Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


QueenLizzy schreef op 08-05-2022 om 19:36:

[..]

Ik heb mezelf beloofd dat ik ga shoppen als ik m'n streefgewicht heb bereikt. Nu al zin in (al duurt het nog even). Je bent goed onderweg @Nienes, die kleinere maten komen er wel!

Ik heb vanavond courgettespaghetti gegeten, met kip, tomaat, champignons, ui en knoflook. Smaakte prima. En ik ga de komende week op jacht naar de teriyaki saus

Ik heb je tip van de courgettispaghetit overgenomen hoor! Eet het erg veel nu vind het heerlijk

OneTrickPony schreef op 08-05-2022 om 20:06:

Ik hoop dat de courgette je beter bevalt dan de bloemkoolrijst Nienes! Ik heb ooit een spiraalsnijder aangeschaft waarmee je zelf courgettespaghetti kunt maken. Dat vind ik lekkerder omdat het langere slierten zijn dan die je kant en klaar kunt kopen. En veel goedkoper!

Is het lekker weer op je vakantiebestemming? Wat betreft de kleinere maten: alles is haalbaar. Kleine stapjes, tussentijdse mijlpalen vieren. Kijk eerst eens of die eerste 5 kilo lukt. Daarna de eerste 10, en zo door. Als je het opknipt lijkt het een stuk minder lang. Als ik nu bedenk dat ik vorig jaar januari ben begonnen is dat zo terugkijkend echt heel snel voorbij gegaan. En het heeft zoveel opgeleverd! De kleinere maten zijn super leuk maar ook heel veel dingen die je vooraf niet had kunnen bedenken die je blij zullen gaan maken. Zo zat ik een keer op de fiets en schoof mijn shirt aan de achterkant wat omhoog. Ik wilde uit automatisme mijn lovehandle bedekken en daar zat helemaal geen uitstulping meer. Zo’n gekke gewaarwording.


Ik ben van 44 naar 36-38 gegaan en heb veel op Vinted gekocht en verkocht. Ik had mijn kleding aan het begin allemaal uitgezocht, want ik had van alle maten wel wat in de kast liggenvan jaren geleden, en dat per maat opgeborgen. 1 stuk in de kleinste maat heb ik aan de kast gehangen om elke dag te zien waarvoor ik het deed. Elke zoveel weken ging ik een kleinere maat passen en alles wat te groot was of wel paste maar gedateerd was heb ik verkocht of weggegeven. Dat deed mentaal ook het deurtje naar die grotere maten dicht.
En dat heeft geholpen want nu mijn broeken wat strakker gingen zitten ben ik weer aan de bak gegaan

Het fijnste vind ik dat ik nu kan kopen wat ik leuk vind en niet iets koop omdat het me past. Nog steeds staat lang niet alles, ik heb bijvoorbeeld bijna geen borsten meer en vrij slappe billen en bovenbenen. Maar ik merk dat ik minder miskopen doe omdat ik beter nadenk over of ik het wel echt mooi vind en of het flatteus is. Dat ik mezelf nu betere kwaliteit kleding gun omdat ik eerder vond dat als ik dat in mijn grotere maat deed het toegeven was aan de kilo’s. Winkelen is nu geen partijtje huilen meer onder de tl buizen waar ik zo snel mogelijk weg wil.

En het leuke van Vinted is dat als je van je verkochte kleding weer nieuwe dingen koopt op Vinted het als kledingruil voelt

Ohh dat klinkt echt super bedankt voor de uitleg! Ik heb het geduld en de tijd niet voor Vinted, maar misschien moet ik het toch maar eens overwegen! Vet goede motivatie op die manier. Ik ben nog geen maat kleiner maar de kleding zit al wel iets beter hahaha

ik ben trouwens even weggeweest want ben op vakantie geweest! Ik heb daar stap 4 gedaan… met af en toe een uitschieter maar geprobeerd zoveel mogelijk koolhydraatvrij te eten. (En soms wat wijntjes kuch. En kaasjes en worstjes kuch)

resultaat na 10 dagen was maar 0.5kg er bij aan dus ik ben zeer zeer zeeeer tevreden want heb echt genoten! 

Ik weeg nu 122 kilo en ga vrolijk verder. Inmiddels net weer vier dagen “streng” er opzitten en zit er weer goed in  

ik kan alleen zelf de tabel niet aanpassen geloof ik 

loseweightiloveit schreef op 27-05-2022 om 16:12:

Hoi allemaal,

Komende maandag ga ik ook starten met shaken, kan ik hier aansluiten? Ik ga het sowieso 4 weken doen. Ik heb er nu al zin in, want dan ga ik zeker superslank de zomer in. Zijn jullie al lang bezig hier? Zitten jullie ook nog aan de shakes nu?

Welkom! Ik ben precies een maand bezig nu. Gaat goed, en ik verheug me er ontzettend op om in de zomer m'n streefgewicht te bereiken en fijn te kunnen shoppen voor leuke nieuwe jurkjes enzo Maar daarvoor moet ik nog wel even doorzetten! 

