Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


Die laatste kilo's zijn altijd het lastigst, toch?
Je lichaam went ook wel een beetje aan je eetpatroon en nog minder eten, kan eigenlijk niet meer. Misschien past het gewicht van 54 kilo dan ook wel gewoon het beste bij jou Lovely.
Ik lees van jullie dat jullie nog graag wat extra kilo's af willen vallen, ook al hebben jullie je streefgewicht behaald, en dat snap ik heel goed. Ik wil geen betwetertje zijn en als het is voor een buffertje te hebben is er niets mis mee, maar pas wel op dat je niet doorschiet en straks een  eetstoornis ontwikkelt (ik ken helaas enkele mensen die hierin doorgeslagen zijn en echt....dat wil je niet!).

Zeker die consulente is erg fijn. Met name die stok achter de deur, maar helaas stopt mijn consulente er mee en moet ik erg ver rijden als ik naar een andere consulente over wil stappen. Ik wil het dus eerst zelf proberen.
Bovendien vind ik tijdens de opbouw de 'druk' van het kopen van de produkten best groot. je moet vrij lang drie (of twee) produkten blijven gebruiken en op een gegeven moment ben ik daar wel klaar mee.
Het is toch een grote kostenpost en als je al vrijwel alles mag eten, dan is zo'n shake er nog bij, in mijn ogen, al snel overbodig (lees: extra kcal).

Aan de andere kant is het misschien ook wel waar het bij mij mis ging de vorige keren: te snel van die shakes af willen....

Lovely, je zegt dat de huid van je benen erg slap is. Sporten helpt natuurlijk altijd, maar je zult zien als je wat langer op gewicht bent dat dat ook wel vanzelf wat bijtrekt.

Sporten is natuurlijk altijd goed. Je valt beter af op de plaatsen waar je dat het liefste ziet gebeuren.

Lovely89 schreef op 22-10-2021 om 13:21:

Wat is het weer gezellig hier!

@Yasmina, mag ik vragen wat jouw lengte is en hoeveel kg je wilt wegen?
Ik ben nu al een tijdje stabiel op mijn streefgewicht. Maar ik wil mijn droomgewicht van 52kg wel heel graag halen. Maar heb het op moment beetje lastig Veel verjaardagen, etentjes etc. Ik ben nu ook redelijk slank, maar wat jij zegt, ik wil ook super slank worden. Alles staat nu al zoveel beter, zit al zoveel beter in m'n vel! En zo heb je indd wat speling, mocht er toch nog iets bij komen

Mijn basis is gewoon goed. Misschien wel wat eentonig, maar ik heb geen honger. Mijn eetschema is dit:
O: 1 volkoren boterham met boter en appelstroop
T: Appel
L: 2 crackers, 1 met kaas, 1 met kipfilet
T: Banaan
A: is erg verschillend. Bijv wat aardappels, groente, vlees.

@sidonatje, het is in principe wel hetzelfde denk ik inderdaad. Alleen wat ik van het 1:1 dieet fijn vind, is toch die consulent. Ik heb écht een stok achter de deur nodig. Ookal ben ik nu op gewicht, ik ga nog elke week wegen.

Moet zeggen, dat dit me toch wel weer motiveert om nog die laatste paar kilo's er af te krijgen! Ik wil alleen nog vaker gaan sporten. Mijn benen zijn zo slap daardoor zijn/lijken m'n benen ook nog zo dik (zonder broek aan)..

Ps. ik draag nu gewoon een leren legging! Ik had nooit gedacht deze ooit aan te kunnen/durven. Zit super lekker ook.

Ik ben ongeveer 1,60 m en ik wil 50 kg gaan wegen. Weeg nu 56. Jij hebt wel een net eetpatroon. Als je echt jouw droomgewicht wil dan zou ik gewoon nog maar even shaken en dan ben je er al.  Even hoogstens paar weken hard werken en je bent er. Je hoeft nog maar een paar kilo.

Op verjaardagen eet je gewoon niets en etentjes zou ik nog even uitstellen of voor een koolhydraatarme maaltijd gaan, of er dan een cheatday van maken en daarna het lijnen weer oppakken? 

