Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024

Mag ik aanhaken bij jullie? 
Ik was pas mijn kledingkast aan het opruimen en kwam zoveel leuks tegen wat ik niet meer pas. Zo zonde, dus de knop moet om en er moeten kilo's af! 

Mijn valkuil: overdag veel te weinig eten,, waardoor ik 's avonds ga snaaien. En in de zomer regelmatig bbq met een drankje en ijsjes eten. En een man die kan eten wat los en vast zit (en die dan nog geen gram aankomt). 

Dus mijn eerste doel is drie fatsoenlijke maaltijden per dag eten. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

18-07-2023 om 16:58

Welkom Audrey, sluit maar mooi aan. 

welkom Audrey.
Heel herkenbaar, deed ik ook. Eerste wat mijn personaltrainer zei: je moet meer eten van de gezonde dingen die je al eet.
En pas daarna zijn we gaan kijken wat ik beter wel en niet kon eten.

Dat leek mij ook een goede eerste stap Ysenda. Eerst die gewoonte aanleren en daarna een volgende stap verder. Ik heb wel geleerd in de loop der tijd dat alles in 1 keer willen veranderen kansloos is. 

en het hoeft niet eens veel meer te zijn. Ik ging van 150 g kwark naar 200g, met 100g fruit ipv 75 en 30 ipv 20 g cruesli.

Een klein blikje tonijn in mijn salade.

gister maar weer eens gevast. Ik wilde 36u maar lief kwam langs en we hebben koolhydraatarm gegeten met als toetje toch een paar chocolaatjes 🤗 Uiteindelijk 25u gevast.
Ondanks ongesteldheid toch iets kwijt 

Is vasten een constructieve manier om af te vallen, kijk, dat het lukt zonder twijfel maar is het niet zo dat je lichaam vet vasthoudt voor eventueel komende barre tijden? 

Ik heb een groot probleem: ben op zich niet lui, kan best een hoop aktiviteiten op een dag doen maar waar ik van gruwel en altijd al gedaan heb, is me bewust inzetten voor een lichamelijke oefening. Ben begonnen met lichte oefeningen (dat dansen met die app was 100 bruggen te ver en dus een miskoop) en heb nu via de zorgverzekering een app met oefeningen. 
Maar ik kan alleen maar denken: nee, bah, getver, tjonge, wat vervelend etc. 
Help! Hoe krijg ik mijn kop in de juiste richting? 

Vorige week veel te veel gegeten en gedronken.  De start van de vakantie was niet zo leuk en vermoeiend.  Nu hebben we onze draai gelukkig gevonden en eet ik meer vanwege de vakantie maar niet meer zo grenzeloos als vorige week.

pausi schreef op 19-07-2023 om 11:13:

Is vasten een constructieve manier om af te vallen, kijk, dat het lukt zonder twijfel maar is het niet zo dat je lichaam vet vasthoudt voor eventueel komende barre tijden?

Ik heb een groot probleem: ben op zich niet lui, kan best een hoop aktiviteiten op een dag doen maar waar ik van gruwel en altijd al gedaan heb, is me bewust inzetten voor een lichamelijke oefening. Ben begonnen met lichte oefeningen (dat dansen met die app was 100 bruggen te ver en dus een miskoop) en heb nu via de zorgverzekering een app met oefeningen.
Maar ik kan alleen maar denken: nee, bah, getver, tjonge, wat vervelend etc.
Help! Hoe krijg ik mijn kop in de juiste richting?

Meer beweging inbouwen in kleine porties, niet de auto maar de fiets nemen en dan niet rechtstreeks maar met een beperkte omweg. En harder fietsen dan je nu doet.

De auto verder weg parkeren en sneller wandelen dan je nu doet.

Tot de 4e verdieping alleen de trap nemen en die sneller op lopen.

alhambra schreef op 19-07-2023 om 12:42:

Vorige week veel te veel gegeten en gedronken. De start van de vakantie was niet zo leuk en vermoeiend. Nu hebben we onze draai gelukkig gevonden en eet ik meer vanwege de vakantie maar niet meer zo grenzeloos als vorige week.

Goed zo. 

Ysenda schreef op 19-07-2023 om 13:07:

[..]

Meer beweging inbouwen in kleine porties, niet de auto maar de fiets nemen en dan niet rechtstreeks maar met een beperkte omweg. En harder fietsen dan je nu doet.

De auto verder weg parkeren en sneller wandelen dan je nu doet.

Tot de 4e verdieping alleen de trap nemen en die sneller op lopen.

Dank je Ysendra, vandaag 20+km gefietst en inderdaad de trap genomen. Af en toe even rekken en strekken. Dat is haalbaar inderdaad. 

Ik had even een beetje een drempel om hier te schrijven (omdat je je toch openstelt), maar ik vind het een fijn topic, dus ik ga het toch weer doen.

Heb door heel veel stress, verhuizing en ongeluk dus veel kilo’s verloren.
Nu alles een beetje op z’n plek valt, merk ik dat ik weer meer lekkere dingen ga eten en drinken (ook dus weer wijntjes , toastjes etc.)
Dus nu komt er weer wat gewicht bij, maar ik denk dat dat niet erg is. Ik eet ook weer gezonder omdat ik tijd heb om te koken, dus dat is ook goed.
Heb net een (tweedehands) fiets gekocht in mijn nieuwe stad en ben lekker aan het fietsen. Afvallen is nog steeds een doel, maar de komende weken even wat langzamer dan ik bedacht had.
Dapper door 💪🏼

Loulou, zoveel stress dat je er flink van afvalt is niet gezond, ondanks dat het leuk is dat de kilo's eraf gaan.
Fijn om te lezen dat je weer in rustiger vaarwater zit. Nu is het inderdaad de kunst om goede keuzes te maken.

duizel schreef op 28-06-2023 om 10:02:

Ik kom heel laat binnen vallen maar wil ook met (minstens) -10 starten aan 2024. Ik zit nu op -4 en blijf daar omheen hangen de laatste weken. Hoop nog wel wat te verliezen voordat ik op vakantie ga over 4 weken.

En inmiddels weer 3 weken verder. Het lukte niet om het echt op te pakken tot afgelopen weekend. Echt weer opletten met snoepen, niet teveel eten. Ging weer goed. Vandaag een verjaardag met eten erbij. Ze weten dat ik wil afvallen dus zelf wat meegenomen om te weten ipv broodje hamburger. Allemaal prima maar kon niet van de chips afblijven 

Dus teveel chips vandaag... het lukt me maar niet om niet te snacken als er iets op tafel staat. Een beetje zou niet erg zijn maar ik kan dan ook geen maat houden. Iemand tips?

alhambra schreef op 19-07-2023 om 12:42:

Vorige week veel te veel gegeten en gedronken. De start van de vakantie was niet zo leuk en vermoeiend. Nu hebben we onze draai gelukkig gevonden en eet ik meer vanwege de vakantie maar niet meer zo grenzeloos als vorige week.

Wat goed dat je de knop om hebt kunnen zetten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.