Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


OneTrickPony schreef op 07-05-2022 om 20:34:

Wat een super resultaat heb je al QueenLizzy! Daar mag je met recht trots op zijn knap dat je de sushi afspraak hebt afgeslagen. Dat werkt voor mij ook het beste. Dan maar later weer aansluiten. Veel plezier later vanavond!


Ik heb het helaas niet zo goed gedaan. De basis was goed: ik had een voorgerecht met vis en een hoofdgerecht met vlees en salade. Maar ik heb wel een half wijntje meegedronken en kon daarna (en daardoor misschien wel) niet van de mini koekjes bij de koffie afblijven. En ook wel een aantal frietjes met mayonaise plus wat stokbrood vooraf meegepikt en 2 cappuccino’s.

Ik had mijn granen en zuivel maaltijd, normaal gesproken 2 of 3 crackers met halvarine en 30+ kaas, natuurlijk overgeslagen. Niet dat dat het compenseert maar ik heb er wel ontzettend van genoten. En ik had normaal gesproken veel meer gegeten. Thuis nadien wel nog een reep genomen en daar laat ik het bij voor vandaag.

Gisteren door zoon uit eten genomen. Leuk Italiaans restaurantje. Stokbroodje met kruidenboter links laten liggen wel van de olijven gesnoept. Moot gegrilde tonijn met veel groente. Gevraagd of ik de aardappelgratin (lekker!) mocht omruilen voor extra groente. Geen enkel probleem. Wel zonder schuldgevoel 1 glas droge witte wijn. Het moet wel leuk blijven. 

OneTrickPony schreef op 08-05-2022 om 20:06:

Ik hoop dat de courgette je beter bevalt dan de bloemkoolrijst Nienes! Ik heb ooit een spiraalsnijder aangeschaft waarmee je zelf courgettespaghetti kunt maken. Dat vind ik lekkerder omdat het langere slierten zijn dan die je kant en klaar kunt kopen. En veel goedkoper!

Is het lekker weer op je vakantiebestemming? Wat betreft de kleinere maten: alles is haalbaar. Kleine stapjes, tussentijdse mijlpalen vieren. Kijk eerst eens of die eerste 5 kilo lukt. Daarna de eerste 10, en zo door. Als je het opknipt lijkt het een stuk minder lang. Als ik nu bedenk dat ik vorig jaar januari ben begonnen is dat zo terugkijkend echt heel snel voorbij gegaan. En het heeft zoveel opgeleverd! De kleinere maten zijn super leuk maar ook heel veel dingen die je vooraf niet had kunnen bedenken die je blij zullen gaan maken. Zo zat ik een keer op de fiets en schoof mijn shirt aan de achterkant wat omhoog. Ik wilde uit automatisme mijn lovehandle bedekken en daar zat helemaal geen uitstulping meer. Zo’n gekke gewaarwording.


Ik ben van 44 naar 36-38 gegaan en heb veel op Vinted gekocht en verkocht. Ik had mijn kleding aan het begin allemaal uitgezocht, want ik had van alle maten wel wat in de kast liggenvan jaren geleden, en dat per maat opgeborgen. 1 stuk in de kleinste maat heb ik aan de kast gehangen om elke dag te zien waarvoor ik het deed. Elke zoveel weken ging ik een kleinere maat passen en alles wat te groot was of wel paste maar gedateerd was heb ik verkocht of weggegeven. Dat deed mentaal ook het deurtje naar die grotere maten dicht.
En dat heeft geholpen want nu mijn broeken wat strakker gingen zitten ben ik weer aan de bak gegaan

Het fijnste vind ik dat ik nu kan kopen wat ik leuk vind en niet iets koop omdat het me past. Nog steeds staat lang niet alles, ik heb bijvoorbeeld bijna geen borsten meer en vrij slappe billen en bovenbenen. Maar ik merk dat ik minder miskopen doe omdat ik beter nadenk over of ik het wel echt mooi vind en of het flatteus is. Dat ik mezelf nu betere kwaliteit kleding gun omdat ik eerder vond dat als ik dat in mijn grotere maat deed het toegeven was aan de kilo’s. Winkelen is nu geen partijtje huilen meer onder de tl buizen waar ik zo snel mogelijk weg wil.

En het leuke van Vinted is dat als je van je verkochte kleding weer nieuwe dingen koopt op Vinted het als kledingruil voelt

Klinkt super! Ik vind winkelen nu niet leuk omdat ik baal van hoe m'n lichaam eruitziet. Ik kijk er enorm naar uit om straks te kunnen shoppen voor m'n afgeslankte lijf, en me goed te voelen bij wat ik in de spiegel zie. 

oudmaarnognietkoud schreef op 09-05-2022 om 09:13:

[..]

Gisteren door zoon uit eten genomen. Leuk Italiaans restaurantje. Stokbroodje met kruidenboter links laten liggen wel van de olijven gesnoept. Moot gegrilde tonijn met veel groente. Gevraagd of ik de aardappelgratin (lekker!) mocht omruilen voor extra groente. Geen enkel probleem. Wel zonder schuldgevoel 1 glas droge witte wijn. Het moet wel leuk blijven.

Klinkt als een heel geslaagd etentje! Lekker hoor. 

Vandaag weer een weegmoment gehad. 
Ik ben sinds vorige week 0,5 kg afgevallen.  

