Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
Loulou39
11-02-2023 om 14:23
Ik zou ook nog graag mee willen doen, ook al is het al 11 februari.
Ben nu aan het fietsen (hometrainer) en ik heb net dit topic ontdekt.
Omdat het me heel erg motiveert om jullie ervaringen te lezen, hoop ik dat ik zo een stok achter de deur heb om door te zetten.
Het zou fijn zijn als ik 7 kilo af kan vallen, dan zit ik weer op mijn oude gewicht (ben 1,69 en weeg nu 67 kilo).
Nu eerst even verder lezen want ik ben nu op pagina 7 van dit topic 👍🏻
Lollypopje
11-02-2023 om 14:30
Welkom Loulou 
Wat ik zo fijn vind is dat het heel relaxt is en niet zo op prestatiegefocust. Natuurlijk hebben we allemaal een doel, maar geen tabellen waardoor het een soort wedstrijdje lijkt. Gewoon lekker allemaal op onze eigen manier en elkaar zonder druk motiveren door vooral te delen hoe we zelf dingen doen
Loulou39
11-02-2023 om 14:39
Dank jullie wel 🌸
Het heeft me nu in ieder geval al een extra 45 minuten op de hometrainer opgeleverd!
Mijn valkuil is gezellig zitten en snaaien en ik bewoog afgelopen jaar minder dan voorheen (fietste 6 uur per week, van en naar werk).
Mijn voornemen is nu 5 uur (!) op de hometrainer en een half uur krachttraining per week. Snaaien en glas wijn/nootjes etc. alleen in het weekend.
Ik ga nu nog even verder ideeën opdoen in dit topic qua eetgedrag en IF (dat moest ik wel eerst even googlen 😁).
Ranjemeteenrietje
11-02-2023 om 14:47
Welkom Loulou!
Ik heb vandaag ook flink gefiets. Was niet helemaal gepland, was handdoek vergeten mee te nemen naar zwemles van oudste dus kon tijdens de les weer op en neer fietsen 😂
Maar zo wel even lekker wat extra beweging gehad.
Loulou39
11-02-2023 om 14:52
Ranjemeteenrietje schreef op 11-02-2023 om 14:47:
Welkom Loulou!
Ik heb vandaag ook flink gefiets. Was niet helemaal gepland, was handdoek vergeten mee te nemen naar zwemles van oudste dus kon tijdens de les weer op en neer fietsen 😂
Maar zo wel even lekker wat extra beweging gehad.
Dank je wel 😁
Ja, voelt goed hè! Helemaal als het zo even onverwachts komt 👍🏻
Dolfje
11-02-2023 om 15:43
Ondanks verkoudheid vanmorgen een uurtje gaan sporten ( crosstrainer, wandelen en fietsen en wat oefeningen)
Net terug van een uurtje wandelen met man. Misschien dat we zo nog even naar buiten gaan.
Ysenda
11-02-2023 om 15:58
nou, ik kan weer opnieuw beginnen.
Stress periode en wegens blessure niet kunnen wandelen of sporten, dan is er nog maar 1 manier om stress kwijt te raken zoet en vet.
Kortom ik moet echt weer gaan zoeken naar wat mij energie geeft.
alhambra
12-02-2023 om 08:03
Hier gaat het ook niet zo lekker. Het echte snaaien is minder en minder alcohol maar wat het beste werkt qua resultaat bij mij (niets eten na 19uur) lukt steeds niet.
Net ook teveel en slecht ontbeten. Mijn reguliere ontbijtgranen met weinig suiker is op en in plaats daarvan heeft man Cruesli gekocht. Die met chocolade. Toch zo stom om een grote kom te vullen en hem dan toch leeggegeten terwijl ik het niet lekker meer vond toen ik halverwege was. Zucht.
Schemerlampje
12-02-2023 om 09:01
Ik was gisteren voor het eerst sinds jaren onder de 85 op de weegschaal. Dus er gebeurt eindelijk wel iets. Maar gisteren verjaardag van man gevierd en daar heb ik wel taart, patat en een beetje van het lekkers genomen. En vandaag hebben we nog een andere verjaardag. Hopelijk gaat de schade meevallen.
Welke weegschaal hebben jullie? En bevalt die? Wij hebben een analoge, die heel moeilijk is af te lezen. Het is dus een beetje gokken wat het is. Bovendien kan een paar keer op en af stappen al verschillende waarden geven. Dus ik zie pas echt verschil als er minstens een kilo af is.
citroentje
12-02-2023 om 09:31
Lijkt me eigenlijk wel fijn als je weegschaal pas per kilo aangeeft. Ik maak me vaak druk over paarhonderd gram erbij of er af, wat gewoon heel weinig zegt. In getallen sta ik drie weken stil, maar voel dat verhouding vet/spieren wel beter is. Dus doorsporten maar en op eiwitten letten.
Dolfje
12-02-2023 om 09:49
Gisteren toch ook teveel genaaid en paar drankjes op, nog niet gewogen vandaag. Zal wel weer paar ons bijzitten.
FaithfulDuck87
12-02-2023 om 10:05
Dolfje schreef op 12-02-2023 om 09:49:
Gisteren toch ook teveel genaaid en paar drankjes op, nog niet gewogen vandaag. Zal wel weer paar ons bijzitten.
kan heel goed zijn voor het afvallen hoor
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.