Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024


Hier gaat het ook even niet top. Erg moe door het afbouwen van mijn medicatie, daardoor vallen mijn remmingen wat meer weg.
Ik accepteer het maar even, afbouwen is al zwaar zat. Dus ik ga het mijzelf niet moeilijker maken. Zolang ik maar mijn vezels en eiwitten binnen krijg vind ik de rest even prima.

Een tijd niet geschreven en gelezen hier.
Bij mij gaat het niet zo goed, ik blijf rond de 86 hangen. En dat  komt omdat ik te veel snaai, te vaak uit eten ga en weinig beweeg. 
Met allerlei goede en minder goede redenen maar ik vind het wel vervelend.
Zo vervelend dat ik gister een afspraak had bij de sportschool op mijn werk voor een intake gesprek voor het livestyle programma dat ze aanbieden.
Complicerende factor om in beweging te komen is dat ik in de eerste fase van een frozen shoulders zit, pijn en verstijven waar je dan dus niet door heen mag gaan want dan wordt het erger en nog langduriger. Van de pijn medicatie en maagbeschermers wordt ik misselijk en moe. Dus nu is de keuze misselijk en moe van de medicijnen of moe omdat je niet slaapt van de pijn en vergaan van de pijn op momenten. Ik kies nu voor het eerste.
Volgende week heb ik waarschijnlijk mijn eerste gesprek om mijn persoonlijke plan op te stellen.
En ik probeer zoveel mogelijk te wandelen, gelukkig is dat een hobby. Vandaag weer 15-20 km.

Hoe gaat het nu met jullie? 

Nog steeds een beetje hetzelfde, op en af..blijf zo rond de 80 steken. 

Ik zou gisteren gaan sporten maar mijn man moest plotseling overwerken. Ik kon dus niet gaan.

Het werd voor mij een avondje op de bank met chips. Vanavond dus de herkansing in het maken van betere keuzes.

Oh wat is het moeilijk hè? 
Heb zelfs zo'n hele grote onderbroek tot onder de borsten gekocht die tevens een step-in is, kennen jullie die? Wel een maatje groter want in een martelgang heb ik geen zin 
Morgen draag ik 'm voor het eerst onder een jurk. Plassen zal best een opgave zijn. 

Sterkte Lollypopje. 

nou ik had dinsdag mijn gesprek met een personal trainer, wordt via het werk met korting aangeboden. En gister gelijk mijn eerste afspraak.
Vandaag wel gevoelige spieren maar wel ook fijn om die pijnlijke schouder heen getraind.

Ik hoop dat dit nu gaat werken om na die eerste stappen ook door te zetten. Stok achter de deur is wel fijn.

Goed Ysenda, fijn dat het klikt en nu volhouden.
Sterkte met de schouder, ik kreeg toen juist fysio om hem te rekken, is dat nu veranderd? 

pausi schreef op 08-06-2023 om 20:09:

Goed Ysenda, fijn dat het klikt en nu volhouden.
Sterkte met de schouder, ik kreeg toen juist fysio om hem te rekken, is dat nu veranderd?

Nee, nu nog niet, nu eerst ontspannen en niet door de pijn om de verstijving zo klein mogelijk te houden. Pas als de pijn weg is en de beweging niet meer verder beperkt wordt is het tijd om te gaan rekken om de beweging weer terug te krijgen.

Oké, en dat deed ook zo'n zeer nog, kon de fysiotherapeut wel slaan. 

PhilDunphy

PhilDunphy

08-06-2023 om 21:55 Topicstarter

Hoi allemaal, ik heb mijn eigen topic weer schandalig verwaarloosd. En niet zonder reden, ik heb mij weer vreselijk laten gaan  Pff ik baal zo van mezelf. 
Uiteindelijk is de knop nu toch weer om. Ik baal gewoon onwijs van mijn (dikke) buik. Ik heb mij steeds voor de gek gehouden dat het allemaal wel mee valt, maar mijn BMI is echt te hoog, ik draag XL onderbroeken die beginnen te knellen en ik zie er gewoon zwanger uit. Ben steeds bezig met mijn buik inhouden, heb af en toe maagzuur en mijn broeken knellen. 
Ik heb van de week mijn ongelukkig voelen met mijn lijf tegen mijn vriend verteld. Ook gezegd welke dingen ik lastig vind en hoe ik het gevoel heb er nu echt onder te gaan lijden. Hij heeft aangeboden me te helpen en is nogal een standvastig persoon. Het voelt nu alsof de knop echt wel weer om is bij me, maar het is natuurlijk nog pril.
 
Vandaag en gisteren lukt het met zeer veel moeite om mij aan mijn eigen afspraken te houden. Ik voel wel echt enorm veel aandrang naar iets lekkers, maar weet dat dit afkicken is. Dus even doorzetten. Ben in elk geval ook netjes wezen sporten gisteren en vandaag naar werk gefietst. (daar ook taart afgeslagen) 
Wat in elk geval helpt is dat vriend bedacht heeft dat er voor elke dag dat ik spijbel een (seksuele) handeling bij hem tegenover staat 🤣 Dat helpt tot nu toe goed als stok achter de deur om vooral heel keurig de afspraken aan te houden

Ik lees 2 stokken achter de deur. Personalisatie trainer en man. Ik hoop dat het jullie helpt!

Balen van je lijf is niet fijn. 

Het warme weer gaat waarschijnlijk ook helpen. Ik heb dan altijd minder trek, jullie ook?

alhambra schreef op 09-06-2023 om 09:28:


Het warme weer gaat waarschijnlijk ook helpen. Ik heb dan altijd minder trek, jullie ook?

Nee dat maakt bij mij echt niks uit. Ik kan altijd eten.

Zijn deze week begonnen met start to run van Evi en zijn al 2 keer geweest. Vanavond weer. Na de eerste keer maandag barstte ik van de spierpijn maar conditioneel gaat het wel. Ik sportte al wel in de sportschool maar had nu hier zin in dus dit doen we erbij. Ga zo wel naar de sportschool mijn vast ding doen want de komende dagen komt het er niet van want gaan kamperen. Dus qua gezond eten wordt het ook wat minder en gisteren uit eten geweest.

ik ben het weer helemaal kwijt, warme weer is vaak wel goed, dan meer fruit, salades eten. Maar ook vaker even bbq aan, drankje erbij enz. Ik moet zo eerst weer naar de fysio, voor mijn hoofdpijn. Van de week een ochtend vreselijke hoofdpijn. Daarom niet op de fiets naar het werk gegaan. Dinsdag wel geweest. 
VitB12 tekort was in verder onderzoek niet meer aanwezig, dus alleen vit D tekort. 

Mijn step-in onderbroek mag zeker een maat kleiner want mijn buik was in volle glorie te zien. Baalde zo erg, leuke jurk en dan die buik waar een deuk bij de navel zit, dus eigenlijk twee buiken. 

Ha! Leuke vriend PhilDunphy, afvallen links of rechtsom 😀

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.