Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
-Nienke-
22-08-2023 om 22:02
Hier gaat het ook goed. Afgelopen weekend uit eten geweest en daar heerlijk van genoten, maar wel met een spaatje rood in plaats van wijn. Ik voel me steeds beter in m’n vel weer, de vakantiekilo’s zijn eraf en nu de resterende nog.
Qua bewegen gaat het minder, ik ben weer volle bak aan het werk en heb nu eenmaal een zittend beroep 
Dolfje
22-08-2023 om 22:05
Ik ben flink uit de bocht gevlogen afgelopen weekend qua eten en drinken. Gisteren heel de dag gewerkt en met eten goed opgelet.
Vandaag gaan sporten.
Morgen en overmorgen werken en donderdag ga ik ook nog sporten en dan vakantie. Gaan een weekje naar onze oosterburen.
Daarna weer verder met de hardlooptraining. Dat schiet er deze week bij in.
PhilDunphy
23-08-2023 om 21:48
Vandaag lekker dagje. Ik heb vanmorgen gesport en daarna de sauna er achteraan geplakt als bedankje voor mezelf. Vervolgens naar de juwelier geweest om een leuk setje oorbellen uit te kiezen, als beloning voor de eerste -2kg weer na mijn vakantie. Ik heb de afspraak dat ik bij elke kg er af mijzelf beloon en uiteraard dan niet met eten. Het liefst iets gericht op 'voor jezelf zorgen' of 'leuk voor de dag komen', omdat goed uitzien ook maakt dat ik qua voeding weer beter voor mezelf zorg.
Rest van de dag niks gezondigd. Nu wel even een momentje dat ik wel wat chips zou lusten, maar ik gooi zo een glas water achterover en ga op tijd naar bed.
Ysenda
27-08-2023 om 10:59
Qua gewicht sta ik nog steeds stil. En ik denk sat er nu wel weer wat bij zit ook.
Deze week is een drama qua eten, van borrel naar taart naar etentje naar taart en andere snaai. En dan beperk ik het echt wel, behalve bij het etentje, dat was tenslotte voor mij.
Wel 3x gesport deze week. Ik wilde donderdagochtend ook maar bij het bakken van de taart maakte ik een onverwachte beweging en dat voelde ik in mijn schouder, pas vrijdag trok die pijn echt weg.
Nu nog 2 dagen heel hard werken en dan heb ik 3 weken vrij. Ik wil dan veel wandelen, naar de sportschool en goed op mijn eten letten. Op het park is een fitness en ik krijg van PT ook een schema zonder apparaten mee. Het zou Fin zijn dat er na die 3 weken weer 1 of 2 kilo af is.
alhambra
27-08-2023 om 23:09
Het zal inderdaad beter gaan als je meer rust hebt. Dan ook meer mentale ruimte voor je keuzes, Ysenda.
Ik heb een goed weekend gehad qua eten en bewegen. 1 avond waar ik ontevreden over was maar 2 goede avonden. Gewicht ook stabiel.
Na 19 uur niets meer eten is mijn doel maar ik hen er veel moeite mee. Her lukt maar 1 à 2 dagen per week. Daarom ga ik nu proberen om vanaf 21 uur niets meer te eten. En zodra dat lukt 20:30 etc.
alhambra
30-08-2023 om 11:35
De afgelopen dagen is mijn nieuwe voornemen om na 21 uur niets meer te eten goed gegaan. Het kost me geen moeite en het zorgt ervoor dat ik 's avonds wel thee drinken met koekjes maar daarna niet ook nog chips/nootjes ga zitten eten. Yes!
Ysenda
30-08-2023 om 17:14
Na een feestelijk weekend is mijn vakantie vandaag begonnen.
Gister bij de training schoot er iets verkeerd in mijn bovenbeen en ook mijn schouder zei bekijk het maar dus daar was ik niet blij mee.
Vandaag lijkt wel goed te gaan dus morgen toch maar naar de sportschool. Ik ben maar weinig/ niets afgevallen afgelopen maand maar wel veel cm minder en veel kracht erbij.
Ik was aan het fietsen en vond het nogal licht gaan. Had geen meewind of heuvel af of zo. Kijk ik op mijn versnelling staat die in z'n normale stand. Die heb ik maar 1 omhoog gezet. Het zijn die kleine dingen.
Volgende week op vakantie in mijn eentje. Mijn eetplan volhouden is makkelijker denk ik omdat ik alleen ga dan wanneer je met een partner of gezin bent.
Ik wil dan ook gewoon gaan sporten.
PhilDunphy
30-08-2023 om 22:13
Dolfje schreef op 30-08-2023 om 15:21:
Ik ben op vakantie en hm diëten wat is dat
Geniet er van.
