Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


Hey Vuurvlinder en Honing. In welke stap zitten jullie van het 1:1 dieet?
Eten jullie 4 maaltijdvervangers op een dag? Is dat eigen initiatief of heb ik iets niet goed begrepen?
Ik zit in stap 1 en mag maar 3 shakes/maaltijden én een lichte maaltijd. 
Ik neem gewoon 's ochtends een shake, in de middag een reep en s' avonds maaltijd of soep. Rond 20.00 uur neem ik alleen als ik echt honger heb, wat sla of komkommer met wat fetakaas, ei of kip- of biefstukreepjes ofzo, de lichte maaltijd dus.
Doe ik iets verkeerds? 

Hoe ging het vanmorgen bij de consulente Vuurvlinder? Viel het mee?
Ik zou geen afspraken verzetten met je consulente, maar haar peptalk aanhoren en vol goede moed op naar een nieuwe week!. Echt dat helpt beter dan je afspraak verzetten omdat je een keer gezondigd hebt, want dan ga je volgende week ook niet meer (is mijn ervaring   ) 

ik zit in stap 1 Dan mag je 3 produkten en groente + eiwit ( vlees vis )
Dus ik neem einde vd ochtend shake , om 14:30 soep van het dieet  , 18-19u avondeten ( groente + vlees of vis) en in de avond een reep 
Dag 3 zit er op !
Weer een dag erbij !

Ik zit ook in stap 1! En mijn tijden/indeling is bijna gelijk aan die van Honing 14.

Vind die maaltijd echt wel heerlijk hoor! Kan ik echt naar uitkijken. 
De schade was 1 kilo! Volgens de consulent vooral vocht. Maar schrok er toch wel van. 
Vandaag weer een goede dag! We gaan er weer voor. 
Doen jullie ook iets aan sport dames? 

oh dat viel mee vuurvlinder!
Als het lukt weer oppakken en door 
Ik kan uit ervaring melden dat hoe langer je uit het dieet bent Hoe moeilijker je er weer in komt 
Nu geloof ik echt de slag weer te pakken 
Misschien niet goed maar sta dagelijks op de weegschaal 
Benieuwd wat er morgen op de weegschaal te zien is

Ja, dat geloof ik graag. Ik heb t gister meteen weer opgepakt en ga er weer voor. 
Fijn dat jij de slag ook weer te pakken hebt. Ik sta thuis niet op de weegschaal. Er zit teveel tussen ten opzichte van de consulent. 
Hierdoor was ik de eerste keer echt teleurgesteld in het resultaat. 
Ik ga zo van 7 tot 8 baantjes zwemmen. De eerste keer, ben heel benieuwd. 

Wat goed van je vuurvlinder ! Lekker hoor zwemmen
Hier weer een nieuwe dag, vanmorgen 93,1 !!!! Bizar toch ( zaterdag 95,5) 
Ik vind het pittig maar voel me al zoveel beter en minder opgeblazen 
Eerste station is onder de 90 !

Bedankt voor jullie toelichting dames. dan had ik het verkeerd begrepen denk ik, maar dan doe ik dus eigenlijk hetzelfde als jullie....gewoon stap 1...

Ik doe helaas veel te weinig aan sport. Ik heb drie jaar geleden mijn fitnessabonnement opgezegd omdat ik er geen tijd voor heb. Sporten moet je dan zeker 2 of 3 keer in de week gaan doen en daar had ik ook geen zin meer in. 
Ik werk ca. 32 uur in de week verspreid over vijf dagen (vooral zittend werk). Daarbij dan nog de huishouding, dan ben ik blij als ik 's avonds of in het weekend niet ook nog aan sport hoeft te denken...heel slecht,  ik weet het.
Maar ik weet dat ik het toch niet ga volhouden voor de rest van mijn leven.
Wel ga ik regelmatig een uurtje met de hond wandelen, maar om eerlijk te zijn laat ik dit ook graag aan mijn man over als het regent. Lui eigenlijk wel he?

1 kilo vocht, Vuurvlinder, is er volgende week weer gewoon af als je je gewoon weer aan je dieet houdt. Hou vol ! 

Ik ga ook altijd elke ochtend, als het effe kan, op de weegschaal staan. Gewoon voor de motivatie zeg maar. Tot nu toe vind ik dat wel prettig, alhoewel ik gisteren opeens 6 ons aangekomen was en dat zeker niet motiverend was. Ik had wel al een paar dagen last van mijn stoelgang (lekker onderwerp) en vanmorgen was de 6 ons er dan ook weer af.
In totaliteit ben ik in twee weken tijd volgens mij nog geen 1,5 kilo afgevallen en dat vind ik dan wel jammer. Dat resultaat kan ik ook bereiken met Sonja Bakker. Maar goed na een aantal weken (6 of 7 inmiddels) gaat het natuurlijk ook niet meer zo snel als in het begin.

Morgenvroeg weer, voor de laatste keer, naar mijn consulente om te kijken of er stiekem toch niet meer af is.

