Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021

Dit topic is voor iedereen die het leuk vindt om mee te kletsen over het 1op1 dieet (voorheen Cambridge weight plan), in alle stappen! Ook als je een ander dieet met maaltijdvervangers volgt: wees welkom!   

De tabel: als je graag wil meewegen geef dan de gegevens door voor de tabel. De inloggegevens van dit account zijn bekend bij de actieve meeschrijvers. 

ForummerLengteStartStreefAfgevallenNu
Honing141.70105,475,0-1,8103,6
Lovely1.5669,750,0-19,250,5
Caroline731.6085,670,0-14,770,9
Feliz19901.76107,280,0-2,3103,9
OneTrickPony1.6583,563,0-21,562
LadyDana1.73113,080,0-11,1102,9
Pixymama1.5275,755,0-11,564,2
Vuurvlinder1.74105,885-6,199,7
Nienes1.78128.478-8,4120
QueenLizzy1.7985,470-16,668,8
Marielouisa1.76122,285-20,5101,7
Aimee911.76103,580-9,793,8
Dolfje1.7493,375-13,280,1
Limburg2022

Yes, ik heb m gevonden! 
Fijn om zo verder te kunnen schrijven. 

Vandaag dag 2! Echt totaal geen honger gevoel. Zo nog mn laatste Shake voor vandaag. 

Wel wat hoofdpijn. Zou dit komen door het afkicken van suikers ed 😒

Wat goed! Ik ben blij met de lay-out van dit forum! En zo leuk om elkaar te blijven ontmoeten

Ik volg weer!

Mag ik vragen wat het Cambridge 1:1 inhoudt? Ik ben mij nog aan het oriënteren (wil er vijf kg af voordat het uit de klauwen gaat lopen). Dat vasten werkt bij mij niet 

Offtopic: hoe ga je de tabel nu bijhouden?

Ik heb begrepen dat je bij de mods een verzoek kunt indienen om de OP van een langlopend topic wijzigbaar te maken, weet jij al hoe dat zit?

Hoi! Ik had het even moeten toelichten in de OP, maar de inloggegevens zijn bij degenen die in de tabel staan bekend. Dit is om te ondervangen dat er 1 forummer is die de tabel bijhoudt en die op een gegeven moment vertrekt

Lemoos schreef op 08-07-2021 om 21:54:

Mag ik vragen wat het Cambridge 1:1 inhoudt? Ik ben mij nog aan het oriënteren (wil er vijf kg af voordat het uit de klauwen gaat lopen). Dat vasten werkt bij mij niet

Hoi Lemoos! Natuurlijk mag je dat vragen.

Het gaat over het 1op1 dieet. Voorheen bekend als Cambridge. Het is een koolhydraatarm dieet met maaltijdvervangers. Er zijn 7 stappen waaruit je kunt kiezen en bij stap 1 eet je 3 maaltijdvervangers en een lichte maaltijd van vis/vlees(vervanger) en groenten. Er zijn meerdere van dit soort dieten: Coach Nutrition, Prodimed, Sanaslank, etc. Je koopt de producten via een consulente. 

1op1dieetViva

1op1dieetViva

08-07-2021 om 22:20 Topicstarter

Oke, dit is vreemd.. Ik kan de OP niet wijzigen 

Ik had het geprobeerd en het leek gelukt... Maar ik denk dat dat alleen geldt voor reacties op de OP. Nu weet ik niet hoe we verder moeten, haha

Sophia_!

Sophia_!

08-07-2021 om 22:22


Zijn die maaltijdvervangers shakes? Ooit in een grijs verleden heb ik die eens geproefd bij een vriendin en dat was echt heel erg vies. 

Ik moet ook echt afvallen en dat valt niet mee, misschien zou dit een goede start zijn. 

