Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024


fitatu. Vind ik heel fijn

scrollend door al mijn apps heb ik die van het voedingscentrum weer aangezet. Wat al helpt is dat ik dingen niet eet omdat ik ze niet wil opschrijven 

Netherfield schreef op 28-01-2023 om 10:22:

scrollend door al mijn apps heb ik die van het voedingscentrum weer aangezet. Wat al helpt is dat ik dingen niet eet omdat ik ze niet wil opschrijven

Bij mij is het begin van het misgaan, als ik daarmee begin te smokkelen 😂

Gelukkig is vandaag zaterdag en dan hoef ik niks in te vullen van mijzelf

Netherfield schreef op 28-01-2023 om 10:22:

scrollend door al mijn apps heb ik die van het voedingscentrum weer aangezet. Wat al helpt is dat ik dingen niet eet omdat ik ze niet wil opschrijven

De eerste winst, zou ik zeggen!

Netherfield schreef op 28-01-2023 om 09:37:

Hier gaat het niet goed, dus heb ik besloten om calorieën te gaan tellen. Weet iemand een gemakkelijk te gebruiken calorieëntel app voor op mijn iPhone?

Waar liggen je valkuilen? Misschien kunnen we met je meedenken?

alhambra schreef op 28-01-2023 om 10:43:

[..]

Waar liggen je valkuilen? Misschien kunnen we met je meedenken?

Ik moet me niet dood hoeven te zoeken naar producten. 

Goed idee om calorieën te gaan tellen, Netherfield. Op de lange termijn vind ik dat niet te doen, maar tijdelijk om weer even back on track te komen wel. Als je het ook op een slechte dag doet is dat  wellicht confronterend, maar daardoor kun je ook weer gemotiveerd raken om er iets aan te doen.

Hier gaat het redelijk. Ik blijf hangen qua gewicht, dat wel een paar kilo lager is dan in december. Verklaarbaar is het wel, ik heb een weekje vrij en daarin ben ik ook een stuk soepeler geweest. Aan de ene kant denk ik, misschien net even te soepel, aan de andere kant heb ik altijd nog minder op dan ik anders gegeten zou hebben.

Komende week moet ik weer werken en dan ga ik ook weer beter op mijn voeding letten. En ondertussen zeg ik maar tegen mezelf: je hebt het hele jaar : - )

Ik ben erg benieuwd naar m'n meting in de sportschool over 1,5 week. Dan zie ik niet alleen het gewicht maar ook spiermassa en vetpercentage. Ik doe 3 keer per week krachttraining en ben heel benieuwd wat dat doet.

Netherfield schreef op 28-01-2023 om 11:28:

[..]

Ik moet me niet dood hoeven te zoeken naar producten.

Bedoel je in zo'n app?

Mijn vraag ging eigenlijk over je eetgewoontes niet zozeer over het gebruik van een app. Dat kon je niet weten, het stond er niet bij.

Ik probeer de draad weer op te pakken na 2 dagen waarin ik teveel gegeten en gedronken heb. Vrijdag gedeelte van de dag feest en gisteren de hele dag feest gehad. Gezellige dagen maar lastig om maat te houden.

gisteren naar een verjaardag geweest, geen gebak gehad, geen alcohol, gevraagd om een kommetje met komkommer. Wel wat japanse zoutjes gehad en een handjevol buggles. Maar ik was tevreden. Daar ook gegeten, een grote kom groentesoep en 2 puntjes pizza. 

Friezinnetje schreef op 29-01-2023 om 08:44:

gisteren naar een verjaardag geweest, geen gebak gehad, geen alcohol, gevraagd om een kommetje met komkommer. Wel wat japanse zoutjes gehad en een handjevol buggles. Maar ik was tevreden. Daar ook gegeten, een grote kom groentesoep en 2 puntjes pizza.

Wat goed dat je maat hebt weten te houden!

alhambra schreef op 29-01-2023 om 08:52:

[..]

Wat goed dat je maat hebt weten te houden!

ja, vond ik zelf ook Zijn altijd de moeilijke momenten. En dat kommetje komkommer vond ik wel goed bedacht, want dan knaag je toch wat. 

Wij waren dus op een festival. Voordat we gingen een tosti geitenkaas op en 1 snee brood met smeerkaas. Daar niks gegeten en alleen gedronken ( bier en fris en duur echt absurd)
Nu een halve kilo lichter maar vandaag hebben we een keer een ff-geen-dieet dag. Dus ik doe vandaag even niet aan de shakes en repen. Maak dadelijk weer een tosti en vanavond eten we frietjes uit de airfryer.
Als we zin hebben gaan we vanmiddag nog wandelen.

ik had gisteren een lekkere koek. Maar mijn buik reageert niet altijd even lekker op gluten. Vaak geen pijn, maar wel dat je voelt dat je darmen er wat moeite mee hebben. Gisteren dus ook weer. Goede stimulans om vandaag weer wat braver te zijn

ik heb net weer granola gemaakt en er staan luchtige kokoskoekjes in de oven. Al vast goed aan het voorbereiden voor deze week. Vanavond staat er rijstsalade met gebakken pinda's en mango op het menu https://app.projectgezond.nl/#/recepten/rijstsalade-met-gebakken-pinda-s-en-mangostukjes

Leuk dat er zo actief geschreven wordt! Ik ben 300 gram kwijt, gaat niet hard, maar toch vanavond lekker lasagne eten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.