Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


hoi iedereen, ik kom graag mee schrijven kom vanaf het viva forum en hoorde van iemand over dit topic hier.

Ik heb 29 juni mn eerste gesprek weer (ben op vakantie) weeg 120 kg na 2 zwangerschappen. Heb in 2015 mn eerste keer gedaan, van 105.7 naar 69 kg. Bij 69 kreeg ik last van flauwtes, dus wil eindigen bij 75, dat lijkt me een prima gewicht bij mn 1.76 m. In april ga ik 3 maand met gezin naar Japan, dat is mn motivatie dat en minder lichamelijke klachten en sneller kunnen opstaan 😅

Ik zal eerst het topic wat doornemen en de 29e mn gewicht bij de consulente doorgeven 😊

Marielouisa schreef op 20-06-2022 om 15:17:

hoi iedereen, ik kom graag mee schrijven kom vanaf het viva forum en hoorde van iemand over dit topic hier.

Ik heb 29 juni mn eerste gesprek weer (ben op vakantie) weeg 120 kg na 2 zwangerschappen. Heb in 2015 mn eerste keer gedaan, van 105.7 naar 69 kg. Bij 69 kreeg ik last van flauwtes, dus wil eindigen bij 75, dat lijkt me een prima gewicht bij mn 1.76 m. In april ga ik 3 maand met gezin naar Japan, dat is mn motivatie dat en minder lichamelijke klachten en sneller kunnen opstaan 😅

Ik zal eerst het topic wat doornemen en de 29e mn gewicht bij de consulente doorgeven 😊

Welkom! En geniet van je vakantie! Het is momenteel rustig hier, maar wie weet haken er binnenkort weer meer mensen aan.

Afgelopen weekend had ik een etentje. Ik heb die dag twee 1:1 maaltijden geskipt, en in het restaurant heb ik alleen vlees en groenten gegeten. Geen aardappelen, rijst of brood. Wel heb ik twee wijntjes gedronken - de eerste keer dat ik echt iets heb genomen dat niet in het dieet past. 

Ik ben gisteren weer bij de consulente geweest. Deze week ben ik 600 gram afgevallen. M'n vochtpercentage was alleen weer hoog; blijkbaar houd ik wéér (of nog steeds?) vocht vast. In de zomer heb ik dat vaak met warm weer. Het kan ook nog van de wijntjes komen misschien. Maar goed: ik zit inmiddels op -8,2 kg en daar ben ik heel blij mee. En ik ben nu over de helft! En doorrrr!


Startgewicht: 85,4

Streefgewicht: 70

Huidig gewicht: 77,2

Afgevallen: 8,2

QueenLizzy schreef op 22-06-2022 om 09:07:

[..]

Welkom! En geniet van je vakantie! Het is momenteel rustig hier, maar wie weet haken er binnenkort weer meer mensen aan.

Afgelopen weekend had ik een etentje. Ik heb die dag twee 1:1 maaltijden geskipt, en in het restaurant heb ik alleen vlees en groenten gegeten. Geen aardappelen, rijst of brood. Wel heb ik twee wijntjes gedronken - de eerste keer dat ik echt iets heb genomen dat niet in het dieet past.

Ik ben gisteren weer bij de consulente geweest. Deze week ben ik 600 gram afgevallen. M'n vochtpercentage was alleen weer hoog; blijkbaar houd ik wéér (of nog steeds?) vocht vast. In de zomer heb ik dat vaak met warm weer. Het kan ook nog van de wijntjes komen misschien. Maar goed: ik zit inmiddels op -8,2 kg en daar ben ik heel blij mee. En ik ben nu over de helft! En doorrrr!


Startgewicht: 85,4

Streefgewicht: 70

Huidig gewicht: 77,2

Afgevallen: 8,2

Dank je wel! Ik heb er zin in

Wanneer ben jij gestart? En toch fijn 600 gram eraf. Hoe doet jouw consulente het qua wegen? Trekt ze kleding eraf bijvoorbeeld?

Marielouisa schreef op 22-06-2022 om 11:11:

[..]

Dank je wel! Ik heb er zin in

Wanneer ben jij gestart? En toch fijn 600 gram eraf. Hoe doet jouw consulente het qua wegen? Trekt ze kleding eraf bijvoorbeeld?

Ik ben 28 april gestart. Mijn consulente trekt het gewicht van kleding niet af (is sowieso lastig inschatten denk ik), maar ik zorg dat ik iedere week ongeveer hetzelfde draag als ik naar haar toe ga, zodat ik voor mezelf een goed beeld heb van m'n voortgang. En ik weeg thuis ook, in de ochtend en zonder kleren (thuis zit ik al onder de 77, woehoe!). De weegschaal van de consulente geeft trouwens o.a. ook een indicatie van vetmassa, spiermassa, vocht en BMI. 

