Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


OneTrickPony schreef op 07-05-2022 om 20:34:

Wat een super resultaat heb je al QueenLizzy! Daar mag je met recht trots op zijn knap dat je de sushi afspraak hebt afgeslagen. Dat werkt voor mij ook het beste. Dan maar later weer aansluiten. Veel plezier later vanavond!


Ik heb het helaas niet zo goed gedaan. De basis was goed: ik had een voorgerecht met vis en een hoofdgerecht met vlees en salade. Maar ik heb wel een half wijntje meegedronken en kon daarna (en daardoor misschien wel) niet van de mini koekjes bij de koffie afblijven. En ook wel een aantal frietjes met mayonaise plus wat stokbrood vooraf meegepikt en 2 cappuccino’s.

Ik had mijn granen en zuivel maaltijd, normaal gesproken 2 of 3 crackers met halvarine en 30+ kaas, natuurlijk overgeslagen. Niet dat dat het compenseert maar ik heb er wel ontzettend van genoten. En ik had normaal gesproken veel meer gegeten. Thuis nadien wel nog een reep genomen en daar laat ik het bij voor vandaag.

ahhh aan de ene kant jammer dat het niet helemaal gelukt is, maar aan de andere kant ben je er wel heel bewust mee bezig. En het compenseert wel iets toch? Uiteindelijk zal je wel vaker diners etc hebben, zolang je de rest van de tijd netjes in het gareel bent, ook na 1-1, dan moet een etentje etc op zijn tijd kunnen toch? 

Zolang het maar of/of is  en niet meer en/en 

QueenLizzy schreef op 07-05-2022 om 19:29:

[..]

Kh/calorie arme teriyaki saus?! Waar haal je die? Klinkt me ook als muziek in de oren

hahaha van xxnutrition! die hebben allerlei hele magere sausjes voor tijdens het koken en dressings etc

OneTrickPony schreef op 07-05-2022 om 10:11:

Bedankt Nienes! De honger is wel nuttig geloof ik want vanochtend stond de teller op -0,8 sinds afgelopen maandag. Totaal deze ronde precies 5 kilo er af in bijna 5 weken. Terwijl ik aan het opbouwen ben en nu zo tussen stap 4 en 5 in zit. Totaal -21,4

Ik vind het fijn om het hier zo op te schrijven omdat ik er dan zelf ook aan herinnerd word dat het niet zomaar iets is. Dan kan ik de frustratie om de snaaizin ook wat beter hebben en verder het met de dag nemen.

Vanmiddag ga ik chique uit lunchen dus dat wordt mijn eetschema omgooien. Ik raak daar altijd een beetje van in de war, zoveel rekenen. Het is geen tent met broodjes of salades dus ik neem vlees of vis en hoop dat ze bakjes groenten of sla voor erbij hebben. Net ontbeten met een reep en ik denk dat ik voordat ik ga nog een bakje yoghurt met fruit neem. Waar ik vooral over twijfel is waar ik mijn granen en tweede portie zuivel kwijt moet: kies ik ervoor om diner en lunch om te wisselen en eet ik vanavond gewoon 2 crackers met kaas? Of prop ik alles in de lunch (broodje met boter uit het broodmandje - geen volkoren denk ik - en een cappuccino toe, of een stukje kaas van de kaasplank) en neem ik vanavond alleen wat verse soep en snackgroente?

Nog een dikke 3 weken te gaan voor nog 2,2 kilo. Mijn ideale gewicht. Ik denk niet dat ik het ga halen gezien de opbouw maar we komen er wel heel erg in de buurt!

Succes dit weekend meiden, hebben jullie nog uitdagingen op komst?

wat een prachtig resultaat trouwens!

ik was vanmorgen een kg aangekomen en snap er niks van   

normaal is dat ook het punt dat ik meteen afhaak.. maar vandaag niet gedaan  

Wederom bedankt voor je reactie Nienes lief van je!  Alles bij elkaar valt het reuze mee wat ik vandaag heb gegeten, misschien 4 stukjes stokbrood en 10 van die McDonalds formaat frietjes, terwijl ik nu ook 1 tot 2 porties granen eet vanuit 1op1. De koekjes daarentegen… maar daar had ik al dágen zin in…. Het was echt een 10 op de schaal van heerlijk dus dan is het ook geen probleem vind ik. Dit doe ik niet elke dag of zelfs week. 

Wat irritant van die kilo! Moet je misschien ongesteld worden of heb je iets zouter gegeten dan normaal? En weeg je altijd op hetzelfde tijdstip in je nakie? Menstruatie of eisprong maakt bij mij echt een groot verschil met daarna. Maak je niet druk, als je alles volgens het boekje doet kan het geen vet zijn. Hoe vaak weeg je? Niet opgeven hoor, doorzetten gaat zich dubbel en dwars uitbetalen, dat weet ik zeker. Jij kunt dit!

oww nou kijk! een 10 mag zeker en af en toe moet je jezelf zeker iets gunnen! lekker doorgaan en dan 'valt het vast mee'

Haha ja ik heb echt geen idee! het was juist de eerste dag na mijn menstruatie, misschien dat het daar aan gelegen heeft. En zout eten zou kunnen want ik vertik het om geen zout te gebruiken.. wel minder   

maarrr de kilo is er weer af! moet woensdag weer naar de consulente dus hoop nog een extra kilootje kwijt te raken de komende dagen.

