Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


ik herken veel wat jullie schrijven. Ik wil 10 kg afvallen en ik ben nu een volle week bezig. Nu is eindelijk de knop echt om. Wegen doe ik pas over een paar weken. Ik zie het iedere dag afnemen mijn omvang.
Ik denk dat wanneer je de neiging hebt om te veel en te lekker te eten dat je altijd op zal moeten blijven letten, welk dieet je ook doet. Door geen dieet te doen gaat het er sowieso niet af. Dus het is al super dat wij eraan beginnen toch. 
Ik ben eerder ruim 14 jaar op gewicht gebleven door veel en veel sneller in te grijpen zodra het weer even mis ging. Even paar dagen shaken of heel weinig eten zodra een broek al iets strakker begon te zitten. Zo bleef ik superslank. Door omstandigheden is het helaas toch nu een keer mis gegaan. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen nu. 
Gisteren een verjaardag gehad van een vriendin en keurig vol gehouden. Ik ben trots op mezelf. 
Eerste shake zit er al weer in vandaag. Hoe gaat het bij jullie vandaag?

Hoi Yasminaaa, 

Wat leuk dat je komt meeschrijven. Wil je dat ik je toevoeg aan de tabel? Stuur me dan even de gegevens

Hier gaat het goed. Iets meer dan 2 weken bezig en al 4,3 kilo kwijt. Ik ben tevreden met hoe het loopt. Zo lang dit voor mij goed voelt blijf ik in stap 1, daarna kijken we wel verder. 

Doe je zelf ook 1op1? Of iets aders? Aangezien je pas over een paar weken gaat wegen. 

Heel veel succes!!

Wat fijn dat er toch nog wat geschreven wordt hier!

Ik blijf een beetje schommelen tussen de 54 en 55kg. Het hele weekend 54,4 ongeveer maar vanochtend zelfs 55,6kg. 
Uiteraard weet ik waardoor het komt.. Gisteravond bijv 2x opgeschept met de macaroni pffff Dat blijft een valkuil voor me. Ik heb me voorgenomen om vanaf nu aan het aanrecht op te scheppen, zodat ik er niet gemakkelijk bij kom om nog wat te nemen. 

Ik draag gewoon leren legging, en het voelt zó goed! Ik wil dit echt vast blijven houden. Dus wat jij aangaf Yasmina, probeer ik dan ook echt te doen. Zodra de weegschaal (zoals vanochtend) voor mij te hoog gaat worden, even weer wat streng zijn. Ik zit alleen zo in twijfel met mezelf. Ik zou eigenlijk graag richting de 52kg willen gaan. Dat zou voor mij een ideaal gewicht zijn met mijn lengte. Maar ik zit in dubio, want ergens vind ik dit zo prima qua gewicht. Maar anderszijds is mijn vetpercentage nog te hoog. Ik heb ook slappe benen, dus ik zou ook echt moeten gaan sporten. Maar ik werk 32u pw, huishouden, m'n zoontje (ben alleenstaand), dan heb ik echt geen trek om 's avonds nog te gaan sporten. Dus denk dat ik eerst maar ga proberen 52kg te gaan halen. Het is nog maar 2/3kg dus dat zou ik zo eraf moeten krijgen, als ik niet zoveel feestjes zou hebben de komende tijd hahah.

Maar kom op dames, jullie zijn goed bezig! Ook jou gaat het lukken Honing! 

Wat fijn dat er meer bijgekomen zijn, om wat ervaringen te delen.
Hartstikke goed Vuurvliegje, meer dan 2 kg gemiddeld per week afgevallen. Super, ga zo door !
Lovely is ook al heel veel afgevallen zag ik zojuist in het schema. Knap dat je nog door wilt pakken naar de 52 kg, terwijl je nu toch al een mooi gewicht hebt, maar een klein buffertje is natuurlijk altijd fijn 😁

Zoals Yasminaaa het voorheen heeft gedaan, zo wil ik het ook gaan proberen, als ik straks op mijn streefgewicht ben. Regelmatig op die weegschaal en zodra het teveel wordt, direct op de rem gaan staan.
Het moet me dit keer toch ook gaan lukken om het eraf te houden?

