Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024

het is inderdaad wel het model. Van 0 naar perfectie. En idd, ze is op mij gevallen zoals ik ben. Incl kiloos.  Ze zegt ook altijd dat niet petit ook voordelen heeft. Maar goed, het heeft zich in mijn hoofd genesteld en hoewel ik niet echt meer een eetstoornis heb kriebelen dit soort dingen toch.

Ik sluit me aan bij Ysenda. Trap niet in de val van alles op niets. Dan saboteer jezelf. Stel haalbare doelen. 

Wat rot dat je bang bent dat het invloed heeft op je aantrekkelijkheid. Jullie zijn volgens mij dol op elkaar en ik verwacht dat ze vindt dat je gezondheid het voornaamste is, niet het gewicht op de weegschaal.

Ik ben ervan overtuigd dat het gaat lukken om jezelf te herpakken als je maar klein genoeg begint.  

Stokstaartje . Ik sluit me aan bij wat hierboven aan moois gezegd is! 

Hier gaat het goed. Ik zit juist wel lekker in m’n vel, nieuwe baan die veel energie geeft en daardoor maar weinig focus op snoep en snaai. Afgelopen week wel een taartje op (speciaal voor me gehaald door jarige collega) en pizza blijven eten na overwerk, maar de weegschaal schuift rustig aan weer naar het gewenste gewicht. Heel fijn, ik voel me daar zoveel beter bij! Het grootste effect geeft trouwens het minder suiker eten, ik merk écht dat ik daardoor minder dips (vooral in de middag) heb. Wel drink ik nog steeds veel te veel koffie  

PhilDunphy

PhilDunphy

01-09-2023 om 20:29 Topicstarter

Hoera, de weegschaal heeft -3kg aangegeven. Wat fijn dat alles aanslaat, super netjes in 1 maand (ook wat beginnersvocht natuurlijk). Gaf weer lekkere motivatie voor m'n fitness ronde vandaag. En ook nog naar werk gefietst. En nog leuker, geen moment buiten adem geweest ondanks hard te hebben gefietst. 
Nu bedenken waar ik mezelf mee ga belonen (non food). 

Voor 1 oktober hoop ik op -4,5.

PhilDunphy schreef op 01-09-2023 om 20:29:

Hoera, de weegschaal heeft -3kg aangegeven. Wat fijn dat alles aanslaat, super netjes in 1 maand (ook wat beginnersvocht natuurlijk). Gaf weer lekkere motivatie voor m'n fitness ronde vandaag. En ook nog naar werk gefietst. En nog leuker, geen moment buiten adem geweest ondanks hard te hebben gefietst.

Goed zeg.

Ik zeg een pedicurebehandeling/voetmassage, want je voeten brengen je toch maar mooi overal heen. Of een gewone massage, ook altijd lekker.

PhilDunphy schreef op 01-09-2023 om 20:29:

Wat fijn! Misschien kunnen we hier samen non food beloningen bedenken voor mooie mijlpalen?

duizel schreef op 01-09-2023 om 21:11:

[..]

Wat fijn! Misschien kunnen we hier samen non food beloningen bedenken voor mooie mijlpalen?

Goed idee!

Voor mij is het dat wanneer ik 75 weeg ik extra gaatjes ga laten zetten. 

Vandaag weer flink gevreten maar goed zondag gaan we naar huis en wordt het maandag weer normaal.

PhilDunphy

PhilDunphy

01-09-2023 om 23:23 Topicstarter

Ik heb zelf inmiddels al een hele lijst gemaakt. Ik beloon bij elke kg. Behalve de eerste dan, want die is bij mij meestal gratis 😉
Iets kleins.  En dan bij-5 of -10 iets groots,  zat ik te denken . 
Bij -2kg heb ik een setje oorbellen gekocht. 