Ik was trouwens afgelopen dinsdag (de 24e) weer bij de consulente geweest:

Startgewicht: 85,4
Streefgewicht: 70
Huidig gewicht: 80,9
Afgevallen: 4,5

Het gaat nog altijd prima. M'n kleding zit al wat ruimer en het begint mensen nu ook op te vallen dat ik ben afgevallen. Werkt super motiverend!

Nienes schreef op 27-05-2022 om 19:20:

ik ben trouwens even weggeweest want ben op vakantie geweest! Ik heb daar stap 4 gedaan… met af en toe een uitschieter maar geprobeerd zoveel mogelijk koolhydraatvrij te eten. (En soms wat wijntjes kuch. En kaasjes en worstjes kuch)

resultaat na 10 dagen was maar 0.5kg er bij aan dus ik ben zeer zeer zeeeer tevreden want heb echt genoten!

Ik weeg nu 122 kilo en ga vrolijk verder. Inmiddels net weer vier dagen “streng” er opzitten en zit er weer goed in

ik kan alleen zelf de tabel niet aanpassen geloof ik

Wat fijn dat je zo hebt genoten van je vakantie! En knap dat je het meteen weer zo hebt opgepakt!

Ik kan de tabel ook niet aanpassen. Ik geloof dat enkele schrijfsters hier dat wel kunnen, maar daar heb je dan denk ik inloggegevens voor nodig ofzo (?)

QueenLizzy schreef op 28-05-2022 om 23:07:

Ik was trouwens afgelopen dinsdag (de 24e) weer bij de consulente geweest:

Startgewicht: 85,4
Streefgewicht: 70
Huidig gewicht: 80,9
Afgevallen: 4,5

Het gaat nog altijd prima. M'n kleding zit al wat ruimer en het begint mensen nu ook op te vallen dat ik ben afgevallen. Werkt super motiverend!

Ohh wat fijn dat het zo goed gaat!! Heb je ook al vaste producten die je neemt? 

ik leef op aardbei/kersen smoothies, fruit nut reep en de crunchy reep 


favoriete avondeten blijft biefstuk met champignons hahaha! En courgettini met gehakt en tomatensalsa vind ik ook heerlijk

Nienes schreef op 29-05-2022 om 07:37:

[..]

Ohh wat fijn dat het zo goed gaat!! Heb je ook al vaste producten die je neemt?

ik leef op aardbei/kersen smoothies, fruit nut reep en de crunchy reep


favoriete avondeten blijft biefstuk met champignons hahaha! En courgettini met gehakt en tomatensalsa vind ik ook heerlijk

Qua shakes heb ik meestal vanille of banaan, van de repen de peanut crunch, toffee en fruit/nut, en ik heb vaak havermoutpap. Toevallig heb ik vanmiddag net de Thai green curry geprobeerd: die hoef ik dus niet weer. Bah! 

De smoothies heb ik nog niet geprobeerd! Maar morgen moet ik weer naar de consulente, wie weet pak ik ze er deze keer bij. 

Courgettini vind ik idd ook lekker, en verder houd ik van salade met gerookte kip, biefstuk of kipfilet met champignons etc, of gewokt vlees met roerbakgroenten. 

Ik heb een wel redelijk vast patroon nu, qua producten en maaltijden. Vind ik prima zo. 

Net weer terug van de consulente:
Ik ben de afgelopen week 2 kg afgevallen! Nu dus -6,5 kg! 

Startgewicht: 85,4
Streefgewicht: 70
Huidig gewicht: 78,9
Afgevallen: 6,5

Gaat als een trein zo! Ik heb deze keer ook een paar smoothies meegenomen om te proberen. Ik ben benieuwd!

QueenLizzy schreef op 31-05-2022 om 15:18:

Net weer terug van de consulente:
Ik ben de afgelopen week 2 kg afgevallen! Nu dus -6,5 kg!

Startgewicht: 85,4
Streefgewicht: 70
Huidig gewicht: 78,9
Afgevallen: 6,5

Gaat als een trein zo! Ik heb deze keer ook een paar smoothies meegenomen om te proberen. Ik ben benieuwd!

owww wat super goed zeg!! ben erg benieuwd of je het lekker vind!

Ik zit nu op 120 kilo.. BIJNA onder die verrekte 120 hahaha! En gaat ook nog steeds prima hier  

Nienes schreef op 03-06-2022 om 13:34:

[..]

owww wat super goed zeg!! ben erg benieuwd of je het lekker vind!

Ik zit nu op 120 kilo.. BIJNA onder die verrekte 120 hahaha! En gaat ook nog steeds prima hier

Bij je volgende weegmoment zit je er dan vast onder! En dat gaat dan vast fantastisch voelen. 

De aardbei/kersen smoothie wordt een blijvertje! Die vond ik sowieso al lekker. De andere smoothies moet ik nog proberen. 

Ik ben vanmiddag even met m'n man de stad in geweest, klein Italiaans ijsje gegeten. Maar wel suikervrij, dus het zal vast niet grote impact hebben op het dieet (hoop ik!). Ach ja. Ik heb er in ieder geval van genoten. 

