Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024


Mug schreef op 03-01-2023 om 11:49:

Ik stel het wegen uit tot volgende week, want ongesteld en dat scheelt me sowieso altijd rond de twee kilo. Dus nu wegen zou extra deprimerend zijn

Ik ben dus halverwege mijn menstruatie altijd op mijn lichtste 😅. Maar ik wil.minder wegen en afgaan op mijn kleren dus ga er pas over 2 weken keer op staan.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

03-01-2023 om 12:26

Due-scimmie schreef op 03-01-2023 om 12:23:

[..]

Ik ben dus halverwege mijn menstruatie altijd op mijn lichtste 😅. Maar ik wil.minder wegen en afgaan op mijn kleren dus ga er pas over 2 weken keer op staan.

😂 ik net erna. 

Ik heb de tic om dagelijks te wegen als ik aan het lijnen ben, maar afgaan op je kleren is ook wel een goed plan. Ik had net heel veel leuke kleding gekocht toen mijn schildklier begon te klooien en ik veel aangekomen ben. Ik hoop toch dat die kleding nu wel weer gaat passen. 

vandaag gegeten: 2 sesamcrackers met casselerrib, 4 manderijnen, 1 peer, 1 kop groentesoep, 1 beker kwark met bosbessen en kokos, 1 cracker met jam en 1 met pindakaas. Vanavond nog aardappeltjes, sperciebonen en kipschnitzel. 

Vanmiddag bij sportzaal op het werk geweest, daar ga ik vanaf donderdag sporten, bedoeling is 2 keer per week. Fitness/cardio. We kunnen nu gratis sporten daar, dus dat is wel fijn. Meteen uit het werk daar naar toe. 

Vandaag beetje rare eetdag gehad.
Ontbijt was 'standaard' griekse yoghurt met een peer, koek en speculaaskruiden en granola van Holie (geen toegevoegde suikers of zoetstoffen).
Ik wilde na een museum bezoek met de kinderen in een restaurant lunchen maar die bleek dicht en snackshop vlakbij was wel open. Voor de kinderen patatje gehaald. Had zelf eigenlijk nog geen honger,  heb een paar patatjes gegeten die de kinderen niet meer hoefde. Later pinda's en een appel gegeten.
Thuis kreeg ik wel honger, toen heb ik een brodje klaargemaakt met paprika, wortel, 2 eieren en wat rijstcrackertjes. 

Nu bezig met avondeten, aardappelpuree met groente en braadworst erbij.
Voor de maaltijd drink ik een glas water met een beetje azijn. Dat schijnt te helpen met bloedsuikerspiegel en dus honger na het eten tegen te gaan.

Vanavond sporten.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

03-01-2023 om 18:11

vandaag gegeten: 1 wit broodje met ??, prei ovenschotel (prei, gehakt, aardappelen). 
Dat is wel heel weinig eigenlijk,  straks nog maar wat zuivel eten. 

Ik doe ook graag mee maar dan voor -5. 

Ik woog 63kg bij 1.63 en daarna heb ik een topic geopend vanwege mijn snaaigedrag 's avonds. De lijn naar beneden is ingezet en ik zit nu op 62kg.

Ik probeer nu tussen 19:00 en 07:00 niet meer te eten.

alhambra schreef op 03-01-2023 om 19:10:

Ik doe ook graag mee maar dan voor -5.

Ik woog 63kg bij 1.63 en daarna heb ik een topic geopend vanwege mijn snaaigedrag 's avonds. De lijn naar beneden is ingezet en ik zit nu op 62kg.

Ik probeer nu tussen 19:00 en 07:00 niet meer te eten.

Ik ook -5. Wil graag bij 62 eindigen, ben 1.72cm. 

Het zit bij mij rond mijn buik. Over 2 weken begint sporten weer en dan zal het gesnaai savonds ook weer normaliseren denk ik. Plus nu in de vakantie drink ik toch ook vaker een wijntje of biertje in de avond. Dat doe ik normaal doordeweeks nooit. 

Maar verder moet ook het reguliere eten onder de loep. Ik heb vanmiddag geluncht met 2 eieren met geroerbakte paddenstoelenmix. Was lekker!

pff tussen 20:00 en 22:00 heb ik het zwaar. Licht in mijn hoofd en die snaaidrang. Daarna is het gelukkig weg.

stokstaart schreef op 03-01-2023 om 11:29:

ik was vanochtend al weer 1,5kg kwijt. Uiteraard is dat alleen vocht maar ik vond dat wel een fijne opsteker

Haha ook al 

alhambra schreef op 03-01-2023 om 21:45:

pff tussen 20:00 en 22:00 heb ik het zwaar. Licht in mijn hoofd en die snaaidrang. Daarna is het gelukkig weg.

Nog 6 minuten, hou vol!

Mug schreef op 03-01-2023 om 11:49:

Ik stel het wegen uit tot volgende week, want ongesteld en dat scheelt me sowieso altijd rond de twee kilo. Dus nu wegen zou extra deprimerend zijn

Daarom heb ik mijn weegafspraak ook afgezegd, moet ook ongesteld worden. 

Vandaag 3x8 min hardgelopen. In een laag tempo, maar zo trots dat ik het gedaan heb! Mijn conditie wordt langzamerhand beter, hopelijk helpt dat ook extra met afvallen.

alhambra schreef op 03-01-2023 om 21:45:

pff tussen 20:00 en 22:00 heb ik het zwaar. Licht in mijn hoofd en die snaaidrang. Daarna is het gelukkig weg.

Klinkt herkenbaar.

Wat voor mij helpt, is goed kijken of ik overdag wel genoeg en voedzaam heb gegeten! En als ik dan toch toegeef aan iets eten, neem ik iets voedzaams. Yoghurt, fruit, boterham met kaas/pindakaas.

Jezelf uithongeren werkt averechts. Dan ga je juist méér drang creëeren en kan je geen maat houden als je dan eenmaal begint met snaaien.  

Lali schreef op 03-01-2023 om 22:02:

Vandaag 3x8 min hardgelopen. In een laag tempo, maar zo trots dat ik het gedaan heb! Mijn conditie wordt langzamerhand beter, hopelijk helpt dat ook extra met afvallen.

Kei goed!

Ranjemeteenrietje schreef op 03-01-2023 om 22:44:

[..]

Klinkt herkenbaar.

Wat voor mij helpt, is goed kijken of ik overdag wel genoeg en voedzaam heb gegeten! En als ik dan toch toegeef aan iets eten, neem ik iets voedzaams. Yoghurt, fruit, boterham met kaas/pindakaas.

Jezelf uithongeren werkt averechts. Dan ga je juist méér drang creëeren en kan je geen maat houden als je dan eenmaal begint met snaaien.

Uithongeren werkt inderdaad averechts. Dat zou me ook niet lukken denk ik, ik heb een grote eetlust en sla nooit een maaltijd over.

Overdag eet ik genoeg en voedzaam genoeg. Het eten 's avonds is uit gewoonte en het is onzineten. Dus dat probeer ik te doorbreken.

Iets anders eten 's avonds heb ik ook geprobeerd maar dan is soms toch het hek van de dam en geef ik toe aan iets anders.

Voor nu werkt niet eten 's avonds het beste maar het is pittig!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.