We gaan 16 mei een weekje naar centerparcs en ik had al een arrangement geboekt met elke ochtend verse broodjes in je huisje.. maar man heeft aangeboden om de broodjes alleen op te eten en er ook van te lunchen. Het maakt hem niks uit of ik dieet of niet, hij is niet zo'n gezelligheidseter dus dat scheelt. en met uiteten gaan kan ik prima vlees en groenten eten of een salade  

ik neem dan wel voor savonds de bites weer mee denk ik, kan ik die samen eten als hij wel een snackje wilt 

Wat gezellig dat jullie een weekje weggaan en fijn dat je man er zo mee omgaat, dat scheelt toch een boel. Wij eten hier eigenlijk ook altijd apart als ik aan de lijn ben omdat mijn partner geen zin heeft in elke dag bloemkoolrijst

De bites vind ik zelf ook heerlijk, maar alleen de salted caramel smaak. Vorig jaar heb ik die elke avond gegeten bij de thee in de avond. Ik vind ze wel vrij duur, vandaar dat ik nu voor repen ben gegaan in de avond. Wat neem je normaal gesproken als derde product?

Bij mij schommelt m'n gewicht ook een beetje. Het is soms frustrerend, maar aangezien het echt onmogelijk is om aan te komen als je zo weinig calorieën binnenkrijgt, probeer ik me er niet zo druk om te maken. Het kan ook gewoon je vochthuishouding zijn. Ik was vanmorgen ook zwaarder dan de vorige keer dat ik me thuis woog. Bloedirritant, maar ik heb me keurig aan alles gehouden en dan kún je gewoon geen vet erbij krijgen. 
Ik denk dat ik straks wel minder vaak ga wegen. Ik kan het uit enthousiasme bijna niet laten, maar anders ben ik er straks teveel mee bezig denk ik. 

Voor mij is dagelijks wegen al die tijd een goede manier geweest om inzicht te krijgen in mijn lijf en welke fluctuaties in gewicht ik heb. Na een poosje ging ik een patroon zien. Dat werkt alleen als je zonder oordeel het gewicht kunt aflezen op het moment zelf.

OneTrickPony schreef op 08-05-2022 om 11:37:

Wat gezellig dat jullie een weekje weggaan en fijn dat je man er zo mee omgaat, dat scheelt toch een boel. Wij eten hier eigenlijk ook altijd apart als ik aan de lijn ben omdat mijn partner geen zin heeft in elke dag bloemkoolrijst

De bites vind ik zelf ook heerlijk, maar alleen de salted caramel smaak. Vorig jaar heb ik die elke avond gegeten bij de thee in de avond. Ik vind ze wel vrij duur, vandaar dat ik nu voor repen ben gegaan in de avond. Wat neem je normaal gesproken als derde product?

Hahaha jaaa ik kook ook apart! Of ik eet gewoon het vlees en de groente en de rest krijgt er aardappeltjes bij. Nu met bbq seizoen vind ik het wel echt reuze makkelijk moet ik zeggen! Voor mam wat kip/biefstuk/gamba spiesjes er op en de rest vreet er gewoon stokbrood of wat gebakken aardappels bij. Berg snoeptomaatjes en komkommers op tafel en je bent klaar! Super handig! 

Jaa mijn consulente heeft alleen de salted caramel. Vind ze ook vrij duur! Ik neem of die of de crispy reep. Die nieuwe reep noten framboos (of wat is het) vind ik ook super!

Ik doe meestal rond 11:00 mijn eerste smoothie. Dan rond 14:00 een reep, om 17:00 avondeten en dan savonds bij de koffie die bites! Heerlijk hoor!

De bites zijn hier geloof ik 40 cent duurder dan een reep? Valt op zich nog mee als ik het over een week bekijk. Maar het is wel aan de prijzige kant idd. Ik moet nu dus producten voor 2 weken meenemen en de vorige keer ook al, doet best pijn in de portemonnee

Maar aan de andere kant… qua boodschappen ben ik echt veeeel minder kwijt, zo besef ik mij nu pas hoeveel ik at in vergelijking met de rest van mijn gezin… best om te schamen eigenlijk. 

Interessant hoe je met dit dieet echt inzicht krijgt in je eigen slechte gewoontes hè? Wat ik zelf ook een hele grote les vond was dat ik niet spontaan dood neerviel als ik het koekje bij de koffie buiten de deur gewoon liet liggen. Ik kon (en kan) dan echt zo’n drang krijgen dat het NU OP moet. Maar als je het niet neemt gebeurt er niks en ben je het eigenlijk zodra het schoteltje weg is alweer vergeten. Ik heb nooit achteraf gedacht ‘goh wat heb ik net toch een lekker koekje bij de koffie zitten eten’. Nu neem ik het alleen als het echt heel lekker is, dus niet zo’n voorverpakt ding maar een stukje Boterkoek of mini chocolate chip cookie ofzo. 

