Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024


Ik woog vanmorgen een kilo minder dan twee weken geleden! Dit weekend haal ik waarschijnlijk makkelijk de 10.000 stappen per dag (camping) en heb ik man en kinderen om me heen wat goed is tegen het snaaien. Ik heb goede hoop!

Ik lijk nu structureel de tweede kilo kwijt te zijn sinds 1 januari! Nog 3 te gaan 

ik hoop morgen weer te gaan sporten. Was de laatste weken niet fit, maar voel me nu weer wat beter. 
Vrijdag naar HA geweest, want moest voor mijn gevoel altijd vaak plassen. Vrijdag bij gehouden wat ik dronk en hoeveel en hoe vaak ik moest plassen. Woensdag nog bloed prikken en dan weer afspraak maken. Heb er nl ook vaak lichte hoofdpijn bij. Het bijhouden was niet iets schrikbarends in mijn ogen. 2,4 liter gedronken en 1,8 uitgeplast. Wel 9 keer naar toilet. 

Ben benieuwd wat daar uitkomt Friezinnetje. Ik heb ook periodes dat ik heel vaak moet plassen, mijn moeder zegt dat je lichaam je cyclus aanhoudt toen je nog ongesteld werd, geen idee of dit klopt. 
Mooi werk Alhambra! 

ik ben mezelf aan het herpakken. Gelukkig niet aangekomen maar zakken onder de 72.5 doe ik ook niet. Ik beweeg te weinig, ik ben van een uur per dag fietsen naar 20 min gegaan. Hardlopen van 2-3x per week naar 1x en kickboksen heb ik sinds dec al niet meer gedaan.
Daarnaast drink ik net teveel alcohol en heb lekkere ontbijtjes.
Deels komt dit door mijn liefde, dus dat is niet erg. Maar ik ben echt wel te inactief.
Heb een drukke baan maar ga mezelf verplichten om te wandelen na werk. Al is het maar ff 30 minuten.
De lekkere ontbijtjes zullen blijven maar mijn alcohol intake kan iets minder. En ook de chips/chocolade laten staan is winst. 
Ik ben klaar met de 10 kg die er bij zijn gekomen door long covid.

Wat is je lengte Stokstaart, mij klinkt 72.5 als muziek in de oren. Ik ben 1.68 met +/- 80.

pausi schreef op 15-05-2023 om 18:16:

Wat is je lengte Stokstaart, mij klinkt 72.5 als muziek in de oren. Ik ben 1.68 met +/- 80.

Mij ook...

maar als je in een jaar tijd 10 kilo aankomt, snap ik wel dat je daar niet blij mee bent. Ongeacht waar je vandaan komt als gewicht en wat je lengte daarbij is.

Ik heb zelf een gewoon gezond gewicht (70,85kg bij 1,73) en ik wil toch ook wat kilo's kwijt. Gewoon omdat er de afgelopen jaren steeds meer bij is aangekomen. Ik kom overigens van de 78, maar ik heb 63 gewogen. Al ga ik er niet vanuit dat ik dat ooit weer ga wegen, maar onder de 70 en dan liefst 67 zodat ik wat kilo's speling heb, zou ik wel heel fijn vinden.

Lollypopje schreef op 15-05-2023 om 18:29:

maar als je in een jaar tijd 10 kilo aankomt, snap ik wel dat je daar niet blij mee bent. Ongeacht waar je vandaan komt als gewicht en wat je lengte daarbij is.

Ik heb zelf een gewoon gezond gewicht (70,85kg bij 1,73) en ik wil toch ook wat kilo's kwijt. Gewoon omdat er de afgelopen jaren steeds meer bij is aangekomen. Ik kom overigens van de 78, maar ik heb 63 gewogen. Al ga ik er niet vanuit dat ik dat ooit weer ga wegen, maar onder de 70 en dan liefst 67 zodat ik wat kilo's speling heb, zou ik wel heel fijn vinden.

Dit inderdaad. Het zit me in de weg en ik moet nieuwe kleren kopen omdat de boel niet meer past. En ik heb een hekel aan kleding kopen.


Ik ben overigens rond de 1.70. Rond omdat ik altijd 171 dacht maar volgens mij is het wat kleiner. 

stokstaart schreef op 15-05-2023 om 19:55:

[..]

Dit inderdaad. Het zit me in de weg en ik moet nieuwe kleren kopen omdat de boel niet meer past. En ik heb een hekel aan kleding kopen.


Ik ben overigens rond de 1.70. Rond omdat ik altijd 171 dacht maar volgens mij is het wat kleiner.

Ben je al aan het krimpen

Altijd stom als kleren niet meer passen, zeker als het fijne kleding is. Ik hoop deze zomer eindelijk weer in een jurk te passen die ik al geen jaren heb aangekund.

Ik ben zó moe de laatste dagen. Lastig om dan goede keuzes te maken. Vroeg naar bed wel gegaan dus dat scheelt in eettijd. Heb uitgebreid ontbeten maar wil weer eten (en slapen). Hopelijk knap ik op van een lunchwandeling in de zon.

Hoe gaat het met jullie?

Bij mij zeer matig, geen motivatie. Vandaag bijvoorbeeld al twee gebakjes op, niet achter elkaar, dat niet maar toevalligerwijs. Had niet gehoeven natuurlijk. 
Vervelend dat je zo vermoeid bent, geen oorzaak bekend?

Jammer dat je geen motivatie hebt, Pausi. Misschien kun je een heel klein haalbaar doel stellen?

Ik ben moe door slaapgebrek en hard gewerkt. Gelukkig nu een lang weekend!

Een van mijn favoriete rokken kan weer dicht 🎉
Hij zit wel nog wat te strak, maar dat laatste stukje komt dan ook nog wel.

ik blijf wat hangen op dit gewicht. Ben ook wat minder strak in mijn voeding, dus ja, eigen schuld. Vanaf volgend weekend zitten we in 2 feestweken, dus dan weet ik het ook wel. Wil proberen deze week de hele week op de fiets naar het werk te gaan, de voorspellingen zijn wel goed. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.