Hier gaat het goed. Dit weekend een paar gezonde keuzes gemaakt, zoals de fiets pakken waar ik de auto wilde nemen. En vandaag wezen sporten en lekkers afgeslagen. Wel maar mijn halve sportrondje gedaan want ik ben op m'n hevigste dag van m'n menstruatie en het ging gewoon niet lekker. Maar trots dat ik ben geweest. Ik zit echt zo lekker in het afvalplan momenteel en voel dat in hoe ik in mijn vel zit.
duizel
31-08-2023 om 06:12
Hmm mijn doel deze week was om maandag onder de 80 te zitten. Ik was even vergeten dat ik deze week veel last zal hebben van mijn hormonen en dan ook meer eet. Ik was eigenlijk boos op mezelf dat het niet lukte om door te zetten maar heb het nu van mezelf geaccepteerd. Ik kan beter wat liever zijn voor mezelf nu, pms zit al genoeg in de weg. Het doel wordt nu een weekje of maximaal 2 opgeschoven.
In september zit ik onder de 80! Nu nog even bedenken hoe ik dat ga vieren voor mezelf.
Ysenda
31-08-2023 om 09:20
Archhh, PT ondermijnt me. Lekker hoor, krijg ik zelf gemaakte brigadeiros van haar en die zijn zo lekker.
Het zijn calorie bommen. Maar lekker!!!
stokstaart
31-08-2023 om 09:59
ik ben het helemaal kwijt. Vreselijk en eigen schuld ook.
Ondertussen zwaarder dan in januari (76, januari 75) nadat ik echt lekker bezig was.
Ik heb wel stress en ben een stress eter. Ik heb een enorme tandartsangst maar ben de afgelopen 2 mnd minimaal 10x geweest, vandaag mijn laatste dag op dit werk en weet nog niet waar ik terecht kom en ben echt dubbel in weggaan hier.
Plus dat ik dan een dag lekker bezig ben en dan mijn schouders ophaal over dat ene broodje oid. Terwijl ik weet dat ik zoveel beter functioneer op koolhydraatarm.
Daarbij speelt denk ik ergens mee dat mijn liefde normaal valt op petite vrouwen en ik dat niet ben. En ipv afvallen, ga ik eten. Ze is heel lief hoor, ze zegt er nooit iets over en vind me heel mooi. Maar ik weet dat wel en dat vreet ergens, zeker ook de angst dat ze me misschien toch niet mooi vind.
Eerst maar eens op vakantie, hopelijk na de vakantie op 16km afstand werken en dan 2x per week op de fiets. De dag er tussen ff hardlopen en weer strak aan de koolhydraatarme dingen
Ysenda
31-08-2023 om 12:33
stokstaart schreef op 31-08-2023 om 09:59:
ik ben het helemaal kwijt. Vreselijk en eigen schuld ook.
Ondertussen zwaarder dan in januari (76, januari 75) nadat ik echt lekker bezig was.
Ik heb wel stress en ben een stress eter. Ik heb een enorme tandartsangst maar ben de afgelopen 2 mnd minimaal 10x geweest, vandaag mijn laatste dag op dit werk en weet nog niet waar ik terecht kom en ben echt dubbel in weggaan hier.
Plus dat ik dan een dag lekker bezig ben en dan mijn schouders ophaal over dat ene broodje oid. Terwijl ik weet dat ik zoveel beter functioneer op koolhydraatarm.
Daarbij speelt denk ik ergens mee dat mijn liefde normaal valt op petite vrouwen en ik dat niet ben. En ipv afvallen, ga ik eten. Ze is heel lief hoor, ze zegt er nooit iets over en vind me heel mooi. Maar ik weet dat wel en dat vreet ergens, zeker ook de angst dat ze me misschien toch niet mooi vind.
Eerst maar eens op vakantie, hopelijk na de vakantie op 16km afstand werken en dan 2x per week op de fiets. De dag er tussen ff hardlopen en weer strak aan de koolhydraatarme dingen
Maar je wil dan ook gelijk weer van 0 naar perfectie, dat is niet vol te houden op de lange termijn.
Begin met bv de verhoudingen van wat je eet aan te passen dus minder koolhydraten als dat voor jou werkt ipv geen.
Koop niet de grote verpakking nootjes maar de kleine. Heb je wel het 'stom, heb ik nu weer de hele zak leeg gegeten'-gevoel maar toch minder binnen gekregen.
Je lief valt op jou niet op de petit, misschien in het verleden maar nu niet! Je valt ook niet af voor haar maar voor jezelf. Zij vind jou goed zoals je bent.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.