Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


oh Onetrickpony wat goed dat je al 4 maanden stabiel blijft. 
Gebruik je nu helemaal geen shakes ofzo meer en dus helemaal opgebouwd?
Het afvallen is niet zo heel moeilijk, maar het eraf houden is vreselijk moeilijk, is mijn ervaring.

Om eerlijk te zijn heb ik er zelf al weinig geloof in dat ik het eraf ga houden als ik weer opgebouwd heb en mijn omgeving waarschijnljk ook niet. Het is al zo vaak mis gegaan..

Sidoniaatje, welkom! Je schrijft dat het al je 4e keer is. Mag ik vragen wat er mis ging waardoor je toch weer aankwam? 
Ik lees dat je er niet in gelooft dat het deze keer wel blijvend zal zijn. Wat jammer, want door in jezelf te geloven is de kans veel groter dat het lukt. 

Zet hem op!

dank je Vuurvlinder,
In 2013 en 2017 ben ik al eens afgevallen met destijds nog Cambridge produkten bij deze consulente. Daarvoor (ik denk in 2010 ongeveer) bij een andere consulente en nu dus weer vol goede moed begonnen.
Tja, als je al zoveel keer op en neer gejojood hebt dan ben je misschien een beetje sceptisch of het dit keer wel lukt om een gezond eetpatroon te houden, als je eenmaal op je streefgewicht bent.

Wanneer ik in de fase kwam dat ik een boterham of crackers toe mocht voegen, dan voegde ik soms een twix of kitkat chuncky toe in plaats van die boterham en een paar dagen later was het iets lekkers én de boterham en zo nam het steeds vaker toe.
Ook nam mijn 'honger' gevoel enorm toe zodra ik koolhydraten ging eten, waardoor je steeds meer zin had in iets lekkers en ik de discipline niet meer had om hier weerstand aan te bieden of als ik een keer iets lekkers had gehad om dan weer terug te pakken.

Ik ga het dan voor mezelf ook goedpraten, van:  ach, ik mag toch wel een keertje iets lekkers? Slanke mensen eten dat toch ook? etc etc.

Ik heb waarschijnlijk een suikerverslaving, waar ik nu weer van afgekickt ben, maar wanneer je op gaat bouwen komt er toch altijd weer een moment dat je een keer suikers binnen krijgt en dan gaat het bij mij dus mis.
Die shakes zijn nu nog lekker veilig, maar de opbouw is echt (voor mij althans) het moeilijkste onderdeel.

In welke fase zitten jullie momenteel?
En gaat dat goed?

Ja, het opbouwen is het belangrijkste vertelde mijn consulent. Daarmee leer je echt een gezond eetpatroon.
Ik ben vandaag voor t eerst bij de consulent geweest om te wegen. Was eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld. Er is 1,6 kilo af, terwijl ik maandag thuis op de weegschaal stond en het leek alsof er al bijna 2 kilo af was.
Maar goed, de kilo’s zaten er ook niet in 1x aan. Dus we gaan maar vrolijk verder.

Dat klopt wel hoor. De opbouw is zo belangrijk en je moet er voor zorgen dat je daar nog een paar maanden voor uittrekt (en daar ook nog de juiste discipline voor hebt). Meestal als je streefgewicht in zicht komt, bouw je te snel op om maar zo snel mogelijk  weer normaal te gaan eten, tenminste dat doe ik dan meestal.

Haha, het beste is inderdaad langzaam eraf, maar je verwacht met zo weinig calorieën dat de kilo's eraf moeten vliegen. Het kan eigenlijk niet snel genoeg gaan en daarom hebben we uiteindelijk ook voor dit dieet gekozen.

Maar bijna 2 kilo in 1 week er af is toch super goed?
Meestal lukt dat alleen maar in de eerste week.
Volgende week is die 4 ons er ook wel af en dan valt het weegmoment misschien weer mee bij je consulent.

Ja, dat is zeker een valkuil! Lijkt me ook echt een lastige fase. Maar gelukkig duurt het nog even tot we daar zijn.
Voor nu is t lekker overzichtelijk.
Hoe gaat het met de andere dames? Is er wellicht iemand die de gegevens heeft zodat we de tabel zelf kunnen aanpassen?
Ik heb namelijk t gevoel dat de ‘oude garde’ niet meer mee schrijft/al klaar is.

We zijn inderdaad een beetje alleen, met zijn tweeen 😅.
Hoe gaat het met jou Vuurvlinder, gaat het afvallen naar wens?. Hoe lang ben je al bezig?
Ik zat gisteren bij het weegmoment op 79,5 en kom van 85 en dat in 4 weken tijd, dus ik mag niet klagen

Hier gaat het goed! Het valt me tot nu toe heel erg mee. 
Zondag over een week een etentje. Daar zie ik wel wat tegen op. Afgesproken met mezelf om een salade te nemen of een mager stukje vlees en groente. Maar op zo’n moment liggen de verleidingen wel op de loer natuurlijk. 
Ik ben 2 weken bezig. Maandag ochtend ga ik weer wegen bij de consulent. Ben heel benieuwd naar t resultaat. 
Ga thuis niet meer wegen want t viel me vorige x wat tegen. Want ik was thuis ruim 2 kilo kwijt maar bij de consulent 1,6. 
Hoe doe jij dat? 
Sport je er ook bij? 

Dames Ik ben gisteren weer gestart met stap 2 Had even opstartproblemen
Op naar de volgende 15 kilo !
Welkom Sidonia
Goed dat je weer start
Tegelijkertijd wel verontrustend voor mij dan  dat je dit dus al voor de 4e keer doet
Het is dus geen blijvend resultaat?
Of ben je echt weer veel gaan eten ?

hoi Sidonia 
Ik lees nu je verhaal
Ik heb ook echt een suikerverslaving en nu dus met snoepen voor de vakantie en de vakantie 5kg zwaarder dan mijn laatste gewicht 
Nu weer 95 en wil naar 75 Kom van 107 lg

inlog gegevens heb ik jullie in een privé bericht verstuurd

Hoi Honing14, 

Goed dat je t weer opgepakt hebt! Lijkt me best lastig als je de touwtjes weer even wat hebt laten vieren. Gaat het goed? 
Ik ben ook heel bang dat het er allemaal weer aankomt, dit is ook de reactie die ik van mensen om me heen krijg! 
Maar ik ga ervoor! En zal ze het tegendeel bewijzen. 

Het wil ook niet zo lukken
De eerste 2-3 maanden ging zo goed
Wil ik wel echt denk ik dan?
Naar mijn idee wel 

hm, wat jammer! Waar gaat het mis? Heb je dat voor je zelf duidelijk? 
Begin je savonds te snaaien? Of eet je te grote porties of dingen die je eigenlijk niet mag?

ik mag zo weer wegen! Heel benieuwd. Zal vanmiddag eens kijken of ik mezelf in de tabel kan zetten. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.