Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024

Regenbroek aan vind ik verschrikkelijk en deze week van en naar het werk al paar keer behoorlijk nat geworden dus ik sla nu ook over wat betreft wandelen. Gelukkig hebben we wel gesport.

alhambra schreef op 14-01-2023 om 17:14:

[..]

Gesnapt! Je hebt gelijk, maar ik krijg mezelf niet gemotiveerd om letterlijk de stap naar buiten te zetten.

Top dat het jou wel gelukt is!

Ik ben erg blij met de bijbaan van zoon, hij moet en dan loop ik wel mee.

Daarna nog naar de stad gelopen en straks weer want we gaan uit eten. Gelukkig staan de meeste menu's tegenwoordig online dan kun je alvast bedenken wat je wil en de rest van de dag er omheen plannen.

Hier ook binnen gebivakeerd, niet veel bewogen dus, maar wel veel in huis gedaan, dus schade valt mee. Qua gewicht blijf ik vooralsnog gelijk.

ik heb een strandwandeling gemaakt vanmiddag. Strak tegen de wind in en tegen het zand en de regen 
Het was wel lekker, niet super lang maar wel fijn.
vanavond komt er een vriend en gaan we bier drinken

Nou het was net even droog. Heel even want waren de straat nog niet uit en alweer zeiknat.

Ranjemeteenrietje schreef op 14-01-2023 om 12:52:

@Lollypopje
Ik herken het ook ja! Had het nog niet gekoppeld aan slapen, maar misschien dat dat het bij mij ook is. Heb tijdje slecht geslapen en had ook veel last van mijn buik. Nu geen suikers meer en het wordt langzaam weer rustiger. Wel erg winderig haha.

Er wordt steeds meer ontdekt over de invloed van de darmen op de rest van het lichaam. Zo blijkt zelfs depressie bij sommige mensen uit de darmen te komen, die het brein weer beinvloeden. En sommige mensen kunnen doormiddel van hypnose genezen van een prikkelbare darm. Best boeiende materie.

Daarom legde ik ook de link tussen mijn stoelgang en mijn onrustige nachten, die gelijktijdig begonnen. En verwacht ik na al die suikers vandaag, dat ik dat vannacht ook wel zal merken. Maargoed dan kan ik alleen mijzepf, of de visite de schuld geven  

Lollypopje schreef op 14-01-2023 om 19:35:

[..]

Er wordt steeds meer ontdekt over de invloed van de darmen op de rest van het lichaam. Zo blijkt zelfs depressie bij sommige mensen uit de darmen te komen, die het brein weer beinvloeden. En sommige mensen kunnen doormiddel van hypnose genezen van een prikkelbare darm. Best boeiende materie.

Daarom legde ik ook de link tussen mijn stoelgang en mijn onrustige nachten, die gelijktijdig begonnen. En verwacht ik na al die suikers vandaag, dat ik dat vannacht ook wel zal merken. Maargoed dan kan ik alleen mijzepf, of de visite de schuld geven

Interessant! Zou ik ook wel meer over willen weten. Heb je een boek hierover gelezen?

Ik hou trouwens sinds een tijdje mijn verandering ook bij dmv foto's. Ongeveer einde van elke maand maak ik een foto van voren en van opzij. Deze kan ik dan met elkaar vergelijken. En ook al voel ik nu weinig verandering, als ik naar de foto's kijk zie ik toch dat ik strakker in mijn vel kom te zitten. Er gebeurt dus wel degelijk wat!

Ranjemeteenrietje schreef op 14-01-2023 om 20:14:

[..]

Interessant! Zou ik ook wel meer over willen weten. Heb je een boek hierover gelezen?

Ik weet alleen nog dat het boek "de mooie voedselmachine" heel uitgebreid schrijft over de darmen dat daarbij ook dat onderwerp wordt behandeld.

Voor mij voelde het ook logisch omdat sinds mijn long covid mijn buik ook wat meer opgezet is en mijn darmen vaker moeilijk doen. Terwijl mijn voornaamste klachten vermoeidheid en prikkelgevoeligheid is. Dat geeft het idee dat daar een verband tussen zit en is voor mij dan ook een extra reden om proberen gezond te eten.

Blijkbaar heb ik vandaag een mama-en-zoon dagje. 

