Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024

alhambra schreef op 13-01-2023 om 13:47:

Zet hem op BlairW! Ik hoop dat je snel weer kunt doen wat je graag doet.

Ik raad je aan om klein te beginnen i.p.v. veel dingen tegelijkertijd te proberen te veranderen. Dan is de kans op succes kleiner en denk je eerder 'het is toch al verpest' Probeer dus haalbare doelen te stellen.

Ik ben inderdaad ook begonnen met kleine dingen. Heb de Griekse yoghurt 10% als ontbijt vervangen voor magere yoghurt, de normale cola die ik veel dronk is naar crystal clear gegaan. Vleeswaren voor op brood neem ik vaker mager, zoals kipfilet. Kleine dingetjes inderdaad. Nu wil ik het wandelen in ieder geval weer oppakken. Heb een goede koptelefoon waarop ik podcasts kan luisteren en zo’n hesje om zichtbaar te zijn in het donker. Ga in kleine stapjes mijn conditie is ook echt verpest door Corona helaas. Heb dat in oktober 2020 vrij heftig gehad en ben nooit meer helemaal dezelfde geworden qua conditie.

Ik kwam gisteren wat moeilijk in mijn regenpak en vandaag moest ik uithijgen na traplopen (niet mijn eigen trap). Het is dus echt nodig. Nu zien dat ik ga stoppen met snaaien. Wel 11500 stappen vandaag. 

Ik heb vanmorgen gewandeld en vanmiddag op werk ook behoorlijk wat stappen gezet en vanavond met man na het eten nog een klein rondje gewandeld en ben op ruim 16.000 stappen uitgekomen.
Morgen hopelijk eerst een beetje uitslapen en dan naar de sportschool. 

Hoe gaat het met iedereen hier? Lees al goed resultaten.
Ik schrijf ook graag mee. Er is helaas weer 10 kilo bij sinds vorige zomer. Deels omdat ik toch weer ongezonder ben gaan eten en deels omdat ik 3 maanden dexamethason (broer van prednison): heb moeten slikken. Ik zie er dan ook uit alsof ik een watermeloen heb ingeslikt en dat moet echt anders. En dan het liefst voordat ik op de foto moet voor het verlengen van mijn rijbewijs. Anders zit ik 10 jaar aan mijn watermeloen hoofd vast op mijn rijbewijs😁

Ben vorige week gestart en de 1e week 1,6 kilo afgevallen maar om een of andere reden zitten die er deze week ook weer bij🤔. Snap niet echt hoe het kan want ben niet anders gaan eten.
Ik ben wel gestopt met hormonale anticonceptie zou dat er meer te maken kunnen hebben?

Welkom Isabella!
Zou inderdaad door stoppen met anticonceptie kunnen komen. Je hormoonhuishouding moet weer even een nieuw normaal gaan vinden.

Vanochtend zei mijn weegschaal 72,6. Komt dus weer bij helaas. Ik probeer me nu eerst te focussen op geen toegevoegde suikers/zoetstoffen, wat tot nu toe lukt. En als dat goed gaat, meer sporten/wandelen/bewegen. 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

14-01-2023 om 08:18

ik heb vanochtend toch even gewogen en zat op 85. Een halve kilo erbij, dus. Niet gek met allemaal gesnaai de afgelopen week en ik ben ongesteld. Dan word ik zwaarder en wil ik chips eten (en dat heb ik ook gedaan). Ik trek zo de wandelschoenen maar weer aan. Als ik loop snaai ik niet 

Isabella, wat zonde dat die anderhalve kilo er nu weer bij zit. Hopen dat het volgende week weer andersom is!

Ik ben afgelopen nacht dan toch echt ongesteld geworden. Vanochtend toch nog onder de 73 gedoken; 72.9. Super fijn dus.
Ik mag pas echt feest vieren als ik 71 weeg maar het begin is er.

Ranjemeteenrietje schreef op 14-01-2023 om 08:17:

Welkom Isabella!
Zou inderdaad door stoppen met anticonceptie kunnen komen. Je hormoonhuishouding moet weer even een nieuw normaal gaan vinden.

Vanochtend zei mijn weegschaal 72,6. Komt dus weer bij helaas. Ik probeer me nu eerst te focussen op geen toegevoegde suikers/zoetstoffen, wat tot nu toe lukt. En als dat goed gaat, meer sporten/wandelen/bewegen.

Dankjewel.