Gisteren liep ik bij de AH langs de chocolade en kreeg gelijk dat duveltje op mijn schouder: och zo'n klein reepje caramel zeezout, mag je best hebben. Dan laat je toch gewoon een maaltijd staan....gelukkig ben ik sterk genoeg geweest om het te laten liggen, maar wat voel ik me dan een enorme chocojunk en dan weet ik weer gelijk waar mijn valkuil ligt.🤐

Het ziet er naar uit dat ik over twee weken over ga stappen van 1:1 produkten naar Modifast. Ik denk dat de produkten van Modifast dichtbij de kwaliteit van de produkten van 1:1 komen. Qua prijs in ieder geval wel 🤭 . 
Ik kan dan ook niet meer naar mijn consulente (zij stopt ermee) om te gaan wegen. Dat zal wel een uitdaging worden, want vanaf die tijd moet ik het dus alleen gaan doen...geen stok meer achter de deur voor dat wekelijkse weegmoment.
Maar, uiteindelijk moeten we het allemaal alleen gaan doen dus misschien moet ik er ook niet te zwaar aan tillen (of gewoon een andere consulente gaan zoeken als het mis dreigt te gaan).

Vuurvliegje, wil jij mijn gegevens in het schema erbij zetten?
1,68 mtr lang
Aanvangsgewicht 84,9
Gewicht nu 78,6
streefgewicht (voorlopig) 68

Hallo allemaal, ik was ook even wat minder actief..merkte dat ik het lastig vond dat er zo weinig beweging was in de groep en dan ook een beetje afhaak. Fijn om te zien dat er weer meer geschreven wordt, dat motiveert mij ook weer. Van OTP en LL89 snap ik het wel, als je er (bijna) bent dan is het ook lekker als het een wat minder grote rol in je leven moet gaan spelen. En idd..ik heb ooit de inloggevens gehad..alleen weet ik mijn inlog van het Vivaforum niet meer..moet ik daar eerst even wat organiseren. En verder ben ik bang dat als ik in de tabel ga prutsen…de gewichten en resultaten een hele rare wending krijgen, vandaar dat ik het liever niet doe.
Sidoniaatje; wat een enorme strijdlust..voor de 4e keer, petje af! En dan is nu de kop er ook al af met 7 kilo…dat motiveert wel.
Vuurvlinder; als ik de boel niet door elkaar haal 4 kilo..wat een mooie resultaat!
Yasmina: dacht dat ik jou al een keer eerder voorbij zag komen ? Klopt dat ? Vind het wel grappig dat je niet op de weegschaal gaat…weet niet of ik mijn nieuwsgierigheid zou kunnen bedwingen, zeker als je zo duidelijk verschil voelt. Maar aan de andere kant..ik herken vooral…het risico als het tegen valt…wat ga je dan doen.
Ik heb in het begin wel thuis gewogen, maar nu alleen nog bij de consulente, het gaat nu ook wat langzamer…dus ik wil geen risico nemen. Ik zit nu op 70,9. Komt steeds met kleine stapjes dichter bij de 70…een daarna ik weet het nog niet…toch nog even door of toch opbouwen. Ik vind het nog moeilijk om vervanging te vinden voor de producten wanneer ik die af zou gaan bouwen. Ik ontbijt bijvoorbeeld met de de havermoutpap…de naturel versie…maar vind gewonnen havermout toch net fijn anders…en niet zo lekker smaken..als iemand een leuke suggestie heeft ? Meiden veel succes allemaal de komende week !

leuk al die reacties! Ook goed bezig allemaal dames! Ga zo door! Ik wil niet in de tabel maar wel lekker meeschrijven met jullie. Ook vandaag weer lekker vol gehouden. Ik pak 4 nupo shakes per dag..ik merk wel aan mn kleren dat er weer een heel stuk af is heerlijk motiverend is dat. Ik ga echt voor extra skinny, dan is er nog iets van speling als er straks weer gaat worden opgebouwd. 
Ik wil ook binnenkort mijn fitness weer oppakken en ook weer regelmatig gaan zwemmen. Lekker en gezond. 

Wat goed Yasminaaa, dat je ook nog gaat sporten.
Ik heb nog nooit van de Nupo shakes gehoord. Hebben ze vele variaties en zijn dit lekkere produkten? Wie weet is het ook iets voor mij, als Modifast niet lekker genoeg blijkt te zijn.

Als je er eenmaal bent Caroline73, zou ik denk ik gaan voor kwark of yoghurt met bosbessen, noten o.i.d., als ontbijt ipv de havermoutpap. 