Goed bezig Sidoniaatje !
Problemen met ontlasting kan idd schelen qua gewicht
Elke dagen wegen is idd niet goed maar bij mij helpt het wel qua motivatie en evt om bij te sturen als het niet gaat
Ik zou best weleens een weekje niet wegen en dan echt de consulente afwachten maar denk niet dat ik dat kan/durf !

Qua sporten is het lastig ook bij mij Ik werk 40u verdeeld over 4dgn en heb nog een kleintje thuis dus op mijn "vrije" dag lukt sporten niet
Ik probeer wel 2x per week te gaan hardlopen, zit nu op 5km Wandelen is ook prima toch ! Zeer effectief en lekker makkelijk Je kan het uitdagend maken door een stappenteller of van die apps bijv "ommetje " Of misschien een vriendin/buurvrouw meevragen Of gewoon lekker koptelefoon op en muziek of podcast aan ?

Prima tip Honing. Ik ga het zeker proberen om wat vaker en langer te gaan lopen. Hardlopen is mijn ding niet maar wat ongelooflijk goed van je dat je al op 5 km zit. Respect hoor !

Ik heb ook wel eens geprobeerd om een week niet op de weegschaal te gaan staan, maar als dan na die week blijkt dat ik 'maar' 1 kilo afgevallen was, vond ik dat helemaal deprimerend. 
Ik ga minder op de weegschaal staan als ik gezondigd heb of verwacht dat ik aangekomen ben, dan weet ik al wat ik te zien ga krijgen en dan durf ik gewoon niet 

Wauw honing! Je bent goed bezig. Hopelijk motiveerd het je weer om door te gaan.

En wat knap dat je 5km kan hardlopen. Ik durf dat nu nog niet aan. Veel te zwaar voor mn knieën.
T zwemmen was fijn! Dus dit wil ik 2x per week gaan doen.
Ik werk zelf 24u en ben 2 dagen thuis bij onze kids (2 < 4 jaar). Als ze savonds slapen plof ik op de bank. Even tijd voor mezelf. Lekker lezen, serie kijken oid. Daarom ga ik voor t werk aan zwemmen.

Ha Vuurvlinder. Voor het werk nog gaan zwemmen? Super veel respect voor jouw instelling en dat met 2 kleine kinderen !
Maar ook fijn dat je het zwemmen prettig vindt dan is het misschien ook geen grote opgave om dat te doen, maar toch ..

Ik vind het ook prettig om 's avonds gewoon op de bank te ploffen voor de TV. Stress maakt dik, dus is het ook belangrijk om rust voor jezelf te creëren.

Wat zijn jullie goed bezig zeg! Ik had mezelf voorgenomen om meer te gaan sporten als ik eenmaal was opgebouwd (tijdens het dieet durfde ik het niet aan: bang om spieren 'op te eten' of tekorten te krijgen) maar daar komt helaas nog altijd niet zo veel van  Wel wandel ik veel, dat kan ook heel fijn zijn voor je hoofd.

Ik lees veel herkenbare verhalen en als ik een tip mag geven: probeer je eetgewoontes en emoties daarbij goed onder de loep te nemen. Succes willen hebben met lijnen (en daarna) valt of staat ook met de motivatie er achter. Je moet je eetgewoontes immers blijvend veranderen want als je na het afvallen weer gaat doen wat je altijd deed zit het er binnen de kortste keren weer allemaal aan. Durf ook dat stukje psyche aan te pakken (zelf of eventueel met behulp van een ander). 

Zie het dieet niet als een straf maar als een kans: je kunt met dit middel zijn wie je altijd al wilde zijn. De dingen doen die je graag doet zonder snel uitgeput te raken of een pijnlijk lijf te krijgen. De kleding dragen die je leuk vindt en niet iets kopen omdat het maar past. Minder kilo's meezeulen maakt dat veel dingen gemakkelijker of leuker zijn om te doen. Neem fietsen: dat vond ik echt vreselijk, ik pakte veel liever de auto. Nu ik zelf 20 kilo lichter ben is fietsen met tegenwind nog steeds geen hobby van me maar ik kom veel minder bezweet en uitgeput aan op mijn bestemming. Bij een feestje trek ik gewoon uit de kast waar ik zin in heb en het zit goed en staat leuk. Warm weer? Gewoon een jurkje aanschieten en gaan. Zwemmen met de familie? Gezellig!

Het klinkt misschien zweverig maar door de keuze te maken voor afvallen beweeg ik me fijner door de ruimte. Ik ben niet meer elk moment van de dag bezig met (hoeveel last ik had van/me schaamde voor) mijn lijf. Iedere keer dat ik toevallig een spiegel of etalageruit tegenkom krijg ik een glimlach. Door wat ik zie maar ook door het zelfvertrouwen wat het me geeft dat ik op eigen kracht heb bereikt wat ik wilde. Het was een flinke investering en lang niet altijd makkelijk maar de winst is het echt dubbel en dwars waard. 

Als je er nu 100% voor gaat weet je zeker dat je over een paar weken/maanden/een jaar datzelfde gevoel gaat hebben. Smokkelen is uiteindelijk simpelweg zelfsabotage en je hebt alleen maar jezelf ermee op de wat langere termijn. En op de korte termijn eigenlijk ook omdat je weet dat je iets doet wat je eigenlijk helemaal niet wil dus er ook weinig van geniet. 

