Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
Ysenda
09-07-2023 om 10:58
Friezinnetje schreef op 09-07-2023 om 10:40:
Ja, balen is dat he Ysenda.
Ik had gisteren het kwa eten wel goed gedaan, maar op een fair een lekkere likeur gekocht en gisteren eentje van genomen. Toen kwam een vriendin langs en toen nog 3 genomen, zij ook 2 en dus halve fles al leeg.
Dat is iets waar ik helemaal geen ,moeite mee heb om mijn calorieën uit eten te halen en niet uit drinken en al helemaal niet uit alcoholische dranken.
Ik ga je daarin toch even streng toespreken want je drank gebruik is echt wel overmatig en behalve dat het veel onnodige calorieën levert is het echt bij elk glas een aanslag op je lever. Vind je jezelf niet meer waard dan die alcohol?
Ik denk dat als je alleen al daar mee stopt, en ik zeg bewust stoppen en niet beperken want alcohol neemt de remmingen weg, dat je ook veel makkelijker andere gezonde keuzes maakt. Gezelligheid en ontspanning zit niet in alcohol maar in de mensen en je omgeving.
FaithfulDuck87
09-07-2023 om 11:47
Ysenda schreef op 09-07-2023 om 10:58:
[..]
Dat is iets waar ik helemaal geen ,moeite mee heb om mijn calorieën uit eten te halen en niet uit drinken en al helemaal niet uit alcoholische dranken.
Ik ga je daarin toch even streng toespreken want je drank gebruik is echt wel overmatig en behalve dat het veel onnodige calorieën levert is het echt bij elk glas een aanslag op je lever. Vind je jezelf niet meer waard dan die alcohol?
Ik denk dat als je alleen al daar mee stopt, en ik zeg bewust stoppen en niet beperken want alcohol neemt de remmingen weg, dat je ook veel makkelijker andere gezonde keuzes maakt. Gezelligheid en ontspanning zit niet in alcohol maar in de mensen en je omgeving.
nou, volgens mij hoef je mij daar niet op aan te spreken. Ik drink soms weken niet, en dan wel weer eens een paar. zo nu en dan gewoon lekker.
citroentje
09-07-2023 om 11:53
Sinds stoppen medicatie twee weken terug na weken stilstaan spontaan een kilo kwijt. En opsteker in sportschool dat bij gewichtsmeting ik behalve veel vet ook veel spiermassa bleek te hebben. De verhoudingen zijn niet zo ongunstig wat je op grond gewicht zou zeggen.
Ysenda
09-07-2023 om 11:56
Friezinnetje schreef op 09-07-2023 om 11:47:
[..]
nou, volgens mij hoef je mij daar niet op aan te spreken. Ik drink soms weken niet, en dan wel weer eens een paar. zo nu en dan gewoon lekker.
Ok, excuus dan. Maar eerder deze week schreef je ook al over een aantal biertjes, nu weer over meerdere likeurtjes, dat is in mijn beleving best heel veel.
FaithfulDuck87
09-07-2023 om 12:34
Ysenda schreef op 09-07-2023 om 11:56:
[..]
Ok, excuus dan. Maar eerder deze week schreef je ook al over een aantal biertjes, nu weer over meerdere likeurtjes, dat is in mijn beleving best heel veel.
Ik drink geen bier.
En je excuus is niet veel waard, als je daarna doorgaat en dan ook nog met onwaarheden.
Ik kan ook wel tegen jou beginnen over gebakjes en ijs dat die heel slecht zijn. Maar dat weet jij zelf ook en ook dat zul je niet elke dag doen. Zo nu en dan genieten van iets lekkers, maar minder goede keuze is echt niet erg. Beter dan chagrijnig worden en overal op letten en alles verbieden.
Ysenda
09-07-2023 om 13:36
Friezinnetje schreef op 09-07-2023 om 12:34:
[..]
Ik drink geen bier.
En je excuus is niet veel waard, als je daarna doorgaat en dan ook nog met onwaarheden.
Ik kan ook wel tegen jou beginnen over gebakjes en ijs dat die heel slecht zijn. Maar dat weet jij zelf ook en ook dat zul je niet elke dag doen. Zo nu en dan genieten van iets lekkers, maar minder goede keuze is echt niet erg. Beter dan chagrijnig worden en overal op letten en alles verbieden.
Nog maals excuus.
Ik zit gewoon meerdere mensen aan elkaar te knopen. Mijn fout. Nogmaals sorry.
alhambra
09-07-2023 om 20:01
Wat vervelend dat het een aantal van jullie nu niet lukt om gezonde keuzes te maken. Ik hoop dat jullie binnenkort weer een succesvolle herstart kunnen maken.
