig gezeild en savonds een film gekeken thuis. Ik denk dat we de beste weken al gehad hebben. Schat in een maandje nog.
Vandaag voelde ik mij beroerd toen ik wakker werd. Even kort wezen zwemmen in de zee en daarna te werk. Wel een goede werkdag gehad gelukkig. Vanavond niet meer gesport maar optijd te bed. Hopelijk morgen weer in orde.

Ik heb een man die ook van wandelen houdt en we golfen ook allebei. Mijn man is lang en heeft nog nooit overgewicht gehad, integendeel eigenlijk hij moet goed op letten dat hij niet te weinig weegt. Wel een lastige combinatie ik moet mijn best doen om wat aftevallen en hij moet vooral regelmatig tussendoortjes eten om op gewicht te blijven.
Maar het is wel heel fijn dat hij altijd te porren is voor een wandeling en ook zelf met ideeën komt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.