Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
LostJellyfish83
14-01-2023 om 14:27
Schemerlampje schreef op 14-01-2023 om 14:26:
[..]
Wat is een E-D-H dieet?
Eet De Helft, denk ik
Ysenda
14-01-2023 om 14:28
[..]
Wat is een E-D-H dieet?
Het meest eenvoudige dat er is, je eet alles wat je normaal ook eet.
Maar de helft van wat je anders zou opscheppen.
E-D-H: eet de helft.
Schemerlampje
14-01-2023 om 14:32
Ysenda schreef op 14-01-2023 om 14:28:
[..]
Het meest eenvoudige dat er is, je eet alles wat je normaal ook eet.
Maar de helft van wat je anders zou opscheppen.
E-D-H: eet de helft.
Dat gaat voor mij niet helpen denk ik, ik eet al niet veel. Ben nu wel gestopt met alles tussen de maaltijden. Maar als ik de calorieën uitreken van wat ik eet, zit ik onder de dagelijkse behoefte. Ik ga nu wel proberen om wel meer koolhydraatarm te eten. Bottleneck zit bij mij vooral in gebrek aan beweging denk ik. En ik ben bang dat mijn lijf al heel lang in de slaapstand staat, misschien moet ik wel meer gaan eten?
Poezenmeisje
14-01-2023 om 14:34
[..]
Wat is een E-D-H dieet?
Ik denk dat ik het ken als "V-D-H". Vreet De Helft.

Ysenda
14-01-2023 om 14:37
Schemerlampje schreef op 14-01-2023 om 14:32:
[..]
Dat gaat voor mij niet helpen denk ik, ik eet al niet veel. Ben nu wel gestopt met alles tussen de maaltijden. Maar als ik de calorieën uitreken van wat ik eet, zit ik onder de dagelijkse behoefte. Ik ga nu wel proberen om wel meer koolhydraatarm te eten. Bottleneck zit bij mij vooral in gebrek aan beweging denk ik. En ik ben bang dat mijn lijf al heel lang in de slaapstand staat, misschien moet ik wel meer gaan eten?
Misschien een gesprek met ern diëtiste, dit zit in de basisverzekering, is alleen je eigen risico.
alhambra
14-01-2023 om 14:52
Ik zie veel mooie resultaten voorbij komen en het is een actief topic, leuk!
Gisterenavond is het gelukt om niet te eten. Het gaat me gemakkelijker af dan in het begin. Mijn man is nu ook aan boord en heeft weinig te snoepen/snacken gekocht. Het lijkt erop dat hij het maar ongezellig vindt om in zijn eentje te snaaien voor de tv. Qua gewicht hoeft hij niet af te vallen maar hij eet ongezonder dan ik, dus hij heeft er ook baat bij.
Wat vandaag niet gaat lukken is het 30 minuten bewegen/wandelen. De regen blijft maar doorgaan. Ben wel druk aan het opruimen/schoonmaken dus ik zit in ieder geval niet stil. Vanavond niet eten gaat een makkie zijn want we gaan zelf pizza maken en daarna heb ik een tijd geen trek meer. Logisch ook, want het is een flinke maaltijd.
Dolfje
14-01-2023 om 15:36
alhambra schreef op 14-01-2023 om 14:52:
Wat vandaag niet gaat lukken is het 30 minuten bewegen/wandelen. De regen blijft maar doorgaan.
Nou irritant he! Ik wil ook nog gaan wandelen maar het is nog niet droog geweest. Zijn wel naar de sportschool geweest en ik heb 5 minuten op de stairmaster gestaan, 20 minuten gefietst en toen wat aan de krachttraining apparaten gezeten en toen wilde ik nog gaan wandelen op de loopband maar die waren bezet en / of kapot. Dus naar de crosstrainer gegaan , was dat 15 minuten van plan en nog om te gaan fietsen maar ik heb al een paar dagen last van een kramp in mijn kuit en die speelde op dat moment echt heel erg op dus ben maar gestopt.
Ben verder niet echt vooruit te branden al staat nu wel de was aan en staat er een pan erwtensoep op. Hopelijk morgen droger zodat we wel naar buiten kunnen.
