Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
alhambra
29-07-2023 om 13:32
Gaat het al wat beter Dolfje?
Ik ben vandaag ook een afhaker van de sportschool o.a. vanwege de regen. Een andere reden is dat ik het huis grondig aan het schoonmaken ben. Het zweet gutst van mijn lijf en ben al uren bezig dus ik zal toch genoeg bewogen hebben, schat ik zo in.
Dolfje
29-07-2023 om 14:29
Het blijft rommelen in mijn buik, voel me niet ziek verder of zo maar dat is iets wat ik regelmatig heb met ander eten en alcohol. Ik weet het maar ja 
pausi
29-07-2023 om 15:58
Hartelijk dank voor de tips dames, daar kan ik zeker wat mee.
Hoorde gisteren dat mijn oma ook zo'n lekkerbek was en elke dag gebak kon eten (dochter van een bakker).
PhilDunphy
29-07-2023 om 17:42
Hier vandaag wel netjes naar de sportschool geweest. Alleen m'n favo apparaten waren een half uur lang bezet en ik had maar een uur. Grrr. Dus maar wat andere dingen gedaan.
Ook het tuinhuis vandaag van voor naar achter opgeruimd. Echt alles is eruit geweest en weer terug geplaatst op een nieuwe plek (of weggegooid), dus was ook flink wat zweet.
Zometeen kijken naar het resultaat van mijn eigen granola, die ben ik nu voor het eerst aan het bakken. Kijken hoe dat bevalt.
FaithfulDuck87
29-07-2023 om 17:46
oh, dat is zo lekker eigengemaakte granola. Ik maak het ook altijd zelf.
PhilDunphy
29-07-2023 om 17:49
Friezinnetje schreef op 29-07-2023 om 17:46:
oh, dat is zo lekker eigengemaakte granola. Ik maak het ook altijd zelf.
Oeh, mocht je nog tips hebben..
Ik ga vanaf maandag mijn vakantiemodus weer afsluiten en ben van plan weer meer zelf te koken. Onder het mom van 'wat je zelf maakt, smaakt ook lekkerder'. Plus natuurlijk dat ik hoop dat het gezonder is. Heb gisteren allemaal youtube filmpjes zitten kijken, zoals de perfecte gehaktbal maken. Of zelf yoghurt maken. En nu dus eerst de granola.
FaithfulDuck87
29-07-2023 om 18:26
ik doe het als volgt: havervlokken, honing, kaneel. dit door elkaar mengen, en dan zoveel honing dat het wat plakt. soms nog wat lijnzaad of sesamzaadjes erbij door. dit op bakpapier in de oven en zo nu en dan wat omscheppen. Halverwege kun je er ook nog wat gehakte noten op leggen en/of rozijnen.
Bakken op 170 graden en dan net zo lang dat het wat bruin wordt.
Ipv noten of rozijnen doe ik er ook wel kokos door en bv gedroogde mango (verkrijgbaar oa bij de Action). De mango doe ik er pas bij, als het uit de oven is, de kokos kun je er vanaf het begin bij doen
pausi
29-07-2023 om 18:38
Toevallig heb ik vandaag zelfgemaakte granola van de buurvrouw gehad, heerlijk.
Ik werk op een afdeling waar men elke dag begint met lichamelijke oefeningen. Gister en vandaag was ik per uitzondering aanwezig en hebben we op muziek ons warm gedraaid en gedanst. Zelfs de depressieven deden met een lach op het gezicht mee, was echt een gezellige boel en effectief.
Ysenda
29-07-2023 om 18:44
dit recept voor eigen gemaakte granola is zeker lekker maar door de toegevoegde suiker niet gezonder dan de meeste commerciële granola's. Probleem voor mij met vrijwel alle granola's en cruesli zijn de rozijnen die er door zitten. Die vis ik er ook uit, en ze zijn ook kleine zoete suiker bommetjes.
Wij kopen onze gedroogde mango bij de notenshop.nl, we bakken graag en daar hebben ze fijne chocolade en andere lekkere dingen.