Startgewicht: 85,4
Streefgewicht: 70
Huidig gewicht: 83,2
Afgevallen: 2,2

Ik had gehoopt dat het meer zou zijn dan 0,5 kg, maar m'n vetpercentage is gezakt van 42,3 naar 40,1 en ik houd blijkbaar vocht vast. Volgens de consulente kan het zijn dat mijn lichaam nog wat moet wennen aan het dieet. Ik heb me er verder heel goed aan gehouden. Nou ja, er is in ieder geval wat af en minder vet lijkt me ook prima. Op naar volgende week! 

Wauw lekker bezig Lizzy! Flinke kans dat je komende week een klappertje hebt. Google maar eens op ‘het woosh effect’ bij afvallen.

Klinkt me als muziek in de oren, whoosh! Ik ben benieuwd of dat inderdaad het geval zal zijn bij mij.
Ik heb producten overgenomen van Honing14, die onlangs besloot te stoppen met 1:1 diet. Een tip van haar was om de groene pesto pasta met cherrytomaatjes te eten. Dat heb ik gedaan, met ook nog wat rucola erdoor. Superlekker vond ik! Ik zal nog een salade klaarmaken voor straks, en dan zit de laatste dag van week 2 er ook op. 

Wat fijn dat jullie de producten hebben kunnen uitruilen op deze manier! Ik heb de pasta’s nooit geprobeerd maar dit klinkt wel heel lekker zeg

Knap hoor Lizzy, al 2 weken! 


Tot nu toe nog geen "whoosh!" hier. Maar ik ben ook ongesteld geworden, dat werkt denk ik ook niet bevorderend wat de vochthuishouding betreft. Verder "still going strong", ik houd het goed vol. En toen ik gisteren een jurkje aantrok dat ik al een paar weken niet had gedragen, merkte ik wel al een duidelijk verschil: hij zat echt ruimer bij mijn buik! 
Hoe gaat het bij jullie? 

Ennn weer bij de consulente geweest. Nu ineens -1,6 in de afgelopen week! Je lijkt gelijk te hebben gekregen OTP... Whoosh! 
Ik lijk nog steeds wel wat vocht vast te houden, maar hier ben ik super blij mee. Vetpercentage was ook weer met 1,1% gedaald.

Startgewicht: 85,4
Streefgewicht: 70
Huidig gewicht: 81,6
Afgevallen: 3,8

En weer door!

Wauw lekker zeg!! Ik heb de tabel bijgewerkt

Hier blijf ik maar hetzelfde. Wat ik ergens ook wel prima vind. Ik kan toch de knop niet vinden om weer super streng te zijn voor een paar laatste kilootjes.. Misschien dat het nog komt, maar voor nu is het wel even prima zo. Ik kan toch genieten (met mate) en ik blijf op gewicht. Ik moet wel blijven op letten, dus ik weeg me nog steeds om de dag zo'n beetje. Ik zit namelijk wel op mijn max qua gewicht, meer wil ik absoluut niet meer wegen! Maar zolang ik het in de gaten hou, vind ik het wel goed zo. Een slanke den ga ik toch nooit worden. Voor nu dus een stukje acceptatie  

Hoi allemaal,

Komende maandag ga ik ook starten met shaken, kan ik hier aansluiten? Ik ga het sowieso 4 weken doen. Ik heb er nu al zin in, want dan ga ik zeker superslank de zomer in. Zijn jullie al lang bezig hier? Zitten jullie ook nog aan de shakes nu?

QueenLizzy schreef op 17-05-2022 om 17:31:

Ennn weer bij de consulente geweest. Nu ineens -1,6 in de afgelopen week! Je lijkt gelijk te hebben gekregen OTP... Whoosh!
Ik lijk nog steeds wel wat vocht vast te houden, maar hier ben ik super blij mee. Vetpercentage was ook weer met 1,1% gedaald.

Startgewicht: 85,4
Streefgewicht: 70
Huidig gewicht: 81,6
Afgevallen: 3,8

En weer door!

Ow wat heeelijk zeg!!!!! Je bent super goed bezig!

loseweightiloveit schreef op 27-05-2022 om 16:12:

Hoi allemaal,

Komende maandag ga ik ook starten met shaken, kan ik hier aansluiten? Ik ga het sowieso 4 weken doen. Ik heb er nu al zin in, want dan ga ik zeker superslank de zomer in. Zijn jullie al lang bezig hier? Zitten jullie ook nog aan de shakes nu?

Heel erg veel succes!! Ik ben ook onlangs begonnen dus doe graag met je mee! 

Lovely89 schreef op 19-05-2022 om 10:12:

Wauw lekker zeg!! Ik heb de tabel bijgewerkt

Hier blijf ik maar hetzelfde. Wat ik ergens ook wel prima vind. Ik kan toch de knop niet vinden om weer super streng te zijn voor een paar laatste kilootjes.. Misschien dat het nog komt, maar voor nu is het wel even prima zo. Ik kan toch genieten (met mate) en ik blijf op gewicht. Ik moet wel blijven op letten, dus ik weeg me nog steeds om de dag zo'n beetje. Ik zit namelijk wel op mijn max qua gewicht, meer wil ik absoluut niet meer wegen! Maar zolang ik het in de gaten hou, vind ik het wel goed zo. Een slanke den ga ik toch nooit worden. Voor nu dus een stukje acceptatie

Maar dat is ook heel goed natuurlijk zolang je idd niet over die Max gaat, of als het wel zo is meteen aan de bel trekt!

OneTrickPony schreef op 11-05-2022 om 09:08:

Wauw lekker bezig Lizzy! Flinke kans dat je komende week een klappertje hebt. Google maar eens op ‘het woosh effect’ bij afvallen.

Hoe gaat het met jou met afvallen?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.