Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..


ik hoop op aanvullingen


Yumi schreef op 25-06-2026 om 11:50:

[..]

Ik heb geen facebook of verjaardagskalender, maar een mobiel net als iedereen en daar kan je ook verjaardagen in kwijt dus niemand hoeft het te vergeten. Gebeurt het toch 'n keer dat kan je alsnog een appje sturen.

Week naar mijn verjaardag ging ik samen met een van die vriendinnen lunchen, vertel ik heerlijk uit eten ben geweest met de kinderen. Vraagt ze was er iets bijzonders? Ik, voor mijn verjaardag ga ik altijd uit eten met de kinderen. Antwoord, ohh was je jarig.

Of ze het nou wel of niet vieren zodra ik ze zie geef ik een cadeau, maar andersom kan er nog geen appje vanaf. Merk dat ik me steeds meer stoor aan dit soort dingen, laatst wat nieuwe spullen voor in huis gekocht. Vriendin wou o.a een kastje hebben dat ik niet meer kwijt kon. Komt ze het ophalen, zegt ze, ik heb helaas geen tijd gehad om iets voor je te kopen want ik wil graag wat terug doen... wat heb ik aan dit soort uitspraken als het niet gebeurd, zeg dat niks.

Maar ik vraag me dan af, als jij nooit je verjaardag viert (of hooguit met je gezin uit eten of evt iets met familie) hoe moet een ander dat dan persé weten?

Ik vier mijn verjaardag ook alleen met mijn gezin en trakteer op mijn werk. Ik heb een aantal jaar geleden bewust de verjaardagsmelding uitgezet op Facebook. Niet dat mensen mij niet mogen feliciteren. Maar niet de mensen waar ik verder geen contact mee heb, alleen 1 keer per jaar een felicitatie, omdat ze niet uit zichzelf weten wanneer ik jarig ben, maar de melding via facebook krijgen. Dan is het mijn inziens geen oprechte felicitatie.

madee schreef op 25-06-2026 om 23:59:

Dat er vaak ‘literaire thriller’ op de cover van de boeken van Linda van Rijn staat, terwijl dat het helemaal niet is. Heerlijke boeken, ik ben fan hoor, maar ze zijn allerminst literatuur.

Eens. Het is ooit bedacht maar ik vind het ook onzin in veel gevallen.

bieb1963 schreef op 26-06-2026 om 08:11:

[..]

Maar ik vraag me dan af, als jij nooit je verjaardag viert (of hooguit met je gezin uit eten of evt iets met familie) hoe moet een ander dat dan persé weten?

Ik vier mijn verjaardag ook nooit, maar de meeste mensen die ik nu ken, ken ik al best lang. Dus vriendinnen weten het nog wel uit de tijd dat ik het wel vierde (als tiener). In nieuwere vriendschappen is 'datum verjaardag' ook altijd wel een keer ter sprake gekomen, je wil dat van de ander ook wel weten is mijn ervaring, of diegene het nou viert of niet. En op mijn werk zijn alle verjaardagen van het hele team bekend. 

Ik ben niet minder jarig omdat ik het niet vier. Het is eigenlijk gewoon een datum die bekend is, net als bij de mensen die het wel vieren. Ik kan me er dus ook niets bij voorstellen dat je iemand bewust niet feliciteert omdat diegene het niet viert. Ik kan me er  wel weer iets bij voorstellen dat je het vergeet, zelfs met herinneringen waarvan je denkt 'nu kan ik het echt niet vergeten'.

MMcGonagall schreef op 25-06-2026 om 23:27:

[..]

Mijn katten krijgen brokjes als hoofdmaaltijd. Die staan er de hele dag. Twee keer per dag krijgen ze een zakje. Daar zeuren ze om en dan gedragen ze zich alsof ze nooit te eten krijgen. Overigens zijn ze beide niet te dik. Een wordt nu wat molliger want ze krijgen twee keer een zakje in plaats van een keer, omdat de ander door omstandigheden veel is afgevallen. Ooit 5,5 nu nog een schamele 3,6 kilo.

mijn kat had altijd brokjes staan en kreeg 2x per dag een soepje als snack en avonds rond 20:00 natvoer. maar als je (ik) dan ''laat'' was, stond hij krijsend voor me neus.

dat deed hij echter nooit bij vriend , ik moest altijd tegen hem zeggen vergeet poes niet om 20:00, als ik niet thuis was of avonddienst had. 

dan kwam ik thuis en had poes geen eten gehad😒

beest vrat als een bootwerker, maar dik werd hij nooit 


Raar : in een van de lege panden in ons winkelcentrum wordt binnenkort een
statiegeldretour winkel geopend!
 Vind ik toch wonderlijk. 
Er zijn 3 supermarkten waar  je je flesjes en blikjes kwijt kunt.
Waarschijnlijk komen er van die automaten waar je ze allemaal tegelijk ingooit. Maar loont dat dan voor de huurders van zo'n winkelpand?   

CharlieB schreef op 26-06-2026 om 09:41:

[..]

Ik vier mijn verjaardag ook nooit, maar de meeste mensen die ik nu ken, ken ik al best lang. Dus vriendinnen weten het nog wel uit de tijd dat ik het wel vierde (als tiener). In nieuwere vriendschappen is 'datum verjaardag' ook altijd wel een keer ter sprake gekomen, je wil dat van de ander ook wel weten is mijn ervaring, of diegene het nou viert of niet. En op mijn werk zijn alle verjaardagen van het hele team bekend.

