Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024


Het is lastig om weer in het gareel te komen. Zeker met alles wat we nog over hebben van de feestjes. Helaas 2x voor de bijl gegaan met de koeken.

Hoe krijgen jullie genoeg beweging op werkdagen? Als ik een kantoordag heb, probeer ik zo min mogelijk de lift te nemen maar het bewegen is steeds maar kort. Tijdens de lunch wandelen lukt vaak niet omdat samen lunchen wordt gezien als activiteit. Eenmaal thuis komt het niet van bewegen.

Vandaag een thuiswerkdag en dan loop ik bij droog weer 30 minuten tijdens lunchpauze. 

Ik heb geen kantoorbaan en loop dus tijdens werken al veel. Heb nu 7500 stappen gezet en moet vanavond terug en dan ook weer werken dus zet dan ook weer stappen en ga op de fiets.
Normaal zou ik nu een rondje gaan wandelen maar het regent.
Morgenvroeg heb ik eerst een paar uur bureadienst dus moet dan elk uur even opstaan en thee gaan pakken of zo. Mijn fitbit bromt ook wanneer ik geen 250 stappen per uur gezet heb.
Op maandag en woensdag en donderdagavond en vrijdagavond lopen we vaak na het eten een half uurtje. Ligt een beetje aan het weer en wat we verder al gedaan hebben.

ik heb geen kantoorbaan maar denk dat ik dan voor werk zou hardlopen minimaal een half uur.

ik heb niet een kantoorbaan, maar loop ook niet de hele dag. Ik sport 2 keer per week en probeer nog een paar keer per week een rondje te wandelen

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

31-01-2023 om 17:20

alhambra schreef op 31-01-2023 om 13:10:

Hoe krijgen jullie genoeg beweging op werkdagen? Als ik een kantoordag heb, probeer ik zo min mogelijk de lift te nemen maar het bewegen is steeds maar kort. Tijdens de lunch wandelen lukt vaak niet omdat samen lunchen wordt gezien als activiteit. Eenmaal thuis komt het niet van bewegen.

Vandaag een thuiswerkdag en dan loop ik bij droog weer 30 minuten tijdens lunchpauze.

Mijn kantoor is een klein half uur lopen van het station, dat heen en terug zorgt al voor wat beweging. En in de avond ga ik gewoon lopen. Met een goede regenjas en stevige schoenen is er geen enkel excuus om niet te gaan 

Ik heb aardig wat reistijd helaas dus voor vertrek bewegen zit er niet in. Ik denk dat ik de lat of lager moet leggen of inderdaad 's avonds niet zeuren en gaan...

Weer 92. 

Mag ik de smoes gebruiken dat ik vandaag ongesteld geworden ben?

Ik fiets (elektrisch) minstens 100 kilometer per week.
Verder Bellyfit, dat is voor een deel cardio. Paaldans is spieren trainen. Yoga is rekken en strekken. Salsa is... mwah, niet helemaal mijn ding. Maar je moet toch ook iets samen doen met je partner.

Ik haal op werkdagen ook niet altijd mijn stappen, alleen als we naar de gym heen en weer wandelen. 
Dus op de ene dag sport ik 's avonds en de andere is met gym. 

Ik baal echt enorm... voelde me eindelijk weer beter, geen hoofdpijn meer. Word ik wakker met een enorm pijnlijke keel en hoofdpijn. Moet vanaochtend training geven, dus ik hoop dat de pijnstillers hun werk gaan doen en daarna plof ik op de bank of in bed en mag niks meer doen van mezelf. Want zo schiet het ook allemaal niet op.

Ik herken het weinig bewegen tijdens werkdagen. Ik heb een kantoorbaan en lunchen is bij ons ook een sociaal moment. 's Avonds druk met de bedtijd van de kinderen die nog jong zijn. Ik weet daar de oplossing ook nog niet voor.

Paar belabberde dagen achter de rug met te veel snaaien. Vandaag maar eens goed herpakken.

Okee, het was dus inderdaad ongesteld worden. Vanmorgen pingpongde ik weer tussen 91,1 en 91,2.

Gisteren een vreetdag gehad. Tomatensalade met mozzarella en pesto, volkorenbrood met casselerib, een halve liter warme chocolademelk, een smulrol en een shoarmarol...

Ik ben goed bezig, maar komend weekend hou ik een cheatdrie daagse ter ere van mijn verjaardag. Vooral omdat ik waarschijnlijk te veel gebak ga hebben om in één dag op te eten. En nee ik ga ze niet weggeven, want het zijn allemaal verschillende en dus wil ik alles proeven wat over is

Na een paar dagen calorieën tellen zie ik dat gekookte aardappels, groente en een stukje vlees tot nu toe het beste avondeten is. Maar ook het minst lekkere…

Hopelijk heb je een superfijne verjaardag Lolly!!

Bij mij gaan de onsjes na de cheatzondag weer langzaam naar beneden. 80,4 nu. Vandaag de hele dag werken al hoef ik er pas om 10 uur te zijn. Zit nu aan mijn havermoutpap van het 1 op 1 dieet en ga dan een snel blokje om voor ik naar mijn werk ga. Heb vanmorgen bureaudienst dus dan drink ik wel makkelijk veel water en thee. Verder een appel en zak wortels mee en een reep voor de lunch.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.