Dat denk ik ook inderdaad. Dus denk dat ik de weegschaal misschien maar even een paar weken aan de kant moet gooien en gewoon door ga waar ik mee begonnen ben.

Balen ook dat de weegschaal bij jou weer omhoog gaat. Focussen op suikers probeer ik ook en minder koolhydraten. Dus tussen de middag brood, dan 's avonds geen pasta rijst of aardappels bijv.

waarschijnlijk to mutch information, maar mijn stoelgang begint weer normaal te worden. Erg fijn, want die was om onverklaarbare reden ontregelt. En sinds diezelfde periode slaap ik ook onrustiger. Dus hopelijk word mijn slaap nu ook weer beter en daarmee mijn energie en kan ik dan weer wat meer wandelen. En met dat laatste word mijn opmerking meteen ontopic

Ik moest me trouwens wel inhouden toen ik zag dat de venco choc&drop in mijn persoonlijke bonus zat. Maar heb ze niet besteld 😊

ik heb besloten alleen de hele kilo's te zien. Dus van 91 naar 90.

PhilDunphy

PhilDunphy

14-01-2023 om 10:23 Topicstarter

Lollypopje, een ontregelde stoelgang kan zo naar zijn. Fijn dat het weer normaal lijkt me worden.

Verder zie ik veel mooie resultaten langskomen. En ook nog nieuwkomers, welkom! 

Hier gaat het lekker. Dag 6 nu en nog niet de mist in gegaan. Geschokt door hoeveel ik al heb moeten weigeren deze week: een gevulde koek, een roze koek, bitterballen, kaasstengels, kaasblokjes, chocola, patatje, etc. Los van wat ik zelf nog aan snacks zou kunnen kiezen in de loze avond uurtjes. Zo trots dat ik niet ben gezwicht. Gisteravond had ik het wel moeilijk, maar het vooruitzicht dat ik vanavond wél mag snacken binnen mijn eigen regels, heeft me geholpen. 
Helaas ook een tegenvaller. Mijn voetblessure begint nu zo heftige vormen aan te nemen dat ik voor 2 maanden moet gaan stoppen met sporten. 

@Lollypopje
Ik herken het ook ja! Had het nog niet gekoppeld aan slapen, maar misschien dat dat het bij mij ook is. Heb tijdje slecht geslapen en had ook veel last van mijn buik. Nu geen suikers meer en het wordt langzaam weer rustiger. Wel erg winderig haha. 

@ PhilDunphy
Wat vervelend van je voet zeg! Lukt rustig wandelen wel met je voet of is dat ook te veel? 
En ja wat moet je veel afwijzen he! Echt bizar. 
Ik zou morgen met vriendin high tea doen maar heb gevraagd of het een lunch kan zijn. Dat was wel even een stap om dat aan te geven maar geen enkel probleem natuurlijk.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

14-01-2023 om 14:14

Vanmorgen ben ik dan toch eindelijk eens op de weegschaal gaan staan en was aangenaam verrast: sinds half oktober ben ik al 10 kg afgevallen. Dat is een leuke opsteker om mee te starten 

Nu nog een stuk of 30 te gaan....  

nou, dan kom ik ook uit de meeleesstand.

Ben het jaar begonnen op 86,6 en mijn eerste doel is naar een gezond gewicht, dat is 77 kg.
Vervolg doel is een optimaal gewicht en dat is 68.

Vanmorgen was het 84,7.
Mijn tactiek is een E-D-H-dieet waarbij ik dan wel veel gezonder eet. Dus ipv snacken met chips of chocola met groenten en fruit. 
Doel is 1,5 tot 2 kg per maand er af.
Eerst gaat altijd snel, dat is voornamelijk vocht, daarna wordt het lastiger.

Ysenda schreef op 14-01-2023 om 14:25:

nou, dan kom ik ook uit de meeleesstand.

Ben het jaar begonnen op 86,6 en mijn eerste doel is naar een gezond gewicht, dat is 77 kg.
Vervolg doel is een optimaal gewicht en dat is 68.

Vanmorgen was het 84,7.
Mijn tactiek is een E-D-H-dieet waarbij ik dan wel veel gezonder eet. Dus ipv snacken met chips of chocola met groenten en fruit.
Doel is 1,5 tot 2 kg per maand er af.
Eerst gaat altijd snel, dat is voornamelijk vocht, daarna wordt het lastiger.

Wat is een E-D-H dieet?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.