In veel koolhydraatarme dieetboeken staan recepten met havermout in de ochtend.
Ik wil dit zelf straks ook gaan doen, veel meer koolhydraatarm gaan eten, na de opbouw.

Even een succeswensje van mij voor alle (her)starters: jullie kunnen het! Houd het einddoel in zicht en vier ook de kleinere succesjes!

Bij mij gaat het nog steeds goed, vandaar dat ik ook weinig meeschrijf. Ik heb mijn routine lekker te pakken en balans als ik meerdere dagen te veel lekkers heb gegeten. Ook sta ik nog steeds elke ochtend op de weegschaal en een kcal tellertje in mijn hoofd waardoor het me tot nu toe lukt om de juiste keuzes op de juiste momenten te maken. Het is echt fijn om te merken dat je best flink kunt eten van lekkers in het weekend als je doordeweeks een stuk soberder doet en wat op je beweging let. 

Dat eetmonster wordt bij mij wel flink aangewakkerd als ik veel suiker eet. Na een weekend vol verjaardagen moet ik mezelf echt streng toespreken om de honger te negeren de dagen erna en mijn routine weer op te pakken. Dat lukt vooral omdat ik nooit meer maandenlang op shakes wil leven dus die paar dagen heb ik er dan graag voor over

Sidoniaatje schreef op 20-10-2021 om 19:51:

Wat goed Yasminaaa, dat je ook nog gaat sporten.
Ik heb nog nooit van de Nupo shakes gehoord. Hebben ze vele variaties en zijn dit lekkere produkten? Wie weet is het ook iets voor mij, als Modifast niet lekker genoeg blijkt te zijn.

Als je er eenmaal bent Caroline73, zou ik denk ik gaan voor kwark of yoghurt met bosbessen, noten o.i.d., als ontbijt ipv de havermoutpap.

In veel koolhydraatarme dieetboeken staan recepten met havermout in de ochtend.
Ik wil dit zelf straks ook gaan doen, veel meer koolhydraatarm gaan eten, na de opbouw.

Modifast bevat nu meer calorien en koolhydraten dan vroeger. Vroeger was het 500 kcal op een dag. Nupo shakes bevatten minder calorien en minder koolhydraten. Je kunt ze online bestellen en ze hebben redelijk wat varianten. Ik vind ze best wel lekker. Vooral de chocolade en bosbessensmaak.

Ik ga hierna ook veel koolhydraat beperkt en koolhydraatarm eten. Dan is de kans groter dat het niet weer uit de hand gaat lopen. En als ik wel weer meer koolhydraten wil eten dan extra shakedagen inlassen. 

OneTrickPony schreef op 20-10-2021 om 23:03:

Even een succeswensje van mij voor alle (her)starters: jullie kunnen het! Houd het einddoel in zicht en vier ook de kleinere succesjes!

Bij mij gaat het nog steeds goed, vandaar dat ik ook weinig meeschrijf. Ik heb mijn routine lekker te pakken en balans als ik meerdere dagen te veel lekkers heb gegeten. Ook sta ik nog steeds elke ochtend op de weegschaal en een kcal tellertje in mijn hoofd waardoor het me tot nu toe lukt om de juiste keuzes op de juiste momenten te maken. Het is echt fijn om te merken dat je best flink kunt eten van lekkers in het weekend als je doordeweeks een stuk soberder doet en wat op je beweging let.

Dat eetmonster wordt bij mij wel flink aangewakkerd als ik veel suiker eet. Na een weekend vol verjaardagen moet ik mezelf echt streng toespreken om de honger te negeren de dagen erna en mijn routine weer op te pakken. Dat lukt vooral omdat ik nooit meer maandenlang op shakes wil leven dus die paar dagen heb ik er dan graag voor over

Wat super! Werkt erg motivetend voor ons hier. Zo moet het! Ga zo door!

en er is alweer een heel stuk vanaf. Mijn kleren zitten nu al zeer los. Ik houd van dit dieet en ik houd het goed vol.
Hoe gaat het bij jullie vandaag?

Lekker zeg Yasmina, dat je het al voelt aan je kleding hoeveel kcal krijg je nu binnen per dag dan en eet jij er nog een maaltijd naast?