QueenLizzy schreef op 22-06-2022 om 11:31:

[..]

Ik ben 28 april gestart. Mijn consulente trekt het gewicht van kleding niet af (is sowieso lastig inschatten denk ik), maar ik zorg dat ik iedere week ongeveer hetzelfde draag als ik naar haar toe ga, zodat ik voor mezelf een goed beeld heb van m'n voortgang. En ik weeg thuis ook, in de ochtend en zonder kleren (thuis zit ik al onder de 77, woehoe!). De weegschaal van de consulente geeft trouwens o.a. ook een indicatie van vetmassa, spiermassa, vocht en BMI.

Wat fijn 8 kg in nog geen 2 maand! Zijn de producten erg anders dan die van CB 500 van vroeger? Toen nam ik 500 kcal per dag


Dat heb ik ook een keer gedaan, CB500, 10 jaar geleden. Ik ben toen goed afgevallen, en ik heb de kilo's 9 jaar eraf weten te houden. Alleen het laatste jaar ben ik door omstandigheden weer aangekomen, dus nu weer aan het afvallen. 
Er is nu meer variatie in producten, wat wel fijn is. Sommige producten zijn nog hetzelfde, maar er zijn meer dingen bij gekomen. Ik vind het dieet daardoor nu beter vol te houden, en dat je iedere dag ook een gewone maaltijd mag vind ik ook heel fijn.

1op1dieetViva

1op1dieetViva

28-06-2022 om 11:36 Topicstarter

*Verkeerd account

Welkom MarieLouisa! Als je later ook in het schema wil, kan je je gewicht doorgeven. Ik schrijf niet zo heel veel meer hier, want op gewicht, maar ik probeer regelmatig nog wel even het schema bij te werken

icon_e_smile.gif

Wat ga je lekker QL! De ene week is de andere niet, zullen we maar zeggen. En vooral in de zomer is het lastiger (vind ik zelf persoonlijk). Ik heb je gewicht aangepast

smile.gif

Hier een boel verjaardagen en feestjes in het verschiet. Erg gezellig uiteraard!
Het gaat me goed af om dan de taart, chips e.d. te laten staan. Maar ik pak daarom wel wat wijntjes (en op vrijdag m'n reep chocolade). Ook doordeweeks geen extraatjes meer, maar dat is de ene dag makkelijker dan de andere zullen we maar zeggen. Over het algemeen gaat het goed! Ik blijf nog steeds op gewicht (al bijna een jaar), maar ik schommel wel ontzettend snel in +1kg zodra ik wat teveel gesnoept/koolhydraten heb. En aangezien ik dus echt aan mijn max zit wat ik wil wegen (het liefste wil ik 54 wegen), blijf ik het goed in de gaten houden. Ik weeg mezelf nu zo'n 1-2x pw. Ik vind het ergens wel prima, ik weeg nu rond 57kg bij m'n 1.55m. M'n vetpercentage is wel hoog vind ik, maar ik vind het dus wel goed zo. Een slanke den ga ik nooit worden. 13kg afgevallen was al een hele klus, nu zo blijven! Morgen weer een keer naar de consulent.

Succes dames!

Goed bezig hoor Lovely! Ik hoop over een week of 6 ook zover te zijn dat ik weer terug kan naar normaal (dus op gewicht blijven en genieten met mate). Ik mis het bijvoorbeeld om brood te kunnen eten. 

Ik ben vanmiddag ook weer bij de consulente geweest. De afgelopen week ben ik 1,4 kg afgevallen, dus in totaal nu 9,6 kg! Gaat lekker! Nog altijd wel wat een hoog vochtpercentage, maar ach. Verder is alles ok. 

Startgewicht 85,4
Streefgewicht 70
Huidig gewicht 75,8
Afgevallen 9,6

fijn 1,4 kg😁😁😁
Ik moet om 11:15 wegen, mn eerste gesprek, ben heeeeel erg benieuwd!

Wat ga je lekker QL! Je bent er gewoon al bijna! Ik ben gelukkig geen brood eter, dus ik heb dat nooit gemist. Ik eet het nu ook nog steeds niet. 

Hoe is het gegaan MarieLouisa?

Lovely89 schreef op 30-06-2022 om 13:19:

Wat ga je lekker QL! Je bent er gewoon al bijna! Ik ben gelukkig geen brood eter, dus ik heb dat nooit gemist. Ik eet het nu ook nog steeds niet.

