Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
alhambra
22-02-2023 om 18:16
Mooi Stokstaart! Ik heb gisteren de hele avond zitten kijken naar vakantiehuizen en daardoor niet omgekeken naar iets te snacken. Bewegen is vandaag nog niet zo gelukt dus ik hoop vanavond nog even te gaan.
Dolfje
22-02-2023 om 19:34
Stond vanmorgen op de weegschaal en die had 79,9 aan. Nou ff aan de slag voor de laatste 5 kilo.
alhambra
23-02-2023 om 09:06
We hebben nu 2 maanden achter de rug, nog 10 te gaan voor onze doelen. We gaan ervoor!
Ranjemeteenrietje
23-02-2023 om 20:01
Ik had het even zwaar de afgelopen dagen. Maar! Ondanks dat ik vannacht slecht heb geslapen en heel vroeg op was heb ik niet gesnoept maar elke keer een gezonde en lekkere keuze klaargemaakt, heb ik de kinderen op de fiets naar school gebracht, mijn stappen gehaald en zelfs nu ik een avondje alleen met de kinderen ben, heb ik geen snaaierij gepakt nadat ze naar bed gingen. Alleen een kop thee en ga zo bijtijds naar bed. Ik ga weer goed voor mijzelf zorgen i.p.v. mezelf zielig vinden ❤️
Dolfje
23-02-2023 om 20:17
Ik heb vandaag een slechte dag qua eten, heb verschrikkelijk rugpijn en val dan terug in oude gewoontes.
Ranjemeteenrietje
23-02-2023 om 20:37
Heel herkenbaar Dolfje.
Sterkte met je rugpijn, hopelijk is dat morgen weer over! 🍀
Dolfje
24-02-2023 om 09:02
Ranjemeteenrietje schreef op 23-02-2023 om 20:37:
Heel herkenbaar Dolfje.
Sterkte met je rugpijn, hopelijk is dat morgen weer over! 🍀
Het lijkt nu gelukkig wel minder.
Stond op de weegschaal en er is een pondje af gelukkig dus nu 79,4. Dat is zo lang geleden dat ik dat gezien heb! Ga zo wandelen en rustig sporten /bewegen in de sportschool. Kijken hoe dat gaat.
Myrdal
24-02-2023 om 13:38
Dat is bemoedigend nieuws Dolfje!
Ik ben momenteel stabiel. Vanavond een feestje, ik ga voor gematigd genieten van een hapje en een drankje
🙂
Dolfje
24-02-2023 om 14:54
Ik had eigenlijk nog den rondje willen wandelen maar het miezert hier en ik ben niet echt van de bank te krijgen al heb ik wel al gekookt en was gevouwen en beetje gestreken.
Misschien vanavond na het eten nog even met man.
Veel plezier op het feestje!
alhambra
24-02-2023 om 21:47
Dit weekend geen ruimte om te sporten dus mezelf net naar de sportschool gesleept om mijn doel van 1x per week te halen. Wel rustig aan gedaan. Voordeel is wel dat het kwart voor tien is en ik nog niet heb kunnen snacken. Zit nu met een kop rooibosthee aan de eettafel want man zit voor de tv met chips en bier.
Poezenmeisje
24-02-2023 om 23:04
Tuinboonzoutjes gebakken.
Die dingen zijn zo gortdroog dat mijn man allang een zak chipito's leeg heeft, terwijl ik nog lang niet aan de bodem van mijn ramequin bakje ben. Dat bakje was half gevuld. Knaag, knaag, knaag, ik lijk wel een hamster.
https://emsrealfood.nl/krokante-tuinbonenzoutjes/
Poezenmeisje
24-02-2023 om 23:05
Maandag tai chi, dinsdag yoga, woensdag paaldans, vandaag bellyfit, morgen weer yoga. Ik vind mezelf braaf deze week.
Dolfje
24-02-2023 om 23:18
Poezenmeisje schreef op 24-02-2023 om 23:04:
Tuinboonzoutjes gebakken.
![]()
Die dingen zijn zo gortdroog dat mijn man allang een zak chipito's leeg heeft, terwijl ik nog lang niet aan de bodem van mijn ramequin bakje ben. Dat bakje was half gevuld. Knaag, knaag, knaag, ik lijk wel een hamster.
https://emsrealfood.nl/krokante-tuinbonenzoutjes/
Niet verslavend lekker dus
Poezenmeisje
24-02-2023 om 23:43
Je moet zolang knagen dat je je psychische verzadigingsniveau bereikt met één handje van dat spul.
Dat lukt me met chipito's nooit, die verdwijnen per hand naar binnen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.