Wij eten vandaag een zelf gemaakte caesar salad en frietjes. In de salade hebben we wel de kip, niet de bacon.
https://miljuschka.nl/de-perfecte-caesar-salade/
alhambra
30-07-2023 om 17:23
Ysenda, ik eet de ontbijtgranen van Bolletje (groenige verpakking). Deze is lekker, zonder rozijnen en niet zoet. Ik heb van alles geprobeerd qua ontbijtgranen en deze bevalt het beste.
FaithfulDuck87
30-07-2023 om 17:30
Ysenda schreef op 29-07-2023 om 18:44:
dit recept voor eigen gemaakte granola is zeker lekker maar door de toegevoegde suiker niet gezonder dan de meeste commerciële granola's. Probleem voor mij met vrijwel alle granola's en cruesli zijn de rozijnen die er door zitten. Die vis ik er ook uit, en ze zijn ook kleine zoete suiker bommetjes.
Wij kopen onze gedroogde mango bij de notenshop.nl, we bakken graag en daar hebben ze fijne chocolade en andere lekkere dingen.
Wij eten vandaag een zelf gemaakte caesar salad en frietjes. In de salade hebben we wel de kip, niet de bacon.
https://miljuschka.nl/de-perfecte-caesar-salade/
die ik post, kan prima zonder rozijnen. Honing zit er idd door, maar dat kan ook niet anders als je ze krokant wilt hebben
Ysenda
30-07-2023 om 23:50
alhambra schreef op 30-07-2023 om 17:23:
Ysenda, ik eet de ontbijtgranen van Bolletje (groenige verpakking). Deze is lekker, zonder rozijnen en niet zoet. Ik heb van alles geprobeerd qua ontbijtgranen en deze bevalt het beste.
Ik eet deze, die is nog minder zoet dan die van Bolletje.
https://www.holiefoods.com/holie-crunchy-muesli-4-nuts
Deze <3g, die van Bolletje door de dadelpuree bijna 7. Heb ik ook een tijdje gegeten maar was het toch ook niet.
Gelukkig is de keuze reuze.
Het gaat mij vooral om de crunch. 150g magere kwark, 25g whey protein, 100g vers of diepvries fruit en 25-30g granola is mijn ontbijt.
alhambra
31-07-2023 om 06:49
Ysenda schreef op 30-07-2023 om 23:50:
[..]
Ik eet deze, die is nog minder zoet dan die van Bolletje.
https://www.holiefoods.com/holie-crunchy-muesli-4-nuts
Deze <3g, die van Bolletje door de dadelpuree bijna 7. Heb ik ook een tijdje gegeten maar was het toch ook niet.
Gelukkig is de keuze reuze.
Het gaat mij vooral om de crunch. 150g magere kwark, 25g whey protein, 100g vers of diepvries fruit en 25-30g granola is mijn ontbijt.
Dank je!
Ranjemeteenrietje
31-07-2023 om 07:53
Hoi!
Weer even tijdje stil geweest hier. Struggle nog steeds door. Gewicht is alleen omhoog gegaan i.p.v. omlaag.. zit nu nog net onder de 80. Dus daar baal ik van, maar probeer het niet mijn eten te laten beïnvloeden, want ik weet dat ik anders alleen maar eetbuien krijg en weer verder van huis ben.
Ik start de dag altijd met yoghurt en muesli van Holie, net als Ysenda, maar dan de proteïne crunch. Soms aangevuld met nog wat extra noten. En altijd vers fruit.
Sporten gaat hier best goed! 2x per week lukt. En daarnaast regelmatig wandelen.
Volgende week ga ik op vakantie, heb met vriendin afgesproken samen te sporten als de kinderen slapen. Dat is wel een mooie stok achter de deur! En daar loop ik met gemak 15 - 20.000 stappen per dag. Naar toilet heen en terug is al zo'n 2000. En dan kinderen die nog een keer moeten als je net terug bent, dat telt wel lekker op!
Doe ook een plank challenge met groepje collega's. Zit nu op de 90sec. Das best pittig maar wel leuk om te doen en elkaar te motiveren!
Lollypopje
31-07-2023 om 07:59
Hier ook fan van Holie, maar heb de glutenvrije proteine granola. Helaas reageert mijn buik niet altijd goed op gluten, zeker als het slechter met me gaat.
Ik vind het wel jammer dat ze die niet als crunch hebben, want dat vind ik wel het lekkerst, maar hopelijk komt dat nog.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.