Ik ben niet minder jarig omdat ik het niet vier. Het is eigenlijk gewoon een datum die bekend is, net als bij de mensen die het wel vieren. Ik kan me er dus ook niets bij voorstellen dat je iemand bewust niet feliciteert omdat diegene het niet viert. Ik kan me er wel weer iets bij voorstellen dat je het vergeet, zelfs met herinneringen waarvan je denkt 'nu kan ik het echt niet vergeten'.

Bewust niet feliciteren vind ik ook onzin. Dat doe ik zeker wel. Maar van veel mensen weet ik dat echt niet.

Beterlaat2021! schreef op 26-06-2026 om 09:59:

Raar : in een van de lege panden in ons winkelcentrum wordt binnenkort een
statiegeldretour winkel geopend!
Vind ik toch wonderlijk.
Er zijn 3 supermarkten waar je je flesjes en blikjes kwijt kunt.
Waarschijnlijk komen er van die automaten waar je ze allemaal tegelijk ingooit. Maar loont dat dan voor de huurders van zo'n winkelpand?

denk het wel, als je ze flink opspaart heb zo 100 euro

bij mij in het centrum zijn er ook een paar, maak er zelf weinig gebruik van maar het is wel handig staan er ook meerdere dus gaat sneller dan bij de super waar ze om de haverklap storing hebben/ dikke rijen 

Beterlaat2021! schreef op 26-06-2026 om 09:59:

Raar : in een van de lege panden in ons winkelcentrum wordt binnenkort een
statiegeldretour winkel geopend!
Vind ik toch wonderlijk.
Er zijn 3 supermarkten waar je je flesjes en blikjes kwijt kunt.
Waarschijnlijk komen er van die automaten waar je ze allemaal tegelijk ingooit. Maar loont dat dan voor de huurders van zo'n winkelpand?

In het winkelcentrum hier is ook zo'n inzamelpunt.  Fijn, want dat maakt de rijen bij de automaten in de supermarkt veel korter. 

bieb1963 schreef op 26-06-2026 om 08:11:

[..]

Maar ik vraag me dan af, als jij nooit je verjaardag viert (of hooguit met je gezin uit eten of evt iets met familie) hoe moet een ander dat dan persé weten?

Omdat sommige erbij zijn op een zogenaamde jubileumleeftijd, maar het andere jaren toch vergeten. Omdat iedereen elk jaar jarig is, dus als ik op jou verjaardag verschijn of we hebben het over leeftijden dan komt mijn verjaardag ook aan bod, omdat we elkaar regelmatig zien/appen/bellen en het dan ter sprake komt, omdat ik de meeste al jaren ken, omdat het niet meer dan normaal is om de verjaardagen van familie en vrienden bij te houden, zodat je daar rekening mee kunt houden, mede omdat sommige vriendinnen niemand speciaal uitnodigen maar iedereen binnenvalt op hun verjaardag, en zoals in dit geval zeggen je komt toch wel volgende week.....


Ik kom net tot de ontdekking dat ik 3 kaasschaven heb.

Dolfje schreef op 26-06-2026 om 11:48:

Ik kom net tot de ontdekking dat ik 3 kaasschaven heb.

😄

altijd handig als er een in de vaatwasser ligt en wilt een broodje kaas maken 🤪

Dolfje schreef op 26-06-2026 om 11:48:

Ik kom net tot de ontdekking dat ik 3 kaasschaven heb.

Ik heb er wel 6, 1hele dure( dat is ook met stip de fijnste)

De rest is of geërfd. Of van de kringloop, als ik naar vrienden in Amerika ga neem ik altijd veel kaas mee, ze geven daar van ook veel weg dus er gaan ook altijd wat kringloop kaasschaven mee, de geërfde is een slechte maar was van mijn moeder, die ligt gewoon nutteloos in de la, gaat niet weg.

Yumi schreef op 26-06-2026 om 11:38:

[..]

Omdat sommige erbij zijn op een zogenaamde jubileumleeftijd, maar het andere jaren toch vergeten. Omdat iedereen elk jaar jarig is, dus als ik op jou verjaardag verschijn of we hebben het over leeftijden dan komt mijn verjaardag ook aan bod, omdat we elkaar regelmatig zien/appen/bellen en het dan ter sprake komt, omdat ik de meeste al jaren ken, omdat het niet meer dan normaal is om de verjaardagen van familie en vrienden bij te houden, zodat je daar rekening mee kunt houden, mede omdat sommige vriendinnen niemand speciaal uitnodigen maar iedereen binnenvalt op hun verjaardag, en zoals in dit geval zeggen je komt toch wel volgende week.....


Waarbij ik vergeet te vermelden, dat ik mijn vriendinnen als ik niet kan komen op hun verjaardag, of omdat ze hem ook of 'n jaar niet vieren, op vakantie ben, of whatever, ik wel app op hun verjaardag, en bij de eerst volgende gelegenheid kom aandraven met een cadeautje.

Rogue schreef op 26-06-2026 om 11:07:

[..]

denk het wel, als je ze flink opspaart heb zo 100 euro

bij mij in het centrum zijn er ook een paar, maak er zelf weinig gebruik van maar het is wel handig staan er ook meerdere dus gaat sneller dan bij de super waar ze om de haverklap storing hebben/ dikke rijen

Ik denk het niet. Want waar zouden hun inkomsten dan uit bestaan?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.