Mag ik hier ook meeschrijven? Ik ben gister begonnen met coach nutrition, als ik het zo lees is dat wel vergelijkbaar met het 1:1 dieet. 
Ik heb dit eerder geprobeerd, maar ben toen, om heel veel redenen, al heel snel afgehaakt (na een paar dagen). Nu zit ik wat beter in mijn vel en weet ik dat het me gewoon echt niet op een andere manier lukt. En nu word ik heel langzaam telkens een beetje zwaarder. Ik zit nu op 93 kilo en ik had mezelf beloofd nooit meer 90 kilo te worden…

Bij mij speelt medicatie wel een rol, of eigenlijk meer dat ik medicatie heb gehad waardoor ik veel honger kreeg in een periode dat ik juist lichamelijk nauwelijks tot beweging in staat was (ik heb reuma en dat is een periode enorm actief geweest). Ik heb nu nog steeds medicatie en de ene week gaat beter qua beweging en energie dan de andere, maar ik heb er vertrouwen in dat het in combinatie met dit dieet nu wel moet lukken. 

Scorpio schreef op 05-06-2022 om 09:43:

Mag ik hier ook meeschrijven? Ik ben gister begonnen met coach nutrition, als ik het zo lees is dat wel vergelijkbaar met het 1:1 dieet.
Ik heb dit eerder geprobeerd, maar ben toen, om heel veel redenen, al heel snel afgehaakt (na een paar dagen). Nu zit ik wat beter in mijn vel en weet ik dat het me gewoon echt niet op een andere manier lukt. En nu word ik heel langzaam telkens een beetje zwaarder. Ik zit nu op 93 kilo en ik had mezelf beloofd nooit meer 90 kilo te worden…

Bij mij speelt medicatie wel een rol, of eigenlijk meer dat ik medicatie heb gehad waardoor ik veel honger kreeg in een periode dat ik juist lichamelijk nauwelijks tot beweging in staat was (ik heb reuma en dat is een periode enorm actief geweest). Ik heb nu nog steeds medicatie en de ene week gaat beter qua beweging en energie dan de andere, maar ik heb er vertrouwen in dat het in combinatie met dit dieet nu wel moet lukken.

Welkom Scorpio! Ik ken Coach Nutrition niet, zal het eens googlen  Ik hoop dat het je gaat helpen gewicht te verliezen! 

Ik ben vanmiddag weer bij de consulente geweest. En ik bleek 400 gram te zijn aangekomen! Maar aangezien ik net ongesteld ben geworden, zal het vast vocht zijn. De consulente kon ook van de percentages die de weegschaal liet zien aflezen dat ik vocht vasthoud. Ik heb me op zich heel goed aan het dieet gehouden de afgelopen week, op dat ene kleine suikervrije ijsje van afgelopen zaterdag na dan. Nou ja, vocht of niet: het was wel even balen! 

De consulente had deze week een paar nieuwe producten: pop squares "chips" en een nieuwe reep: "cookie cream". Deze week proberen! En ondertussen heel hard hopen dat volgende week inderdaad zal blijken dat het vocht was en dat ik dan wel weer mooie cijfers op de weegschaal ga zien. Ik laat me iig niet ontmoedigen. 

Hoe gaat het bij jullie?

Scorpio schreef op 05-06-2022 om 09:43:

Mag ik hier ook meeschrijven? Ik ben gister begonnen met coach nutrition, als ik het zo lees is dat wel vergelijkbaar met het 1:1 dieet.
Ik heb dit eerder geprobeerd, maar ben toen, om heel veel redenen, al heel snel afgehaakt (na een paar dagen). Nu zit ik wat beter in mijn vel en weet ik dat het me gewoon echt niet op een andere manier lukt. En nu word ik heel langzaam telkens een beetje zwaarder. Ik zit nu op 93 kilo en ik had mezelf beloofd nooit meer 90 kilo te worden…

Bij mij speelt medicatie wel een rol, of eigenlijk meer dat ik medicatie heb gehad waardoor ik veel honger kreeg in een periode dat ik juist lichamelijk nauwelijks tot beweging in staat was (ik heb reuma en dat is een periode enorm actief geweest). Ik heb nu nog steeds medicatie en de ene week gaat beter qua beweging en energie dan de andere, maar ik heb er vertrouwen in dat het in combinatie met dit dieet nu wel moet lukken.

heel veel succes! hoe gaat het tot nu toe?

Vandaag weer een afspraak bij de consulente gehad: -1,6 ten opzichte van vorige week. Nu dus -7,6kg! 

M'n vochtpercentage was nog steeds hoog, dus de kans is groot dat ik meer blijk te zijn afgevallen als m'n vochthuishouding weer normaal is. Maar het gaat dus nog steeds goed hier. Ik ben hoe dan ook heel tevreden, nu bijna op de helft van het aantal kilo's dat ik wil afvallen. Yessss!

Startgewicht: 85,4
Streefgewicht: 70
Huidig gewicht: 77,8
Afgevallen: 7,6

Rustig hier trouwens... Ik hoop dat het goed gaat bij iedereen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.