1op1dieetViva schreef op 08-07-2021 om 22:20:

Oke, dit is vreemd.. Ik kan de OP niet wijzigen

Ik had het geprobeerd en het leek gelukt... Maar ik denk dat dat alleen geldt voor reacties op de OP. Nu weet ik niet hoe we verder moeten, haha

Even overleggen met het beheer! Dit is voor tientallen,  zo niet honderden topics van belang. 

Sophia_! schreef op 08-07-2021 om 22:22:


Zijn die maaltijdvervangers shakes? Ooit in een grijs verleden heb ik die eens geproefd bij een vriendin en dat was echt heel erg vies.

Ik moet ook echt afvallen en dat valt niet mee, misschien zou dit een goede start zijn.

Kan. Je hebt ook repen, pappen en smoothies. En zakjes-maaltijden. Veel om uit te kiezen! Ik vond ook niet alle shakes lekker maar sommigen waren echt smullen.

Het is wel echt een dieet waarbij het vooral werkt als je je strikt aan het programma houdt. En dat betekent niet alleen tijdens het afvallen maar ook dat als je op je streefgewicht bent dat je goed langzaam afbouwt met de producten en langzaam reguliere voeding gaat introduceren. Eerst zuivel, dan een week later een boterham, dan twee, enzovoort. 

Het fijne is dat de eerste weken de kilo's er af vliegen. Maar het is geen quick fix, je zal daarna ook je eetpatroon blijvend moeten veranderen. Zoals met elk ander dieet eigenlijk. 

Wat fijn is dat het uitgaat van het ketose principe: als je een aantal dagen zeer weinig suikers eet kom je in je vetverbranding (ketose). Dat vermindert hongergevoel.

Er zijn veel lopende topics op Viva over geweest, in de OP van het topic daar staan linkjes. Ik kan nog geen linkjes posten hier maar het heet hetzelfde op de lijf&lijn pijler daar. 

Aanvulling: het grootste deel van die topics gaat over het oude Cambridge programma waarbij je alleen 3 producten nam. Die variant bestaat niet meer: te weinig kcal.

Sophia_!

Sophia_!

08-07-2021 om 22:32

Dat klinkt goed zeg, ik ga eens even een rondje Googlen

Nu probeer ik op een 'normale ' manier af te vallen en ik kom geen steek verder. Bij maaltijdvervangers hoef je tenminste niet na te denken wat je wel en niet mag 😁

flipje2 schreef op 08-07-2021 om 22:26:

[..]

Even overleggen met het beheer! Dit is voor tientallen, zo niet honderden topics van belang.

ik heb het ook maar gemeld in het 'wat is er nog nodig' topic

Ja dat is heel fijn Sophia! Eigenlijk werken alle dieten wel denk ik, het gaat vooral om hoe je het daarna oppakt. Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je kreeg Wat ik ook fijn vind aan dit dieet is dat je gedwongen wordt om heel bewust naar je eetpatroon en valkuilen te gaan kijken. Wanneer heb je behoefte aan iets, en hoe komt dat? Ook ga je zien dat je vaak ongemerkt meer in je mond propt dan je denkt, of welke emoties je verbindt aan eten. Omdat het zo strikt afgebakend is, is het ook gemakkelijker om nee te zeggen. Ik heb er inmiddels 24 weken op de dag af op zitten, waarvan ik het grootste deel in stap 1, en later 2 heb gezeten. De rest van de opbouw heb ik iets sneller gedaan. Stap 3 wat langer en daarna elke week een stap omhoog. Nu ben ik helemaal klaar met de producten en eet ik weer alles regulier, ongeveer 1600 kcal per dag en ben daarin nog aan het opbouwen. Al ben ik deze week geheel tegen de verwachtingen in nog 1,4 kilo afgevallen   

Het is niet makkelijk, ontzettend afkicken en soms vind je jezelf echt wel zielig (en ik had het geluk te zijn gestart in de lockdown - minder verleidingen). Dus ook geen alcohol, ook niet toch een keer een bitterbal, gewoon alleen die producten en die maaltijd. Maar daarentegen gaat het wel snel (gemiddeld 0,9 kilo per week bij mij).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.