Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
Dolfje
12-01-2023 om 18:12
Vanmorgen door de regen naar het werk gewandeld want zou daarna ergens heen gaan maar dat ging niet door.
Vanmiddag ook niet meer gewandeld met dit weer en dat gaat nu ook niet meer gebeuren want het regent nog steeds
Was vanmorgen wel weer iets lichter nl 80,8. Dat is echt lang geleden dat ik dat gezien heb op de weegschaal.
Kan morgen helaas niet sporten want moet in de middag werken en wil in de ochtend dan huishoudelijke taken doen en vast koken. Hopelijk is het dan wel droog genoeg voor een wandeling.
alhambra
12-01-2023 om 18:40
Wat een weer vandaag. Ik wilde wandelen maar heb het niet gedaan. Heb nu 4 dagen achter elkaar 's avonds niet meer gegeten. Merk wel dat ik overdag meer trek heb en daarom meer eet en ook zin in zoet heb (licht gevoel in mijn hoofd). Ik denk dat ik per saldo even veel calorieën binnenkrijg maar dan betere producten. Ik eet bijvoorbeeld meer fruit. We gaan het zien wat het op lange termijn doet. Ik val het liefst 5 kilo af maar stabiliteit qua gewicht ook winst.
stokstaart
13-01-2023 om 12:47
lekker bezig!!
Hou vol Ranja! En als je toch chocola gegeten hebt, is dat wat het is. 
alhambra
13-01-2023 om 12:47
Ranjemeteenrietje schreef op 13-01-2023 om 12:21:
Ik heb zo'n zin in chocola...
Lastig hè? Ik had veel zin in een zoet broodje van de bakker...
FaithfulDuck87
13-01-2023 om 12:48
Ik neem zo nu en dan een blokje pure chocolade van 85% cacao. Dat is prima.
Dolfje
13-01-2023 om 12:50
Ik neem wel eens een lepel pindakaas als ik trek heb in iets.
Ik stond vanmorgen op de weegschaal en ben sinds augustus toen ik begonnen ben met het 1 op 1 dieet 12,5 kilo afgevallen. Best veel. Nu nog onder de 80 kilo komen. Wil zo rond de 75 uitkomen.
Lollypopje
13-01-2023 om 12:53
Dolfje schreef op 13-01-2023 om 12:50:
Ik neem wel eens een lepel pindakaas als ik trek heb in iets.
Ik stond vanmorgen op de weegschaal en ben sinds augustus toen ik begonnen ben met het 1 op 1 dieet 12,5 kilo afgevallen. Best veel. Nu nog onder de 80 kilo komen. Wil zo rond de 75 uitkomen.
Dan neem ik liever niets 😂
alhambra
13-01-2023 om 12:56
Mooi resultaat, Dolfje!
Vanochtend gesport. Ik wilde eigenlijk zondag maar ik was bang dat het er niet van zou komen en dat ik kan mijn 1x per week sporten niet meer zou kunnen halen.
stokstaart
13-01-2023 om 13:01
Ik ook vanochtend gesport. Of nou, dat wat ik mag van de sportarts.
Gister netjes gegeten en dat gaat me denk ik vandaag ook wel lukken, gaat altijd beter op een drukke dag en dat is het. Morgen afgesproken met een vriendin voor een strandwandeling, dan gaat het me ook lukken.
Als me beide dagen lukt mag ik zondag een bak ijs.
Amarettootje
13-01-2023 om 13:19
Goed bezig allemaal! Hier is er 1,5kg af, daar ben ik blij mee.
Ik heb vanochtend ook gesport en een meting gehad. Dat was wel een mooie opsteker: mijn spiermassa is vrij hoog, zei mijn trainer.
Dan is het afgelopen jaar 3x per week sporten niet voor niets geweest
Qua eten ging het het afgelopen halfjaar niet goed, maar dat pak ik nu op en dan kom ik er wel!
Over 4 weken weer een meting, dus dan kan ik het mooi met elkaar vergelijken qua vetpercentage en spiermassa. Ondertussen weeg ik me wel gewoon thuis.
Ik kwam nog een blog tegen, en dacht: wie weet hebben jullie er wat aan:
https://cynthia.nl/lifestyle/de-eerste-stappen-naar-een-gezondere-levensstijl/
Geen nieuwe dingen, wel een mooie reminder, vond ik. En sluit mooi aan bij dit topic: langzaam afvallen.
Ranjemeteenrietje
13-01-2023 om 13:33
Ik ben niet gezwicht voor chocola. Wel broodje pindakaas gegeten en een kop thee.
Ben ook heel erg moe, dus vanavond op tijd naar bed!
Lekker bezig met sporten, stokstaart en amarettootje en alhambra!
BlairW
13-01-2023 om 13:36
Ik ga even meelezen. Hier moet er meer af dan bij de meeste. Wil zo’n 15-20kg kwijt raken eigenlijk. Ik weeg nu zo’n 103kg denk ik 😔 ben wel vrij lang, 1.81. Ik wil terug naar de 80-85kg. Ik weet waar het aan ligt. Hou van lekkere dingen, chocolade, chips enz. Ik ontbijt slecht en ga dan snaaien. Ook ‘s avonds op de bank snaai ik koekjes of chips. Moet daar echt mee stoppen. Als vervanging heb ik een tijd bouillon gedronken als ik “honger” kreeg. Dit hielp wel. Ik wil ook het wandelen weer oppakken. Ten tijde van de avondvierdaagse was ik na 4 dagen wandelen 5kg kwijt, dus dat wil ik weer oppakken. 3 Dagen per week 5km lopen, minder snoepen en gewoon beter letten op wat ik eet. Dan nog 1 keer per week 45 minuten tot een uur baantjes trekken. Ik wil weer kunnen paardrijden ook. Dat mag nu bijna nergens met mijn gewicht helaas. Dus dat is wel een motivatie.
alhambra
13-01-2023 om 13:47
Zet hem op BlairW! Ik hoop dat je snel weer kunt doen wat je graag doet.
Ik raad je aan om klein te beginnen i.p.v. veel dingen tegelijkertijd te proberen te veranderen. Dan is de kans op succes kleiner en denk je eerder 'het is toch al verpest' Probeer dus haalbare doelen te stellen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.