LostJellyfish83
14-01-2023 om 16:09
Schemerlampje schreef op 14-01-2023 om 14:32:
[..]
Ik eet ook te weinig, dat is echt mijn valkuil. Een paar jaar geleden zei een diëtiste tegen mij dat ik zeker meer en ook regelmatiger moest gaan eten. Dat lukt nu niet echt, ik heb vandaag nog niks gegeten
Ysenda
14-01-2023 om 16:17
alhambra schreef op 14-01-2023 om 14:52:
Wat vandaag niet gaat lukken is het 30 minuten bewegen/wandelen. De regen blijft maar doorgaan.
Eigenlijk is de regen een smoes!
Hup, regenbroek aan en gaan! Heerlijk de regen op je capuchon alsof je in je tentje zit, heerlijk knus. En dan thuis lekker een kop thee met war fruit.
Zoon heeft als bijbaantje het uit laten van een hond en moet dan minimaal een uur lopen. Ik loop nu met hem mee, is dan ook best heel gezellig.
FaithfulDuck87
14-01-2023 om 16:28
Mug schreef op 14-01-2023 om 16:09:
[..]
Ik eet ook te weinig, dat is echt mijn valkuil. Een paar jaar geleden zei een diëtiste tegen mij dat ik zeker meer en ook regelmatiger moest gaan eten. Dat lukt nu niet echt, ik heb vandaag nog niks gegeten
![]()
ik doe nu via project gezond mijn dieet. Regelmatig eten, geen moeilijke recepten. Ik ben sinds zondag 1,7 kilo kwijt. Goed vol te houden. Ik at ook te weinig, en daardoor 's avonds snaaien. Mss een tip voor jou
Lollypopje
14-01-2023 om 16:41
visite vandaag had allemaal lekkers meegenomen en ik heb nu echt veel meer suikers gegeten, dan mijn buik fijn vond. Wie weet voorkomt dit wel dat ik weer de hele week zin ga hebben in chocola 
Al moet ik het lekkers wel goed opbergen, want ze heeft het laten staan.
LostJellyfish83
14-01-2023 om 16:52
Friezinnetje schreef op 14-01-2023 om 16:28:
[..]
ik doe nu via project gezond mijn dieet. Regelmatig eten, geen moeilijke recepten. Ik ben sinds zondag 1,7 kilo kwijt. Goed vol te houden. Ik at ook te weinig, en daardoor 's avonds snaaien. Mss een tip voor jou
Dat ziet er inderdaad goed uit. Lekker zeg, al gelijk zoveel afgevallen. Dat geeft motivatie om door te gaan
FaithfulDuck87
14-01-2023 om 16:58
Mug schreef op 14-01-2023 om 16:52:
[..]
Dat ziet er inderdaad goed uit. Lekker zeg, al gelijk zoveel afgevallen. Dat geeft motivatie om door te gaan
heb geen aandelen, maar je kunt eerst 14 dagen gratis aanmelden. Dan kun je evt zien of het iets voor je is. Heb een map met dagmenu's en recepten aangelegd, ben nu nog een maand lid geworden. Als ik een 35 dagmenu's heb dan heb ik variatie genoeg en word ik weer lid af.
Ik moet ook veel kilo's kwijt, maar zou blij zijn als ik er eerst 20 kwijt ben
alhambra
14-01-2023 om 17:14
Ysenda schreef op 14-01-2023 om 16:17:
[..]
Eigenlijk is de regen een smoes!
Hup, regenbroek aan en gaan! Heerlijk de regen op je capuchon alsof je in je tentje zit, heerlijk knus. En dan thuis lekker een kop thee met war fruit.
Zoon heeft als bijbaantje het uit laten van een hond en moet dan minimaal een uur lopen. Ik loop nu met hem mee, is dan ook best heel gezellig.
Gesnapt! Je hebt gelijk, maar ik krijg mezelf niet gemotiveerd om letterlijk de stap naar buiten te zetten.
Top dat het jou wel gelukt is!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.