Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
alhambra
17-04-2023 om 20:55
Het gaat me vanavond lukken om niets meer te eten! En dan is mijn doel van deze week gehaald 
Lolly
18-04-2023 om 06:09
alhambra schreef op 17-04-2023 om 20:55:
Het gaat me vanavond lukken om niets meer te eten! En dan is mijn doel van deze week gehaald
🥳🥳🥳 Ga zo door. Ik ben vandaag 10 jaar getrouwd. Wij gaan straks lekker ergens lunchen en vanavond nog iets halen om te eten. Vanaf morgen dus weer bezig zijn met mijn doelen
Dolfje
18-04-2023 om 08:10
Lolly schreef op 18-04-2023 om 06:09:
[..]
🥳🥳🥳 Ga zo door. Ik ben vandaag 10 jaar getrouwd. Wij gaan straks lekker ergens lunchen en vanavond nog iets halen om te eten. Vanaf morgen dus weer bezig zijn met mijn doelen
Hartelijk gefeliciteerd!
Dolfje
18-04-2023 om 08:12
Ik ben sinds gisteren een kilo vocht kwijt geraakt, moest er vannacht ook wel 3 keer uit en heb behoorlijk liggen zweten. Denk dat ik mijn slaapshirtjes weer moet gaan vervangen voor hemdjes.
Vandaag naar de tandarts, misschien kan ik daarna alleen maar soep en yoghurt eten
Lollypopje
18-04-2023 om 08:27
Toch weer 200gram kwijt in iets meer dan een week. Voor mij helemaal prima, want gezond bmi. Dus ik heb geen haast en hoef niet heel veel kwijt.
Maar toch wel fijn om zo langzaam naar de 71 te schommelen 😊 Ik ben heel benieuwd wat mijn balansgewicht gaat zijn met mijn huidige eetgewoonten.
Schemerlampje
18-04-2023 om 08:47
Lolly schreef op 18-04-2023 om 06:09:
[..]
Gefeliciteerd! En eet smakelijk!
alhambra
18-04-2023 om 08:52
Gefeliciteerd, Lolly!
Sterkte bij de tandarts, Dolfje!
Knap dat je je nieuwe eetgewoontes volhoudt, Lollypopje!
Lollypopje
18-04-2023 om 09:07
@Alhambra dankje. Ik maak het mijzelf ook niet al te zwaar dat scheelt en had vanwege de long covid al aanpassingen gedaan, zoals niet 's avonds eten. Dan laadt ik 's nachts veel slechter op.
En bovenal scheelt het dat ik vrijwel nergens kom en daardoor niet snel verleidingen in huis haal. Bij mij is het namelijk vaak "als mijn ogen het zien, wil mijn mond het hebben" 😂 en dan vooral van die lekkernijen die ik niet standaard in huis heb en daarom speciaal voelen. Bij chocola kan ik het inmiddels redelijk loslaten en het, meestal, bij een klein stukje houden.
Loulou39
18-04-2023 om 15:22
Dolfje schreef op 18-04-2023 om 15:20:
Goed voor de lijn zo’n verdoving, had anders al lang weer wat gegeten
![]()
😁
alhambra
18-04-2023 om 15:58
Lollypopje schreef op 18-04-2023 om 09:07:
@Alhambra dankje. Ik maak het mijzelf ook niet al te zwaar dat scheelt en had vanwege de long covid al aanpassingen gedaan, zoals niet 's avonds eten. Dan laadt ik 's nachts veel slechter op.
En bovenal scheelt het dat ik vrijwel nergens kom en daardoor niet snel verleidingen in huis haal. Bij mij is het namelijk vaak "als mijn ogen het zien, wil mijn mond het hebben" 😂 en dan vooral van die lekkernijen die ik niet standaard in huis heb en daarom speciaal voelen. Bij chocola kan ik het inmiddels redelijk loslaten en het, meestal, bij een klein stukje houden.
Ik vind het toch knap, sowieso hoe jij omgaat net tegenslag.
Lollypopje
18-04-2023 om 16:03
alhambra schreef op 18-04-2023 om 15:58:
[..]
Ik vind het toch knap, sowieso hoe jij omgaat net tegenslag.
Dankje 😊
Dat heb ik overigens ook wel moeten leren hoor en zeker nu ik ziek ben is het ook gewoon nodig om mentaal overeind te blijven.
Deze week laat ik qua eten overigens alles even los, want ik schuil in mijn ouderlijk huis voor de schilders in mijn woning 
Dus ik heb minder controle over wat ik eet. Al had ik natuurlijk nee kunnen zeggen toen mijn ouder kibbeling ging halen bij mijn favoriete visboer
maarja 🤤
alhambra
18-04-2023 om 20:17
Mijn rondje wandelen langs de minibiebs in onze wijk gedaan en 2 boeken gescoord waar ik blij mee ben!
pausi
18-04-2023 om 23:06
Ik ben ook actief geweest maar tegelijkertijd gesnoept dus mijn gewicht stagneert.
Lolly
19-04-2023 om 17:51
Mijn doelen vandaag weer gehaald.
Ik weet mijn gewicht niet, moet echt een nieuwe weegschaal gaan halen.
Maar ik gok rond de 100. Pas echt aangekomen na mijn 2de zwangerschap. Daarvoor woog ik altijd rond de 70/75. Zou blij zijn als ik al weer terug zou gaan naar de 80
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.