Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021

OneTrickpony, echt een geweldig motiverende tekst. Dank je wel hiervoor. Je hebt helemaal gelijk, in alle opzichten. Je bent echt een voorbeeld voor mij.
Wel een klein dingetje. Ik deed hetzelfde als jij met de opbouw..als ik iets lekkers had gehad, compenseerde ik dat dit dag met wat minder eten, maar op een gegeven moment kreeg ik hierdoor wel een verkeerd eetpatroon, simpelweg omdat ik een reep chocolade lekkerder vond dat mijn avondmaaltijd.
Ik weet dat dit niet is wat jij bedoelt, maar meer ´zelfsabotage´ zoals jij het noemt en dat klopt ook gewoon.

Verder ging mijn dag best goed vandaag. Had het erg druk met mijn werk (hele dag achter de computer (thuis) gewerkt en daardoor geen tijd om aan eten te denken.

Ook al een zwemmer Yasminaaa?.
Goeie sport, ook voor je gewrichten. Je belast er niets mee en krijgt er een mooi strak lichaam van  

Fijn dat jullie er wat aan hebben. Ik gun het jullie ook zo ontzettend! weet zeker dat dat goed gaat komen. 

Even ter ondersteuning van mijn verhaal: ik doe dit nu op deze manier maanden nadat ik klaar ben. Tijdens de op- en afbouw heb ik me voor 99% aan de voorschriften gehouden en nog best wel een tijd de laatste stap aangehouden.
Pas toen dat goed ging ben ik langzaam wat van mijn routines gaan afwijken: een keer een cocktail in een café, daarna een keertje een borrelplank in het weekend en eens frietjes halen voor het avondeten. Zo zie je langzaam wat het met je gewicht doet (of niet doet). De keren dat ik echt een paar dagen te veel at met bijvoorbeeld een weekendje weg, een paar feestjes achter elkaar of vakantie zag ik dat ook meteen op de weegschaal waardoor ik meteen kon bijsturen de dagen erna. Dat bijsturen is niet makkelijk als je eenmaal hebt geproefd van dat lekkers maar wel noodzakelijk om op gewicht te blijven.

En ik zorg er inderdaad ook voor dat mijn vaste routine voldoende vezels en voedingsstoffen bevat om te voorkomen dat ik taart ga eten in plaats van lunch. Ik neem dan gewoon alleen blauwe bessen in mijn havermout in de ochtend in plaats van ook nog banaan en sla mijn carb killa tussendoortje over. Dat samen is ongeveer evenveel kcal als dat stukje taart. 

Het klinkt nu allemaal heel berekenend maar eigenlijk gaat het best wel vanzelf inmiddels. 

hele mooie en motiverende post OTP !
Dank je wel 

Wat leuk dat jullie allemaal zoveel schrijven! De verhalen motiveren enorm. Ook jou post OTP. 
Ik vind het zwemmen in de ochtend juist fijn! Het kost even moeite omdat de wekker 06:00 gaat. Maar dan heb ik rustig de tijd voor mn Shake en kopje thee. Als ik van t zwemmen terug kom voel ik me veel fitter en energieker. 
Als ik aan t eind van de dag zou gaan verzaak ik vaak. Dan zit er al een drukke dag op en heb ik t gehad. 
Mijn consulent vertelde dat er geen sprake is van spierafbraak zolang je gewoon de producten en je maaltijd neemt. Natuurlijk geen 2u per dag zwaar gaan sporten, maar 2x in de week een uurtje zwemmen of dagelijks een wandeling kan geen kwaad. 

Goed bezig Vuurvlinder! Ik ben ook van het sporten in de ochtend 
Vanmorgen peuterdans gedaan met mijn dochter
Daar verbrand je niet veel kcal mee maar is wel leuk 
Vanmorgen weer een halve kilo eraf !
Nu -3 sinds zaterdag Bizar !!!
Net mijn “ontbijt” op , de golden syrup pap Heeeeerlijk Smaakt naar pannenkoeken     

oh wow Honing -3 in een halve week. Echt super!
Het gaat echt heel goed met iedereen als ik het zo lees. Je blijft mijn grote voorbeeld OTP ! Ga er mijn best voor doen om mijn opbouw ook zo lang mogelijk uit te trekken, met name de laatste stap. vervolgens regelmatig op de weegschaal zodat je meteen terug kunt pakken als het nodig is.

Ik was vanmorgen bij de consulente ook -2,3 kg (in 2 weken tijd), geheel tegen de verwachting in, maar erg welkom. Bijna -8 kg in 6 weken tijd (stap 1). Ik ben zo blij!

wow goed bezig Sidoniaatje
We hebben allemaal de slag lekker te pakken
Ik wil nu eigenlijk zo lang mogelijk in stap 1 blijven Ik ben nu dus 92,5 en wens is 75 of iig onder de 80
Volgens mij moet ik zelfs 73 wegen voor net een gezond bmi 
Ik wil dan pas bij mijn streefgewicht van 80-75 gaan opbouwen 
Maar dat duurt nog wel een week of 10-13 want 3 kilo in 5 dgn gaat natuurlijk niet steeds zo door 

Dat klopt helaas...Ik wil ook zeker pas nadat ik de 70 kg grens heb bereikt op gaan bouwen en hoop dan toch nog wat extra kilootjes af te vallen. Volgens mij zou ik eigenlijk 65 moeten wegen voor een gezond gewicht, maar ben echt al zielsgelukkig met 70 kg. Mooi rond getal zodat het ook echt 'pijn' doet als je er weer boven komt te zitten en ik dan beter gemotiveerd zal zijn om op te letten totdat mijn gewicht weer onder de 70 zit.