Ik ben op vakantie en ik mis het wandelen. We zitten hier mooi landelijk maar even wandelen zit er niet in omdat de auto's hard rijden ook op de kleine weggetjes.
pausi
09-07-2023 om 20:48
Jammer van het wandelen maar hoop dat je een prettige vakantie hebt Alhambra.
Ik ben ook zo slecht bezig, app/programma gekocht en kijk er niet naar
Heb in eigen land nog nooit zoveel buiten de deur gegeten als afgelopen week maar ben niets aangekomen.
En er is ook niks af.
Oké mensen, nieuwe week, nieuwe kansen.
De beuk erin.

Dolfje
10-07-2023 om 07:32
Ik vind dat we juist hier elkaar niet moeten aanspreken op de soms slechte keuzes die we maken of het nu alcohol, ijs of koekjes of wat dan ook zijn. We weten zelf wel waar onze valkuilen zijn en soms vallen we daar in ja. Als dat niet zo was zaten we niet in dit topic.
Fijne vakantie Alhambra, jammer van het wandelen.
Wij hadden gisteren een festival en hebben daar een Vietnamese loempia op en thuis klein beetje friet uit de airfryer. Er waren daar een hoop foodtrucks maar het was zo duur en druk dat ik daar maar niet in de rij ben gaan staan.
Vandaag een vrije dag. Ik wil in elk geval later vanmiddag of vanavond een wandeling gaan maken. En dan woensdag weer mijn hardlooptraining hervatten. Zaterdag hebben we ook nog gewandeld ondanks de warmte en zijn we naar de sportschool geweest.
alhambra
11-07-2023 om 19:50
De vakantie is tot nu toe relaxt. Mijn eetpatroon zou een stuk beter kunnen, dat wel. Ik probeer mezelf niet teveel te laten gaan maar verder heb ik geen zin om er veel mee bezig te zijn.
Dolfje
11-07-2023 om 22:23
alhambra schreef op 11-07-2023 om 19:50:
De vakantie is tot nu toe relaxt. Mijn eetpatroon zou een stuk beter kunnen, dat wel. Ik probeer mezelf niet teveel te laten gaan maar verder heb ik geen zin om er veel mee bezig te zijn.
Ik vind dat het daar vakantie voor is. Genoeg weken in het jaar om dat wel te doen nl.
Ysenda
13-07-2023 om 17:15
Blij!
Vandaag en -5 kg (5,5) bereikt en bij het meten zijn er op alle plekken meerdere cm af. Ik moet nog wel nieuwe foto's maken want ik had niet het juiste setje aan.
Nog ongeveer 15 kg te gaan. Ik verwacht nog steeds dat het tempo naar beneden gaat en reken met ongeveer 2kg per maand terwijl ik nu op iets minder dan 1 per week zit.
Tot nog toe dus wel erg blij met mijn beslissing om te gaan werken met een personal trainer.
alhambra
13-07-2023 om 17:54
Ysenda schreef op 13-07-2023 om 17:15:
Blij!
Vandaag en -5 kg (5,5) bereikt en bij het meten zijn er op alle plekken meerdere cm af. Ik moet nog wel nieuwe foto's maken want ik had niet het juiste setje aan.
Nog ongeveer 15 kg te gaan. Ik verwacht nog steeds dat het tempo naar beneden gaat en reken met ongeveer 2kg per maand terwijl ik nu op iets minder dan 1 per week zit.
Tot nog toe dus wel erg blij met mijn beslissing om te gaan werken met een personal trainer.
Top!
pausi
18-07-2023 om 10:03
Ik heb voor begin augustus een afspraak met een diëtiste gemaakt. Lijkt me zinvol om mijn eetgewoonte eens onder de loep te nemen en individuele tips te krijgen.
Ondertussen probeer ik meer te bewegen en minder te snoepen. Gewicht is stabiel.
Verder gaat het prima, hoop bij jullie ook. 👋
Dolfje
18-07-2023 om 14:45
Wat goed Ysenda.
Wij hebben weer een weekend weg gehad en vandaar nu weer even goed aan de shakes en repen en Kha avondeten. Hebben erg genoten en wel dik boven de 20.000 stappen gezet vrijdag en zaterdag maar goed ook erg lekker gegeten. Was aangekomen maar vanmorgen was het er gelukkig ook weer een heel stuk af.
Gisteren weer hardlooptraining gedaan. Morgen heb ik bij de sportschool een intake voor E-gym. Het is een circuit waarin je in een half uur traint. Ik denk dat het net zoiets is als de Miloncirkel. Eens kijken of ik dat leuk vind. Heb jaren geleden milon gedaan en dat was best leuk( maar duur en stukje verder weg).
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.