Hoe gaat het vandaag hier met jullie? Houden jullie het ook nog goed vol vandaag? Ik heb weer een hele goede dag. Wel wat honger, maar mijn broek zit weer een heel stuk losser en het is overal goed te zien dat ik weer ben afgevallen. Dat geeft echt een geweldig gevoel.

wat fijn dat je het al zo goed kan zien Yasminaaa. Dat motiveert enorm.
Bij mij gaat het ook nog steeds heel goed. Nog niet een keer gecheat in de zes weken dat ik bezig ben en dat werpt zijn vruchten af. Vanmorgen 6 ons lichter dan gisterenochtend !
Woensdag voor de laatste keer naar mijn consulente en dan wil ik eigenlijk nog wel even een mooi getal op de weegschaal laten zien.

We gaan er voor !

super sidoniaatje ga zo door! Goed dat he het al 6 weken vol houdt. Hoe veel kg ben je nu al in totaal kwijt?

Hey dames
Even ego post
Twee weken na mijn vakantie voor het eerst bij consulente geweest
Helaas ruim 3kg erbij 
Met haar afgesproken dat ik het nog een week ga proberen in stap 1 en als het deze week weer niet lukt stop ik ( even)
Op deze manier door is zonde
Ik wil er echt voor gaan
Zit nu op 95 kilo en wil echt naar 75 , of iig onder de 80
Start was 107 en laagste 91
Eerste dag ging goed
Nu koffie en de nieuwe Irish Cream bites Hmmmm
Ik ga proberen dagelijks hier te lezen en schrijven 
Ik wil echt door !

Sidoniaatje schreef op 22-10-2021 om 11:23:


(..)

Onetrickpony, jouw verhaal is enorm motiverend, zoals Yasminaaa ook al zei.
Wat eet jij nu zoal op een balansdag ? Hou je dan een bepaald aantal kcal aan op zo'n dag of ga je dan een paar dagen weer shaken?

Fijn dat het motiverend is!  

Doordeweeks probeer ik tussen de 1600-1800 kcal per dag te blijven met dit schema. Dan blijf ik ook op gewicht als ik daarnaast in het weekend ook wat lekkers neem/uit de band spring:

O: havermout met amandelmelk, noten en zaden, fruit (vaak blauwe bessen en een kleine banaan)

T: een Carb Killa reep

L: 2 boterhammen met kaas en een gebakken ei en een kom verse soep. Soms een derde boterham met pindakaas als ik honger heb

T: een appel

D: veel groenten met 100-125 gram vlees of vis en een halve portie van de aanbevolen hoeveelheid volkoren koolhydraten die op het pak (pasta/rijst/etc.) staan. 

T: 20 gram pure chocolade of een bakje Oppo ijs

Ik drink uitsluitend water, zwarte koffie en thee zonder suiker. Soms een cola zero. Maar dat deed ik ook al voordat ik ging lijnen. 

Als ik balans omdat er grover geschut nodig is dan mijn normale routine (tot nu toe alleen na vakanties nodig geweest waarbij ik meer dan 3 dagen niet zo oplet/meer alcohol drink) blijf ik eten wat ik hierboven noem maar neem ik kleinere porties en vervang ik sommige dingen: bijvoorbeeld 20 gram havermout in plaats van 30 en geen banaan maar alleen blauwe bessen. Geen (pinda)kaas en gebakken eieren maar kipfilet of hummus op brood. Een bak worteltjes in plaats van een carb killa reep. In de avond rijst bijvoorbeeld vervangen door bloemkoolrijst. 

Dat doe ik omdat ik tijdens het afvallen heb gemerkt dat ik goed ga op routine. Ik wil geen honger hebben en mijn lijf goed voeden zodat ik geen tekorten krijg. Ik tel ook geen calorieën meer maar weeg wel alles waarvan een beetje meer een groot verschil in kcal maakt af en lees goed etiketten tijdens het boodschappen doen. Zo komen er alleen dingen in huis waarvan ik inmiddels weet welke porties ik kan eten. 