soms vind ik het wel bizar hoe “ weinig “ je moet wegen voor een bmi van 25 of lager
Volgens mijn consulent moet ik me daar niet op blind staren

Volgens de BMI berekening zou ik maximaal 77 kilo mogen wegen voor een gezond gewicht. 
Ik hecht meer waarde aan hoe ik me voel en hoe kleding zit in plaats van aan het getal. 
Maar ik wil echt naar de 80! Dus dat is mijn doel. Hoop dat ik dit rond maart heb bereikt. Dan opbouwen zodat ik voor onze vakantie in juni een gezond gewicht en eetpatroon heb. En mezelf in een mooie bikini durf te vertonen. 

Ik heb vanmorgen toch stiekem thuis even op de weegschaal gestaan. 99,7! Dat is 2,8 kilo minder dan afgelopen maandag bij de consulent. 
Ik denk dat onze weegschaal thuis afwijkt van die van haar. 
Zit er bij jullie verschil in? En hoeveel ongeveer? 

Jij gaat echt als een speer Vuurvlinder. Heerlijk motiverend gevoel als je in 3 dagen tijd 2,8 kilo afvalt.

Bij mij zat er in het begin nauwelijks verschil in mijn gewicht bij consulente en thuis, maar nu ik 7 kilo lichter ben opeens wel een verschil van 7 ons (gisteren).
Vaak is het wel zo dat ik de volgende dag redelijk in de buurt kom van het gewicht bij de consulente.

Het verschil kan in je kleding zitten (of het moet zijn dat je thuis ook met kleding aan weegt). Ze tellen daar bij de consulente altijd 1 kilo voor af maar de ene keer heb je zwaardere kleding aan dan de andere keer.

Je zou misschien met dezelfde kleding direct na thuiskomst van de consulente even op je eigen weegschaal moeten gaan staan en dan een kilo eraf tellen. Kijken of het dan wel klopt. Zo niet, dan weet je wel hoeveel je eigen weegschaal afwijkt met die van haar.

Krijgen jullie ook je vetpercentage e.d. allemaal te zien bij de consulente? 
Ik had bij aanvang een vetpercentage van 44%. Ik viel bijna achterover. Nu ik 7 kilo lichter ben is dat vetpercentage nog steeds 43,6%. Mijn metabolische leeftijd is ook 66 jaar  en daarin is nog niets veranderd sinds het begin.
Super frustrerend !

Die BMI's zijn volgens mij niet meer van deze tijd. Iedereen is tegenwoordig toch veel zwaarder. Een kennis van mij is echt heel dun maar heeft nog steeds een gezond gewicht volgens haar BMI en als je een beetje zwaarder bent, heb je gelijk overgewicht of zelfs ernstig overgewicht of obese.  
Ik ben er mee opgehouden om me te richten naar mijn BMI. Mijn streefgewicht bepaal ik zelf wel.

Ja, goeie tip! Even snel met kleren aan wegen voor ik naar de consulent ga. Dan weet ik t natuurlijk precies.

Mijn consulent haalt nooit een kilo eraf ivm de kleren. En ze meet ook geen metabolische leeftijd.

Wel het vet percentage, 42 procent  . Maar mijn visceraal vet is 5, dus dat is een prima score. 

Morgen ochtend om 07:00 weer een uurtje zwemmen! Ik heb er zin in. 
Voor nu fijne avond!

ik ben er nog hoor!
Beetje drukke dag vandaag
Morgen meer !

Goedemorgen allemaal! Wauw -3 Honing, wat ben je goed bezig! En Vuurvlinder ook al flink wat kilo's te pakken zie ik  7 kilo is bijna een kledingmaat Sidoniaatje, merk je het al in je kleding?

Over sporten: ik ben een keer in stap 1 of 2 gaan hardlopen en dat voelde ik nog dagen in mijn spieren. Het was echt te veel voor mijn lijf dus daarom heb ik het in de ban gedaan tijdens het dieet. Veel wandelen ging wel goed. Ook kun je niet snaaien als je wandelt

Bij mij hielp het wel om me op een gezond BMI te focussen. Officieel zit ik daar nu 'maar' 3-4 kilo onder terwijl ik meestal in maat 38 pas (soms 36). Ik heb nog steeds te veel maag/buikvet wat me ook wel eens belemmert bij het kopen van met name broeken. Met maat 40 voel ik me ook fris en licht maar ik ben niet zo groot en dan is maat 38 toch net wat beter bij mij. 

Ik ben sinds vanochtend precies terug op 64,0. Na mijn vakantie had ik een uitschieter naar 66,7 dus ik ben heel blij! Ik heb niet het gevoel dat ik er echt veel moeite heb hoeven doen; deze week zelfs nog frietjes gegeten in de avond en vorig weekend taart op een verjaardag. De dag dat ik op vakantie ging was ik 62,9 en dat was ook wel aan de lage kant. Ik schommel namelijk sinds ik klaar ben met het dieet zo tussen de 63-64,5 in. 

Ergens heb ik een stemmetje in mijn hoofd dat zich afvraagt of ik niet toch voor nog 5 kilo er af zou kunnen gaan. Maar het gaat nu lekker met het behoud en misschien wil ik te veel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.