Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024

Poezenmeisje schreef op 24-02-2023 om 23:43:

Je moet zolang knagen dat je je psychische verzadigingsniveau bereikt met één handje van dat spul.

Dat lukt me met chipito's nooit, die verdwijnen per hand naar binnen.

Maar is het ook lekker?

Schemerlampje schreef op 25-02-2023 om 03:15:

[..]

Maar is het ook lekker?

Ik vind van wel, maar je maakt het natuurlijk lekker door er zelf smaak aan toe te voegen.

Bruschettakruiden, aromapoeder, net waar je zin in hebt.

De smaak van de knabbels is neutraal, niet zoals tuinbonen die uit een potje komen. (Die vind ik wat muffig).

En de kilo die ik kwijt was zit er weer aan. Ik weet wel waarom, want veel gesnaaid en niet bewogen. Besloten om het vanaf vandaag beter te doen. 

Succes, Netherfield!

stond ik vanochtend meteen bij het opstaan bibberend op mijn weegschaal, deed dat kreng het niet. Niet eens Lo, maar gewoon helemaal niks in beeld. Had ik net zo goed nog even in mijn warmte pyama kunnen blijven voordat ik me later zou aankleden in een warme woonkamer 😒

Straks maar even de batterijen verwisselen en kijken of hij dan nog wat doet.

De 6 ons die er gisteren af was dat er vanmorgen weer aan maar ik heb gisteren kaasblokjes gesnaaid en paar gin tonic op 
Ben met man vandaag al sinds 10 uur buiten aan het spelen ( pokemon) en nu 16.000 stappen gezet. 

Dolfje schreef op 25-02-2023 om 15:35:

De 6 ons die er gisteren af was dat er vanmorgen weer aan maar ik heb gisteren kaasblokjes gesnaaid en paar gin tonic op
Ben met man vandaag al sinds 10 uur buiten aan het spelen ( pokemon) en nu 16.000 stappen gezet.

Goed bezig zeg

hier staat het qua beweging erg stil. Verder dan een beetje lichte yoga gaat het niet. Wandelen is alweer twee weken terug. Helaas gooit mijn gezondheid weer even roet in het eten. Gezond eten gaat gelukkig doordeweeks nog steeds goed. Behalve dan gisteren, toen ik zo gesloopt was van het gesprek met de verzekeringsarts dat ik in de middag een zak met tortillachips aanviel. Gelukkig smaakte het wel lekker

Drukke dag tot nu toe maar wel veel bewogen (uur gefietst en veel schoongemaakt). Ben wel moe helaas.

kilootje eraf, na twee dagen kha. En dat terwijl ik pms ben. Straks een groentestoofpot.

Net nieuwe batterijen in mijn weegschaal gedaan, maar nog steeds geen cijfers. Hij heeft het dus begeven. Dus meteen maar een nieuwe besteld, terwijl ik nu eigenlijk echt hoor te ontpikkelen, maar hopelijk heb ik hem dan morgen. Dinsdag om de week is namelijk de enige dag dat ik me echt meteen bij opstaan moet aankleden en me dus weeg. Want eigenlijk vind ik dat te koud

Het ding heeft 17 functies en ik heb geen idee wat een weegschaal daarmee moet en ze zullen vast ook niet allemaal even accuraat zijn, maar de statistieknerd in mij vind het leuk
Nu maar hopen dat hij ook een beetje lief voor mij gaat zijn 😊

Het lijkt wel een computer die weegschaal!

Ik ben vandaag gaan zwemmen in een oude - lees net te kleine - bikini omdat ik wist dat ik veel van de glijbaan zou gaan en ik mijn nieuwe badpak niet wilde verpesten. Hij was iets minder te klein!

Klinkt heel geavanceerd Lollypopje 🤣
Die van mij zegt alleen het gewicht, wel met 1 cijfer achter de komma (dus dochterlief woog 199 kilo zei ze haha).

En iets minder te klein is al mooi Alhambra!

Hier weer een paar fijne dagen gehad. Merk echt zoveel verschil als ik geen toegevoegde suikers eet en let op de volgorde (groente/vezels eerst, dan vet/eiwit en koolhydraten op het laatst).
Vandaag dagje weg met gezin, had geen hoofdpijn en ook niet doodop halverwege de dag. Wel moe nu, ruim 10.000 stappen gezet. Had zelf groente, fruit en noten mee. Bij de lunch wel patatje genomen (wilde eerst voor broodje gezond gaan maar dacht toen nee heb echt zin in patat, als ik dat nu niet neem ga ik juist de hele dag allerlei lekkers willen). Overal hing de geur van wafels en pannenkoeken. Was verleidelijk, maar eigenlijk ook wel misselijk makend. 
Ga met een tevreden gevoel naar bed. Hopelijk gaat dat buikje dan ook nog eens weg dit jaar...

Ja een behoorlijk fancy ding 😂

Ik had geen idee hoeveel weegschaals kosten dus had tegen mijzelf gezegd dat het max 25 euro mocht kosten en daar blijk je dus zo'n super geavenceerd ding voor te kunnen krijgen. Dus de statistiek nerd in mij kon dat niet laten 😂

Ik heb weinig met gadgets en ben vaak de laatste die iets aanschaft dat volgens anderen onmisbaar is, maar van dingen die grafiekjes en tabellen maken word ik dus serieus heel erg blij. Raar mens dat ik ben

Wij hebben ook zo'n weegschaal die van alles en nog wat weet te vertellen, helaas was hij vanmorgen niet zo aardig maar het is mijn eigen schuld. Gisteren uit eten maar ook zaterdag teveel gegeten. Het is waarschijnlijk vocht en dat ben ik zo weer want zo gaat het elke keer. Vandaag wel de hele dag last van mijn darmen. Wilde gaan sporten maar dat durf ik niet aan. Ben nu maar in huis met het een en ander bezig wat ik eigenlijk later in de week wilde doen maar dan moet ik werken.

mijn nieuwe weegschaal is niet lief. Ik ben een kilo zwaarder dan twee weken terug 😒

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.