Eten jullie vaak aardappelen, vlees en groenten? Ik zou het zelf zo karig vinden om dan een derde deel weg te laten. Ik ben een grote eter en wil graag vol zitten na mijn maaltijd. Ik vervang het granen deel dus altijd door bloemkoolrijst, courgettespaghetti etc. Maar dat komt me inmiddels wel weer bijna de neus uit. 


Courgettelasagne wil ik ook wel eens maken, met mager rundergehakt en light mozzarella, heerlijk! 

Per stuk scheelt het maar 40 cent ja. Maar toen ik besefte dat ik bijna €4 betaalde voor zo’n zakje vond ik dat toch wel prijzig, zeker omdat ik nu maar een paar weken hoefde. 

ohh helemaal mee eens hoor! 4 euro is ook kneiter veel voor zo’n klein zakje  Ik denk dat ik ook vooral repen meeneem de volgende keer.

hahaha ja je hebt helemaal gelijk! Dat koekje is idd echt niet nodig, en zo zonde eigenlijk! Maar wel lekker  

Eigenlijk eten we van alles door elkaar! Aardappels groente vlees denk 2x per week? Maar de groente is dan meestal een salade. Ik vind gekookte groente zoals bloemkool enzo zelf echt vreselijk Verder vaak wraps, pasta’s, rijst of noodle gerechten, ovenschotels etc.

ik mis de aardappels nog niet, heb wel bloemkoolrijst geprobeerd vorige week maar vond het zoooooo vies hahaha  misschien idd eens de courgette proberen dan 

ik heb net wat jurken besteld in 48 voor de vakantie volgende week… ik kan me nu nog niet voorstellen dat ik ooit een kleinere kledingmaat heb eigenlijk 

Nienes schreef op 08-05-2022 om 18:06:

ik heb net wat jurken besteld in 48 voor de vakantie volgende week… ik kan me nu nog niet voorstellen dat ik ooit een kleinere kledingmaat heb eigenlijk

Ik heb mezelf beloofd dat ik ga shoppen als ik m'n streefgewicht heb bereikt. Nu al zin in (al duurt het nog even). Je bent goed onderweg @Nienes, die kleinere maten komen er wel! 

Ik heb vanavond courgettespaghetti gegeten, met kip, tomaat, champignons, ui en knoflook. Smaakte prima. En ik ga de komende week op jacht naar de teriyaki saus   

Ik hoop dat de courgette je beter bevalt dan de bloemkoolrijst Nienes! Ik heb ooit een spiraalsnijder aangeschaft waarmee je zelf courgettespaghetti kunt maken. Dat vind ik lekkerder omdat het langere slierten zijn dan die je kant en klaar kunt kopen. En veel goedkoper! 

Is het lekker weer op je vakantiebestemming?  Wat betreft de kleinere maten: alles is haalbaar. Kleine stapjes, tussentijdse mijlpalen vieren. Kijk eerst eens of die eerste 5 kilo lukt. Daarna de eerste 10, en zo door. Als je het opknipt lijkt het een stuk minder lang. Als ik nu bedenk dat ik vorig jaar januari ben begonnen is dat zo terugkijkend echt heel snel voorbij gegaan. En het heeft zoveel opgeleverd! De kleinere maten zijn super leuk maar ook heel veel dingen die je vooraf niet had kunnen bedenken die je blij zullen gaan maken. Zo zat ik een keer op de fiets en schoof mijn shirt aan de achterkant wat omhoog. Ik wilde uit automatisme mijn lovehandle bedekken en daar zat helemaal geen uitstulping meer. Zo’n gekke gewaarwording. 


Ik ben van 44 naar 36-38 gegaan en heb veel op Vinted gekocht en verkocht. Ik had mijn kleding aan het begin allemaal uitgezocht, want ik had van alle maten wel wat in de kast liggenvan jaren geleden, en dat per maat opgeborgen. 1 stuk in de kleinste maat heb ik aan de kast gehangen om elke dag te zien waarvoor ik het deed. Elke zoveel weken ging ik een kleinere maat passen en alles wat te groot was of wel paste maar gedateerd was heb ik verkocht of weggegeven. Dat deed mentaal ook het deurtje naar die grotere maten dicht. 
En dat heeft geholpen want nu mijn broeken wat strakker gingen zitten ben ik weer aan de bak gegaan

Het fijnste vind ik dat ik nu kan kopen wat ik leuk vind en niet iets koop omdat het me past. Nog steeds staat lang niet alles, ik heb bijvoorbeeld bijna geen borsten meer en vrij slappe billen en bovenbenen. Maar ik merk dat ik minder miskopen doe omdat ik beter nadenk over of ik het wel echt mooi vind en of het flatteus is. Dat ik mezelf nu betere kwaliteit kleding gun omdat ik eerder vond dat als ik dat in mijn grotere maat deed het toegeven was aan de kilo’s. Winkelen is nu geen partijtje huilen meer onder de tl buizen waar ik zo snel mogelijk weg wil. 

En het leuke van Vinted is dat als je van je verkochte kleding weer nieuwe dingen koopt op Vinted het als kledingruil voelt

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.