Inderdaad heel motiveren OTP !

zijn er onder jullie mensen die ook echt verslaafd aan eten zijn?
In 3 maanden van 107 naar 91 en in een paar weken naar 95 kilo
Dan ben ik soms echt niet te houden en (vr) eet gewoon een stuk brownie voor 2 personen of 6 witte boterhammen met boter en beleg 
Alsof ik gewoon echt niet normaal kan eten en van diëten doorsla in vreten
Vanmorgen 94,7 dus bijna kilo eraf
Dat geeft moed
Ik hoop naar 75-80 te komen en dan als OTP bij te sturen als het even minder gaat maar of ik dat kan ….

Ik heb ook vaak van zo'n eetbuien gehad. Je ontzegt je eigenlijk te lang vanalles en als je dan iets pakt, ga je helemaal los. Heel herkenbaar maar hopelijk krijg ik dit tijdens de opbouw onder controle. Het is ook allemaal zo lekker en nu ik best streng ben voor mezelf kijk ik wel uit naar de eerste keer weer een stukje chocolade te mogen eten, maar eigenlijk weet ik ook dat ik het beter nooit meer kan pakken omdat mijn suikerverslaving vast weer direct om de hoek komt kijken. Maar hoe ik dat blijvend ga laten staan? Geen idee.

Ik ben nu bijna 7,5 kilo kwijt en moet nog zeker 7 a 8 kilo voordat ik op ga bouwen.

Uiteindelijk hoop ik ook het eetpatroon van Onetrickpony te kunnen gaan aanhouden zonder aan te komen.

Hé dames, 

Even niet gekeken en allemaal berichten gemist! Wat gezellig dat jullie komen schrijven. 
Hier even een baal moment! Afgelopen weekend een druk weekend gehad ivm verjaardag. En ik heb me niet in kunnen houden. Baal echt zo van mezelf. Zit nu met een enorm opgeblazen gevoel op de bank! Morgen ochtend weer een afspraak bij de consulent staan. Zo bang voor t resultaat 😔. 
Nu lekker op bed en morgen weer vol goede moed de boel oppakken. 

ah balen vuurvlinder Maar niet te streng voor jezelf Een weekend even uit het spoor is geen ramp
Wel balen dat je je zo opgeblazen voelt
Ik zit nu op dag 2 in stap 1 en het voelt nu alweer goed. Ik plas me suf
En tegenovergestelde van jou : niet meer opgeblazen 
Lekker gevoel 
Morgen een doordeweekse dag, werkdag Dat gaat meestal wel goed alleen de avonden vind ik dan lastig Uit werk heb ik dan zo’n honger en dan moet ik nog koken
Plan nu is pas rond 11-11:30 de eerste shake, dan rond 15u soep Dan tussen 18/19 diner en dan een reep voor de avond 
Voorheen nam ik reep in de middag en shake en soep eerder maar vind het wel lekker in de avond wat bij de koffie te hebben

Daar heb je helemaal gelijk in Honing14! Maar voelt beetje als falen ofso. Het ging zo goed.

Fijn dat het met jou nu weer goed gaat! Ik neem altijd pas om 11u mn eerste shake, 14:30 soep, 18:00 avond eten en dan savonds rond 20:30 mn reep of Shake. 

Ik ben ook echt een snaaier tussen thuiskomen en avond eten. Echt lastig moment. 

de trein rijdt ! Nu -1,7 kilo 
Vandaag eerste dag werken mst stap 1 
Nu kop koffie en water Shake stel ik uit tot 11:30-12u
Ik ben er weer !!!

goed bezig honing14! Zet m op. Je hebt eerder ook bewezen dat je t kan. Dus t gaat nu ook lukken. 
Ik mag zo om 08:45 de schade gaan bekijken! Gadver, baal er zo van. 
Dit is echt mijn valkuil, want hier kan ik enorm in blijven hangen. 

helaas horen dat soort momenten er ook bij. Iedereen zondigt weleens tijdens het dieet. Alleen jammer dat jullie het dan ook meteen terug zien op de weegschaal. Anders de afspraak met de consulent verzetten en pas wegen als je het weer even een week hebt volgehouden ofzo? Dat werkt denk ik motiverender?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.