Dit was mijn tweede keer 1-op-1, en hoe erg ik me ook had voorgenomen om het niet weer de spuigaten uit te laten lopen op de weegschaal: het gebeurde toch. Heel herkenbaar waarschijnlijk voor velen maar gut wat heb ik van mezelf gebaald. 

Om die reden heb ik deze keer ook heel bewust af- en opgebouwd met de producten en geprobeerd te ontdekken waar mijn triggers liggen. Simpelweg minder eten en meer bewegen is dus niet zo simpel als het lijkt. Er komt zoveel emotie en hor(ror)monen bij kijken! 

Slank zijn is echt heel fijn. Inmiddels ben ik de zomer zo doorgekomen en als ik denk aan alle frustraties die ik voorheen had met zomerkleding (fietsbroekjes er onder, geen blote armen willen want dik, etc.) ben ik echt zielsgelukkig dat ik me zoveel vrijer voelde deze keer. En dan heb ik het nog niet eens over het minder snel zweten en zulk soort ongein. 
Ik gun het jullie zo, dat gevoel. En het is echt niet makkelijk en je zal wel eens flink de mist in gaan maar als ik het kan kunnen jullie het zeker.

liefs! 

dat snap ik heel goed! Ik krijg nu iets minder dan 500 kcal binnen en ik eet er niets naast. Gaat lekker snel nu. Is een heerlijk gevoel. Ik ben slank maar ik wil weer superslank zijn zoals ik lang ben geweest. Ben nu goed onderweg. Slank zijn is geweldig. Alles aan wat je wil en je gewoon mooi voelen heerlijk. Thx voor jouw opbeurende bericht.

Ik heb voorheen ook Cambridge gedaan met slechts 500 kcal maar viel hiermee niet meer af dan nu met ca. 800 kcal. De modifast produkten zijn qua kcal en mineralen/vitaminen, hetzelfde als het 1:1 dieet, dus ga ik er maar vanuit dat het vrijwel dezelfde produkten zijn.
Bij 1:1 dieet/Cambridge zeggen ze ook dat je een lichte maaltijd bij de 3 shakes per dag moet eten (stap 1), anders kom je ook maar op 600 kcal. Bij modifast adviseren ze je 4 maaltijdvervangers à 200  kcal per dag.

Het zal allemaal wel ongeveer hetzelfde zijn denk ik. Ik ga het maar gewoon met Modifast proberen over een paar weken en dan zie ik wel of het goed gaat. Zo niet stap ik over, terug naar 1:1 dieet of misschien naar Nupo.

Onetrickpony, jouw verhaal is enorm motiverend, zoals Yasminaaa ook al zei.
Wat eet jij nu zoal op een balansdag ? Hou je dan een bepaald aantal kcal aan op zo'n dag of ga je dan een paar dagen weer shaken?

Wat is het weer gezellig hier!

@Yasmina, mag ik vragen wat jouw lengte is en hoeveel kg je wilt wegen?
Ik ben nu al een tijdje stabiel op mijn streefgewicht. Maar ik wil mijn droomgewicht van 52kg wel heel graag halen. Maar heb het op moment beetje lastig Veel verjaardagen, etentjes etc. Ik ben nu ook redelijk slank, maar wat jij zegt, ik wil ook super slank worden. Alles staat nu al zoveel beter, zit al zoveel beter in m'n vel! En zo heb je indd wat speling, mocht er toch nog iets bij komen

Mijn basis is gewoon goed. Misschien wel wat eentonig, maar ik heb geen honger. Mijn eetschema is dit:
O: 1 volkoren boterham met boter en appelstroop
T: Appel
L: 2 crackers, 1 met kaas, 1 met kipfilet
T: Banaan
A: is erg verschillend. Bijv wat aardappels, groente, vlees.

@sidonatje, het is in principe wel hetzelfde denk ik inderdaad. Alleen wat ik van het 1:1 dieet fijn vind, is toch die consulent. Ik heb écht een stok achter de deur nodig. Ookal ben ik nu op gewicht, ik ga nog elke week wegen.

Moet zeggen, dat dit me toch wel weer motiveert om nog die laatste paar kilo's er af te krijgen! Ik wil alleen nog vaker gaan sporten. Mijn benen zijn zo slap daardoor zijn/lijken m'n benen ook nog zo dik (zonder broek aan).. 

Ps. ik draag nu gewoon een leren legging! Ik had nooit gedacht deze ooit aan te kunnen/durven. Zit super lekker ook. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.