Mijn ideeën zijn:
- sierraad (setje oorbellen, een armbandje, ketting of ring. Niet perse de dure variant, maar gewoon iets leuks)
- De lekkere douchegel van de rituals die ik met 10 euro eigenlijk te duur vind voor een douchegel. 
- make up (bijvoorbeeld een nagellak of oogschaduw paletje)
- leuk tijdschrift op puzzelboek voor wat me-time
- een spelletjesavond met vriend die normaal geen spelletjes wil spelen

Grotere beloningen:

- Satisfier (staat nog op mijn wensenlijstje  )
- een setje kleding
- een setje lingerie
- er zijn nog een paar duurdere keukenattributen die ik graag wil maar niet perse nodig heb
- Brazilian wax (wil ik een keer proberen en leek me ook leuk te koppelen aan je weer mooier voelen)

PhilDunphy

PhilDunphy

01-09-2023 om 23:24 Topicstarter

Ysenda schreef op 01-09-2023 om 21:01:

[..]

Goed zeg.

Ik zeg een pedicurebehandeling/voetmassage, want je voeten brengen je toch maar mooi overal heen. Of een gewone massage, ook altijd lekker.

Mijn voeten zijn een dingetje,  want ik heb hielspoor. Dus ze doen eigenlijk altijd pijn.  Maar een gewone massage is ook een goed idee.  

PhilDunphy schreef op 01-09-2023 om 23:23:

- Satisfier (staat nog op mijn wensenlijstje )
- een setje kleding
- een setje lingerie
- er zijn nog een paar duurdere keukenattributen die ik graag wil maar niet perse nodig heb
- Brazilian wax (wil ik een keer proberen en leek me ook leuk te koppelen aan je weer mooier voelen)

Mijn advies, neem de curvy of de triangle. Die hebben luchtdruk, maar trillen ook. Goede combi en als luchtdruk niet bevalt heb je nog de andere optie

Sinds ik die heb gebruik ik de gewone nooit meer

Wat een leuke beloningen zie ik hier voorbij komen., ha ha.

Ik kom zelf niet verder dan nieuwe kleding

ik heb de volgende beloningen op mijn lijstje staan:
Bij <80 een nieuwe waterfles, dat werd een geavanceerde weegschaal. 
Bij een gezond gewicht: een pedicure behandeling
Bij 70 kg een yoga mat
Bij doel gewicht: een nieuw horloge 
Daar zit steeds een kilo of 5 tussen.

Tussentijds beloon ik niet want 1 kilo kom ik in 2 dagen aan en gaan er net zo snel weer af. 
Kleding koop ik nu bewust niet want mijn lichaam veranderd door het sporten niet alleen van formaat maar ook van vorm.

Ik ga zo sinds jaren weer een yogales volgen. Ik was gestopt om actiever te gaan bewegen en om aan mijn conditie te werken maar ik miste het ineens.  Ben benieuwd of het me iets gaat brengen. Ondanks mijn zware yogamat ga ik wel op de fiets om wat extra beweging te krijgen.

leuk trouwens om al jullie beloning ideeën te lezen. Ik sta weer redelijk stil, maar beloon mijzelf bewust niet om er geen extra druk op te leggen ik kan het toch niet echt beïnvloeden.

Wel merk ik dat ik steeds beter in mijn vel zit. Dat ik makkelijker kan accepteren dat dit mijn lichaam is. Het is misschien niet helemaal mijn ideaal plaatje en ik zou graag een bepaalde jurk weer passen, maar ik maak me er minder druk om. Maargoed ik loop door energiegebrek ook met een snor en ongeschoren benen en oksels, terwijl ik daar normaal te ijdel voor ben, dus dan wordt je waarschijnlijk ook vanzelf makkelijker in die dingen 😂

PhilDunphy

PhilDunphy

03-09-2023 om 20:44 Topicstarter

Lollypopje schreef op 02-09-2023 om 06:27:

[..]

Mijn advies, neem de curvy of de triangle. Die hebben luchtdruk, maar trillen ook. Goede combi en als luchtdruk niet bevalt heb je nog de andere optie

Sinds ik die heb gebruik ik de gewone nooit meer

Thanks 

Fijn trouwens dat je je steeds beter in je vel voelt zitten, zelfs al werkt het energiegebrek je tegen. 

Ik heb een fijn weekend. Gister op m'n cheat-dag niet heel bond gemaakt. En vandaag op een verjaardag keurig taart en chips afgeslagen. Na afloop hadden we avond-eten-crisis, dus dat werd afhaal. Maar ik heb het zelf bij boterhammen gehouden. Dus een trots gevoel terugkijkend op het weekend en morgenochtend weer op naar de sportschool.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.