Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.

Kort rondje gelopen. 1100 meter. Het wil weer niet. 5000 stappen  op een dag is blijkbaar toch te veel , dan val ik weer terug.

Ik ben net klaar met wat cardio. Thuis even koffie drinken en dan naar werk, dan bezoekuur in ziekenhuis en weer werken tot vanavond 20:45.  Zal vandaag dus wel aan mijn stappen komen. Gisteren zat ik er 1000 onder maar kon een ommetje niet meer opbrengen. Dat is als het in de zomer lang licht is wel een stuk makkelijker vind ik.

Het zal erom spannen of ik vandaag weg ga of thuis blijf. Mijn temperatuur is maar ietsje hoger dan normaal. Als ik thuis blijf verveel ik me dood en dan heb ik zeker een rotdag en ga ik weg dan houdt dat een risico in dat ze me ergens moeten opvegen. Niet dat dat vaak is gebeurd maar ik voel een verdacht bzzzj bzzjt in mijn hoofd en oren. Misschien wordt het juist beter, dat kan heel goed.

vandaag 8 km gelopen met eega. Hij heeft me daarna naar mijn oppasadres gebracht.  Hier ben ik tot en met volgende week vrijdag.  Het is hier zo groot dat ik de woonkamer niet gebruik als zitkamer.  Te groot voor mij. Ik ben dus nu in het privé bos waar mijn sibling woont.  Met dus bijna dagelijks reeën te zien.

Ik heb zo'n zin in koekjes. Gelukkig heb ik ze niet in huis, maar ik ga straks naar een bijeenkomst en groot kans dat daar koekjes bij de thee worden geserveerd. Ik ga zo mijn tanden poetsen in de hoop dat ik er dan af kan blijven. 

Auwereel schreef op 21-01-2026 om 18:58:

Ik heb zo'n zin in koekjes. Gelukkig heb ik ze niet in huis, maar ik ga straks naar een bijeenkomst en groot kans dat daar koekjes bij de thee worden geserveerd. Ik ga zo mijn tanden poetsen in de hoop dat ik er dan af kan blijven.

Je kan het! 

Ninoea

Ninoea

21-01-2026 om 21:24 Topicstarter

Héb je tips voor eiwitlonade @ysenda?
You can do it @auwereel!!
Wat een sprookje om zo te mogen wonen en jij nu logeren @dorestad. Lijkt me enorm genieten!

Hoe was je dag uiteindelijk riony. Wat voor klachten/gevolgen kan het zoemende geluid hebben en maak je je zorgen over? Kan je met iemand naar buiten zodat je wel eruit kan maar het wel veilig is? 

met warm weer vind ik wandelen, fietsen en überhaupt buiten zijn zo veel makkelijker en aantrekkelijker!! Herkenbaar hoor @dolfje.
Lientje met trainen met sporten wordt meestal een cyclus aangehouden van een aantal weken stapsgewijs opbouwen en daarna even heel bewust rust inbouwen en daarna iets lager dan het hoogst behaalde niveau weer te starten voor een periode. Dan bouw je heel rustig op. Ik weet niet hoe je nu opbouwt maar is dat principe op de een of andere manier toepasbaar? Dat je al gas terugneemt na een tijdje om een eventuele terugval te voorkomen? Of gaat die vlieger niet op? Ik probeer constructief mee te denken. Als het niet helpend is zeg het gerust. No hard feelings.
Mijn dag: vandaag was een rustdag. Ik had vannacht ook supergoed geslapen. Vanochtend samen met mijn man een route van 9 km gewandeld bij het paleispark. Dat was heerlijk. Echt ontspannen bijkletsen. Verder heel veel zorggesprekken gevoerd omdat pleegkind met verstandelijke beperking allerlei niet handige dingen had gedaan met allerlei impact. Afstemming met de groep, de school, de taxi, de gemeente, ouders van het vriendje, etc, etc. Zeker twee uur mee bezig geweest. Verder beide zoons overboord voor toetsen. Mijn wiskunde, economie en Frans weer opgevijzeld.
Bewegen: 
2x gewandeld. 17000 stappen in totaal.
eten en drinken: ging weer prima. 
acyieve kcal 720

Ysenda schreef op 21-01-2026 om 20:46:

[..]

Je kan het!

