Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024

30 minuten wandelen is gelukt. Het was niet fijn vanwege de harde wind, helaas.

Was vanmorgen een pond zwaarder. Toch even naar de sportschool geweest en daarna ergens naar een museum. Ik vind het echt niet lekker om buiten te zijn nu.

Vanmorgen bleek er bij mij weer een kilo af, dus sinds 1 januari 1400 gram. Gaat lekker. Ik loop iedere dag en sport drie keer per week. Heb echter nog lange weg te gaan naar gezond bmi.

Vanochtend met het gezin gezwommen, maar echt actief zwemmen is dat niet. Even met dochter in het diepe geweest waar ze mocht oefenen, daarna het warme ondiepe opgezocht en dan is het dus meer lopen en spelen in het water. Wel actiever dan thuis op de bank zitten.
Geluncht met vriendin, lekker thee gedronken en goed vullende maaltijd gehad! Om ons heen waren er wel mensen aan de high tea, maar ik had niet eens zin in al die mierzoete gebakjes die langskwamen.

Net even een half uurtje gewandeld, het zou droog zijn volgens buienradar maar dat klopte niet helemaal.🌧 Net even een lekker stukje pure chocolade gehad, ik vond dat dat wel mocht na 2 weken geen tussendoortjes. Qua gewicht is er nog weinig veranderd.
Fijn dat er bij een aantal al wat kilo’s afgaan en voor de anderen (en mezelf): we hebben nog 11,5 maand, dus het moet lukken!

Ben ineens chago vanwege het slechte weer en ik wil snaaien. Ik ben duidelijk een emo-eter. Straks maar op tijd koken.

trots op mezelf. Ook ik had snaai-trek. Chips, chocola en liefst beiden maar ik heb een peer gepakt.
En ipv de 1+1 gratis mega appelflappen van de appie ga ik ze straks zelf bakken van bladerdeeg dat toch op moet en een appel met dezelfde noodzaak. Stuk kleiner en minder suiker. Want bij HHB mag wel wat lekkers.

Gister ging niet helemaal goed, we waren uit eten vanwege een verjaardag. Loetje, vast bekend. Ik had me voorgenomen niet met witbrood de jus te deppen. Dat is gelukt, ook geen wijn maar thee. Ging ook goed, salade er bij besteld, spekjes weggelaten, dressing er naast dus veel minder dan er anders op zit, ook helemaal goed. Maar ik wilde alleen thee nemen ipv een toetje, helaas de sticky toffee taart met caramelsaus was toch de bottle neck. Wel 15.000 stappen gedaan en de rest van de dag rustig aan gedaan met eten. 
Vandaag ook maar een balansdagje. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-01-2023 om 16:52

alhambra schreef op 15-01-2023 om 16:21:

Ben ineens chago vanwege het slechte weer en ik wil snaaien. Ik ben duidelijk een emo-eter. Straks maar op tijd koken.

Herkenbaar,  net wat nootjes gehad.

ik had vandaag last van bodemdrift, dus ook weer veel suikers. Maar het probleem is weggewerkt, dus morgen kan ik weer netjes doen

Ik wil ook iedereen even complimenteren, want wat is iedereen goed bezig hier

Ranjemeteenrietje schreef op 15-01-2023 om 15:54:

Om ons heen waren er wel mensen aan de high tea, maar ik had niet eens zin in al die mierzoete gebakjes die langskwamen.

Dat doet mij nooit zoveel, koekjes en taart op het werk laat ik vaak aan me voorbij gaan maar als ik ergens wat zou drinken of zo en ze hebben nacho's of bitterballen of zo vind ik heel moeilijk dus dat doen we nu gewoon even niet.

Ysenda schreef op 15-01-2023 om 16:51:

Gister ging niet helemaal goed, we waren uit eten vanwege een verjaardag. Loetje, vast bekend. Ik had me voorgenomen niet met witbrood de jus te deppen. Dat is gelukt, ook geen wijn maar thee. Ging ook goed, salade er bij besteld, spekjes weggelaten, dressing er naast dus veel minder dan er anders op zit, ook helemaal goed. Maar ik wilde alleen thee nemen ipv een toetje, helaas de sticky toffee taart met caramelsaus was toch de bottle neck. Wel 15.000 stappen gedaan en de rest van de dag rustig aan gedaan met eten.
Vandaag ook maar een balansdagje.

Voor een keer niet zo erg, het leven moet ook wel leuk blijven!

Tijdje geleden waren wij een weekend bij en met vrienden uit eten en hoop gedronken en toen was er alsnog die week wat af.

Dolfje schreef op 15-01-2023 om 17:16:

[..]

Eens anders is het ook gewoon niet vol te houden.

Dolfje schreef op 15-01-2023 om 17:16:

[..]

Tijdje geleden waren wij een weekend bij en met vrienden uit eten en hoop gedronken en toen was er alsnog die week wat af.

Voor een keer niet idd, maar donderdag had ik ook al een byo etentje met vrienden en dinsdag mag ik weer buiten de deur eten. 

Ysenda schreef op 15-01-2023 om 17:22:

[..]

Voor een keer niet idd, maar donderdag had ik ook al een byo etentje met vrienden en dinsdag mag ik weer buiten de deur eten.

Ah nou ja ik denk altijd maar zo genieten en de dag erna weer goed opletten en misschien wat extra bewegen als het kan.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-01-2023 om 18:27

ik heb net een kroket en patat op. En dat mocht in mijn dieet.  Lekker hoor. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.