Ik heb tijdens het dieet veel gekeken (en gevraagd) naar het eetgedrag van slanke vriendinnen/familieleden en besefte me dat bijna niemand zomaar alles kan eten wat hij of zij wil zonder aan te komen. Slanke mensen balansen ook, al is het bij hen een wat natuurlijker proces. Mijn standaard porties waren gewoon echt veel te groot en het kan niet elke dag feest zijn. Nu eet ik alles wat ik lekker vind maar als ik weet dat ik taart ga eten op een verjaardag pas ik daar mijn porties de rest van de dag op aan. Een soberder ontbijt bijvoorbeeld en geen tussendoortje. Of een avondje geen koolhydraten. Ik heb geen honger en het voelt niet als een straf of lijdensweg. We hebben allemaal levenslang en het is fijn als je daar een routine in weet te vinden.

OneTrickPony schreef op 26-10-2021 om 16:24:

Wat zijn jullie goed bezig zeg! Ik had mezelf voorgenomen om meer te gaan sporten als ik eenmaal was opgebouwd (tijdens het dieet durfde ik het niet aan: bang om spieren 'op te eten' of tekorten te krijgen) maar daar komt helaas nog altijd niet zo veel van Wel wandel ik veel, dat kan ook heel fijn zijn voor je hoofd.

Ik lees veel herkenbare verhalen en als ik een tip mag geven: probeer je eetgewoontes en emoties daarbij goed onder de loep te nemen. Succes willen hebben met lijnen (en daarna) valt of staat ook met de motivatie er achter. Je moet je eetgewoontes immers blijvend veranderen want als je na het afvallen weer gaat doen wat je altijd deed zit het er binnen de kortste keren weer allemaal aan. Durf ook dat stukje psyche aan te pakken (zelf of eventueel met behulp van een ander).

Zie het dieet niet als een straf maar als een kans: je kunt met dit middel zijn wie je altijd al wilde zijn. De dingen doen die je graag doet zonder snel uitgeput te raken of een pijnlijk lijf te krijgen. De kleding dragen die je leuk vindt en niet iets kopen omdat het maar past. Minder kilo's meezeulen maakt dat veel dingen gemakkelijker of leuker zijn om te doen. Neem fietsen: dat vond ik echt vreselijk, ik pakte veel liever de auto. Nu ik zelf 20 kilo lichter ben is fietsen met tegenwind nog steeds geen hobby van me maar ik kom veel minder bezweet en uitgeput aan op mijn bestemming. Bij een feestje trek ik gewoon uit de kast waar ik zin in heb en het zit goed en staat leuk. Warm weer? Gewoon een jurkje aanschieten en gaan. Zwemmen met de familie? Gezellig!

Het klinkt misschien zweverig maar door de keuze te maken voor afvallen beweeg ik me fijner door de ruimte. Ik ben niet meer elk moment van de dag bezig met (hoeveel last ik had van/me schaamde voor) mijn lijf. Iedere keer dat ik toevallig een spiegel of etalageruit tegenkom krijg ik een glimlach. Door wat ik zie maar ook door het zelfvertrouwen wat het me geeft dat ik op eigen kracht heb bereikt wat ik wilde. Het was een flinke investering en lang niet altijd makkelijk maar de winst is het echt dubbel en dwars waard.

Als je er nu 100% voor gaat weet je zeker dat je over een paar weken/maanden/een jaar datzelfde gevoel gaat hebben. Smokkelen is uiteindelijk simpelweg zelfsabotage en je hebt alleen maar jezelf ermee op de wat langere termijn. En op de korte termijn eigenlijk ook omdat je weet dat je iets doet wat je eigenlijk helemaal niet wil dus er ook weinig van geniet.

Ik heb tijdens het dieet veel gekeken (en gevraagd) naar het eetgedrag van slanke vriendinnen/familieleden en besefte me dat bijna niemand zomaar alles kan eten wat hij of zij wil zonder aan te komen. Slanke mensen balansen ook, al is het bij hen een wat natuurlijker proces. Mijn standaard porties waren gewoon echt veel te groot en het kan niet elke dag feest zijn. Nu eet ik alles wat ik lekker vind maar als ik weet dat ik taart ga eten op een verjaardag pas ik daar mijn porties de rest van de dag op aan. Een soberder ontbijt bijvoorbeeld en geen tussendoortje. Of een avondje geen koolhydraten. Ik heb geen honger en het voelt niet als een straf of lijdensweg. We hebben allemaal levenslang en het is fijn als je daar een routine in weet te vinden.

Supermooie post! Ook heel herkenbaar ook! 

ik ga denk ik vanaf volgende week het zwemmen weer oppakken. Ik vind dat heerlijk, maar eerst schaamde ik me voor mezelf in bikini doordat ik zo dik was geworden. Zal me nu al niet meer schamen in bikini. Dat vind ik echt fijn.
Hoe gaat het bij jullie vandaag? Ik heb vandaag weer goed volgehouden en niet echt moeilijke momenten gehad. En jullie?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.