Ik heb hem uit bed geschopt omdat hij naar de kapper moest (en ik ook). Daarna zijn we wezen kringlopen en nu hangen we voor de televisie, Roadhouse kijken. Hij geniet van de dialogen en de vechtpartijen, ik van Patrick Swayze.

Meestal bivakkeert zoon in zijn mancave.

er is al veel bekend over de connectie tussen darmen (darmflora) en het brein.  Hoe je met de goede vezels (fermenteerbare en niet fermenteerbare) de darmflora gunstig kunt beïnvloeden en kunt zorgen voor een betere darmwerking. Ook is bekend dat ultra processed food zorgt voor dikker worden en ongezonder worden.  Helaas is 80%van hetgeen in de supermarkt verkocht wordt upf.  
Wil je meer weten dan vind je bijvoorbeeld veel informatie op de site en in de boeken van Rineke Dijkinga.  Ook over hormonen,  vermoeidheid en andere zaken.  Gezond eten,  zo laat zij ook zien, kan heel betaalbaar zijn. Veel goedkoper dan de UPF waar fabrikanten een enorm verdienmodel in hebben gevonden 

de zes is er weer af bij mij en daar ben ik blij mee. Ik woog vanochtend 58,6ki8lo. Ik heb even wat minder koolhydraten gegeten .

PhilDunphy

PhilDunphy

15-01-2023 om 10:14 Topicstarter

Ranjemeteenrietje schreef op 14-01-2023 om 12:52

@ PhilDunphy
Wat vervelend van je voet zeg! Lukt rustig wandelen wel met je voet of is dat ook te veel?
En ja wat moet je veel afwijzen he! Echt bizar.
Ik zou morgen met vriendin high tea doen maar heb gevraagd of het een lunch kan zijn. Dat was wel even een stap om dat aan te geven maar geen enkel probleem natuurlijk.

Circa 3000/4000 stappen op een dag lukt meestal wel. Langzaam lopen en verspreiden over de dag. Maar soms doet ook dat al zeer. Dus ik merk dat ik steeds passiever word. Met mn dochter even een stukje wandelen bijvoorbeeld, wil ik dan al niet meer. Voelt echt enorm passief.. en het perspectief is dat dit wel maanden (of langer) aan kan houden. Word daar echt een beetje verdrietig van.

Ik ben nu van plan af en toe maar te gaan zwemmen en ik overweeg kracht apparaten op de sportschool, maar ik vind dat allemaal zo saai.. (en ook duur)

Dorestad schreef op 14-01-2023 om 20:55:

er is al veel bekend over de connectie tussen darmen (darmflora) en het brein. Hoe je met de goede vezels (fermenteerbare en niet fermenteerbare) de darmflora gunstig kunt beïnvloeden en kunt zorgen voor een betere darmwerking. Ook is bekend dat ultra processed food zorgt voor dikker worden en ongezonder worden. Helaas is 80%van hetgeen in de supermarkt verkocht wordt upf.
Wil je meer weten dan vind je bijvoorbeeld veel informatie op de site en in de boeken van Rineke Dijkinga. Ook over hormonen, vermoeidheid en andere zaken. Gezond eten, zo laat zij ook zien, kan heel betaalbaar zijn. Veel goedkoper dan de UPF waar fabrikanten een enorm verdienmodel in hebben gevonden

Maar het gaat veel verder dan dat. Zo blijkt er ook een verband te zijn tussem Parkinson en het brein. Dus het kan invloed hebben op de algehele hersengezondheid (zegt zij terwijl ze net nog een spekjes heeft gegeten 😂 )

https://www.hersenstichting.nl/onderzoeken-en-projecten/de-rol-van-de-darmen-bij-hersenaandoeningen/

Maargoed het is verder offtopic, behalve dat het misschien een extra stimulans kan zijn om gezond te eten.

89,7 op de weegschaal vanmorgen. Fijn dat de eerste ruime kilo er af is en dat met 2 werkborrels en een gezinsuitje deze week. Komende week maar eens rustig doorpakken met IF. Het lukt goed om mij aan de tijden te houden en ik snoep niet en eet iets gevarieerder dan de laatste maanden. Hopelijk houd ik het nog lang zo vol. 

Ik heb vanochtend met een licht brak hoofd van laat naar bed en een paar biertjes toch hardgelopen, of nou. Dat wat mag van de sportarts. Ik ben nu doodop en heb heel veel zin in het curry restant van gisteravond. Vind dat ik tot de lunch moet wachten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.