Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024


Goed bezig!

ik maakte kha nasi, met broccolirijst ipv rijst. Ik dacht nog toen ik de kruiden erdoor deed: dit ruikt wel anders. Maar gewoon doorgaan. We gaan eten, zegt poisonzoon: mam dit is echt wel scherp. Ik nog; stel je niet zo aan. Neem een hap. Idd aardig pittig. Bleek ik het bakje pittige cajun erdoor gegooid te hebben ipv nasikruiden🥵😂

Ben je zo goed bezig, heb je de verkeerde kruiden, balen Poison!

Wij waren afgelopen week op vakantie, sinds vandaag weer thuis. Dus hier waarschijnlijk niet alleen last van feestdagen kilo's, maar ook van vakantiekilo's. Ik ga morgen op de weegschaal staan...
Vanavond al wel weer gezond gegeten en het ontbijt voor morgenochtend klaar gezet.

Vandaag prima gegaan met eten. Heb nu wel hoofdpijn vanwege suiker tekort. Maar dat is 2/3 dagen en dan wordt het weer beter. Dus nu even doorzetten!
Heb lekker veel thee gedronken, bij de lunch al flinke portie overgroente gegeten. 
Nu de avond nog doorkomen zonder te gaan snaaien. Mag van mezelf wel een boterham met pindakaas nemen als ik honger heb. Is toch afkicken nu en als ik dan juist te weinig ga eten, krijg ik alleen maar meer cravings. 

Ik doe mee met de veganchallenge deze maand dus dat scheelt al een boel snaaierij. 

Zo, dag 1 ging prima koolhydraatarm.

Griekse yoghurt met pittenmix en kokosrasp.
Burrata met kerstomaatjes, olijfolie, bieslookazijn, peper en zout.
Vanavond salade gegeten met een gehaktbal en als enige zonde zelfgemaakte griesmeelpudding.

1 beker koffie (niet lekker, op het werk), thee, kruidenthee, cola zero en boerderijmelk.

Zometeen naar de sportschoolversie van TaiChi.

Due-scimmie schreef op 02-01-2023 om 19:30:

Ik doe mee met de veganchallenge deze maand dus dat scheelt al een boel snaaierij.

Grappig, ik dacht gister dat ik over een tijdje eens een maand vegetarisch wil eten. Eet nu ook niet elke dag vlees trouwens.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

02-01-2023 om 20:28

vandaag at ik:

* yoghurt met granola en bramen
*2 volkoren boterham met rucola, komkommer, brie en balsamicodressing
*bami goreng, Griekse yoghurt met bramen
Straks nog een schaal kwark.

  3 mokken zwarte koffie, 2 bekers melk en 1 glas verse jus d'orange gedronken. Nu staat er een potje thee klaar.  Alcohol en frisdrank drink ik sowieso al vrijwel nooit. 

Ik ben best tevreden voor de 1e dag.

Nou wat er gisteren bij zat is er vandaag weer grotendeels af gelukkig, dat was natuurlijk flink vocht vasthouden na al dat vreten en drinken met oud en nieuw . Ik merkte het ook aan mijn ringen, die zaten ineens zo strak.
Moest net naar de fysio en ben via een kleine omweg terug gelopen , heb ook meteen een zak wortels gekocht om mee naar werk te nemen dadelijk.
Heb vandaag gebroken dienst dus dadelijk werken en vanavond ook en heb vanmiddag dus paar uur vrij. Fiets dan altijd met een omweg naar huis en wil als het droog is even een rondje wandelen.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

03-01-2023 om 09:54

ik heb mijn ontbijt maar eens aangepast vandaag. Ik eet normaal gesproken altijd brood. Dat is opzich niet verkeerd, maar het beleg dat ik erop doe is dat wel. Dus vandaag aan de soya yoghurt met havervlokken en rozijnen. Kijken of het helpt.

Fijn dat er bij jou direct weer wat af is Dolfje!

Mooi Dolfje! Het is wel fijn dat het aan het begin vaak hard gaat, dat helpt wel om in een goede motivatie-flow te komen. 

Ik heb vanochtend even wat kleine oefeningen gedaan. Even op het balance board gestaan (erg leuk) en 10 minuutjes yoga gedaan. Dat helpt wel om even bij jezelf "in te checken". 

Ik wil het eigenlijk vaker doen, maar omdat ik al 3x per week naar de sportschool ga vind ik dat wel lastig merk ik. Deze week draai ik veel avonddiensten en op zo'n ochtendje thuis ga ik eerder aan de gang dan als dat na werk, koken etc nog moet. Deze week er maar dus even goed gebruik van maken :- )

Zo, vanmorgen op de weegschaal gestaan en ik woog 86,2. Viel me niet tegen na de feestdagen en een week op vakantie, waarbij ik nergens aan heb gedacht.

Vandaag ontbeten met halfvolle yoghurt, havermout, gebroken lijnzaad, chiazaad en fruit. Ik kan er weer tegenaan tot de lunch. Vanavond ga ik voor het eerst naar een yogales, ik ben benieuwd.

Ik wil ook 10 kg kwijt, zit op 85 kg nu. Ik heb drie kinderen onder de 5 en sport 1 keer per week buitenshuis. Ik wil eigenlijk wat workouts thuis doen, weten jullie goede? 

Verder wil ik sowieso minder snaaien en meer bewegen (7500 stappen, 90 minuten actief en 500 kcal verbranden met activiteit per dag). 

ik was vanochtend al weer 1,5kg kwijt. Uiteraard is dat alleen vocht maar ik vond dat wel een fijne opsteker  

Ik moet eerst weer eens de batterijen van mijn weegschaal opladen, nu het niet meer zo steenkoud is kan ik er tenminste weer opstaan 😂

Daarvoor kon het technisch gezien ook, maar als het 7 graden in mijn slaapkamer is slaap ik volledig ingepakt en dat ga ik niet allemaal uittrekken om me te wegen (en nee de woonkamer was met 12 graden niet veel beter )
Nu is het 16 en heb ik alleen een legging en een hemd aan als ik wakker word, dat heeft een stuk minder invloed op de weegschaal dan twee paar sokken, een dikke broek, een shirt en een trui

LostJellyfish83

LostJellyfish83

03-01-2023 om 11:49

Ik stel het wegen uit tot volgende week, want ongesteld en dat scheelt me sowieso altijd rond de twee kilo. Dus nu wegen zou extra deprimerend zijn  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.