Hoe is het gegaan MarieLouisa?

Geweldig 😁

Dinsdag ochtend woog ik thuis 122.7kg, woensdag ochtend bij de consulente 122.2kg en vanochtend op mn eigen wergschaal 120.1 😁

Ik heb een hele fijne consultente getroffen, vlakbij fietsen en zus van iemand die ik ken van mn werk, dus klein wereldje. Lintje om mn buik was 126 cm, die kreeg ik mee naar huis, ga denk ik elke week even kijken of er al wat af is 😊

Ook wil ze elke week een foto maken, zodat ik mn voortgang kan zien. Ik heb wat nieuwe proeucten geprobeerd, salted caramel bites zijn super 😁

Dinsdag om half 5 weer een afspraak. Ze gaf als tip om instagram accounts te volgen,kan er maar een paar vinden. Hebben jullie tips daarin?

Water drinken gaat goed,1.5 liter fles bubbels met dat poeder, sochtends veel warm water, denk halve liter. En verder water drops restant nog. Ik dub of ik die weer haal....

Ben nog niet in ketose, net 2 volle dagen gehad. Maar hoop dat ik dat wat sneller ben dan vorige keer, toen duurde het bijna een week.

ik snack mozzarella erbij, een zo'n mini zakje kan je over 2 dagen verspreiden en komkommer. Houd ook een dagboek bij hoe ik me voel.

ga nog op zoek naar lekkere recepten

Ik overweeg weer te starten met 1op1
Helaas weer terug op 102 kilo …. Was in het voorjaar 92 kilo
Ik ben net terug van vakantie dus op zich een goed moment.
dit keer wil ik niet in stap 1 starten maar in 3 bijv En iig niet te lang in stappen blijven hangen Vorige keer was ik de produkten echt zat na bijna een jaar 
Hoe lang blijven jullie in elke stap ?

Marielouisa schreef op 01-07-2022 om 09:27:

[..]

Geweldig 😁

Dinsdag ochtend woog ik thuis 122.7kg, woensdag ochtend bij de consulente 122.2kg en vanochtend op mn eigen wergschaal 120.1 😁

Ik heb een hele fijne consultente getroffen, vlakbij fietsen en zus van iemand die ik ken van mn werk, dus klein wereldje. Lintje om mn buik was 126 cm, die kreeg ik mee naar huis, ga denk ik elke week even kijken of er al wat af is 😊

Ook wil ze elke week een foto maken, zodat ik mn voortgang kan zien. Ik heb wat nieuwe proeucten geprobeerd, salted caramel bites zijn super 😁

Dinsdag om half 5 weer een afspraak. Ze gaf als tip om instagram accounts te volgen,kan er maar een paar vinden. Hebben jullie tips daarin?

Water drinken gaat goed,1.5 liter fles bubbels met dat poeder, sochtends veel warm water, denk halve liter. En verder water drops restant nog. Ik dub of ik die weer haal....

Ben nog niet in ketose, net 2 volle dagen gehad. Maar hoop dat ik dat wat sneller ben dan vorige keer, toen duurde het bijna een week.

ik snack mozzarella erbij, een zo'n mini zakje kan je over 2 dagen verspreiden en komkommer. Houd ook een dagboek bij hoe ik me voel.

ga nog op zoek naar lekkere recepten


Heel veel succes! Ik weet van geen Instagram accounts, maar ik ben wel benieuwd  

Ik drink veel water en spa rood, en ik gebruik er ook wel Slimpie bij, of andere limonadesiroop zonder suiker als ik even een ander smaakje wil. Helaas heb ik me niet bij aanvang gemeten, maar dat ik al veel cm kwijt ben is duidelijk te zien. Een betere motivatie om door te zetten is er niet, haha. Het doet echt wat als je merkt dat je inzet de moeite waard is. 

@honing misschien is het dan wel een goed idee om in een andere stap te beginnen, als de producten je zo snel tegenstaan. Ik heb ook echt wel favorieten, en ook producten die ik niet (meer) lekker vind en niet neem. Ik zit nog in stap 1, nu ruim 8 weken. Ik zet nog even door in deze stap denk ik, en schakel over naar een andere stap als ik nog 2 tot 3 kg meer kwijt ben. M'n streefgewicht (70) komt dan in zicht. Misschien dat ik probeer nog een paar kilo extra af te vallen (67/68 kg), zodat ik een soort buffer heb. Maar dat zie ik dan wel. 

Vanavond eten we een steak met gebakken champignons, uien en knoflook hier. Zin in! 

vanochtend 119.3 kg 😁 dus al -3.4 kg in de eerste week op mn eigen wergschaal 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.