Het bleek niet moeilijk, de koeken bij de vergadering waren zo groot en alle kCal die ze uitstraalden schreeuwden me toe: " Eet mij niet!" 
Van die ministroopwafeltjes bijvoorbeeld, zijn veel geniepiger.

Vandaag had ik het heen en weer, in totaal zo'n 17 km gefietst en 9800 stappen.

Ninoea schreef op 21-01-2026 om 21:24:

Héb je tips voor eiwitlonade @ysenda?

Ik vind die van esn erg lekker, met de code evi of pak krijg je altijd 10% korting.
Je kunt ook eerst wat samples van de verschillende smaken bestellen.
Wij hebben meestal fresh cherry en fresh orange in huis. Als je die laatste oplost in een klein beetje water en aanvult met spa rood dan heb je eiwit fanta.

Ook de chocolade repen van hun zijn lekker, geen gekke smaakjes aan de chocola.

Ik heb van hun ook de pudding en sausjes staan. 

Auwereel schreef op 21-01-2026 om 23:10:

[..]

Het bleek niet moeilijk, de koeken bij de vergadering waren zo groot en alle kCal die ze uitstraalden schreeuwden me toe: " Eet mij niet!"
Van die ministroopwafeltjes bijvoorbeeld, zijn veel geniepiger.

Kijk, dan wordt het ineens toch makkelijker voor je! Top!

Ik ben in de wandelmodus. Vandaag van kantoor naar huis terug gelopen, is net geen 6km. 78 min. Volgens s mijn vriend wel langzaam maar ach, had wel mijn werklaptop e.d. mee in de rugzak. Dus work in progress. Wil dat nu iedere week gaan doen. 

Nikki1973 schreef op 22-01-2026 om 15:30:

[..]

Kijk, dan wordt het ineens toch makkelijker voor je! Top!

Ik ben in de wandelmodus. Vandaag van kantoor naar huis terug gelopen, is net geen 6km. 78 min. Volgens s mijn vriend wel langzaam maar ach, had wel mijn werklaptop e.d. mee in de rugzak. Dus work in progress. Wil dat nu iedere week gaan doen.

Voor een vrouw is 4,5 km per uur helemaal niet langzaam maar gemiddeld. Je vriend kletst maar wat. Heel goed dat je bent gaan lopen.

Bij mij gaat bewegen ook weer lekker deze week verschillende keren gegolfd en gewandeld. Vandaag mooie wandeling door het bos gemaakt en veel vogels gezien was heerlijk. 
Eten gaat redelijk kan wat beter maar dat vind ik met kouder weer lastig.

Tuinfluiter schreef op 22-01-2026 om 15:59:

[..]

Voor een vrouw is 4,5 km per uur helemaal niet langzaam maar gemiddeld. Je vriend kletst maar wat. Heel goed dat je bent gaan lopen.

Ben er ook wel tevreden over. Als het niet regent en geen 25+ graden is blijf ik dit doen. Dus volgende week weer. 

vandaag 15 km gelopen.  Ben nu in huis sibling.  Kan vanuit hun bos zo ander bos in plus daarna de wijsheid opzoeken. Heideveld maar ook petgaten met heel veel vogels.  Heerlijk weer om te lopen.  Daarna nog half uur telefoon terwijl ik thuis was. Dit huis is zo groot dat ik flinke rondes kan lopen in kamer en keuken.  In half uur op die manier 2,5 km gelopen.  Het gezin hier heeft elke donderdagavond een masseur die de ouders een massage thuis komt geven.  Vanavond krijg ik die dus.  Heerlijk. Ik ga waarschijnlijk morgen hier in de kelder naar de sportkamer voor krachttraining.  Het is wel schattig.  Ik heb hier een weekbudget van 400 euro gekregen. Maar er is zoveel voorraad,  ik kan uitzoeken wat ik wil. Een diepvries vol rund,  een diepvries vol vis,  een diepvries vol groente en 2 diepvriezers vol met brood,  complete maaltijden en andere dingen.  De kinderen hier zijn gewend aan minstens 3x per week uit eten.  Waar vragen ze me om? Koekjes bakken,  griesmeelpudding en custardvla maken.  Vanavond gaan ze naar training.  Ik zal snel voor eten zorgen. Het is hier 23 graden in huis,  dag en nacht.  Ik zit in shirt en korte broek.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.