Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Groentetuin
25-06-2026 om 12:24
Kind woonde in een appartementencomplex,3 hoog met beneden/buiten bergingen, als kind of partner thuiskwam en de fiets in de berging zetten ging de kat al klaarzitten( terwijl er ook andere apartementbewoners in hun bergingen ernaast kwamen,daar reageert de kat niet op) ze moeten een extreem goed gehoor hebben die dieren.
Grindelwald
25-06-2026 om 13:15
Yumi schreef op 25-06-2026 om 11:50:
[..]
Ik heb geen facebook of verjaardagskalender, maar een mobiel net als iedereen en daar kan je ook verjaardagen in kwijt dus niemand hoeft het te vergeten. Gebeurt het toch 'n keer dat kan je alsnog een appje sturen.
Week naar mijn verjaardag ging ik samen met een van die vriendinnen lunchen, vertel ik heerlijk uit eten ben geweest met de kinderen. Vraagt ze was er iets bijzonders? Ik, voor mijn verjaardag ga ik altijd uit eten met de kinderen. Antwoord, ohh was je jarig.
Of ze het nou wel of niet vieren zodra ik ze zie geef ik een cadeau, maar andersom kan er nog geen appje vanaf. Merk dat ik me steeds meer stoor aan dit soort dingen, laatst wat nieuwe spullen voor in huis gekocht. Vriendin wou o.a een kastje hebben dat ik niet meer kwijt kon. Komt ze het ophalen, zegt ze, ik heb helaas geen tijd gehad om iets voor je te kopen want ik wil graag wat terug doen... wat heb ik aan dit soort uitspraken als het niet gebeurd, zeg dat niks.
Ik snap jou wel. Tegenwoordig zegt men al snel dat je geen verwachtingen mag hebben want dat voorkomt teleurstelling.
Niet iedereen is even attent maar als je dat van jezelf weet zet dan een herinnering in je telefoon. En een keer iets vergeten dat kan gebeuren maar keer op keer ik zou daar ook van balen.
amarna
25-06-2026 om 13:47
Thora schreef op 25-06-2026 om 10:02:
[..]
De Waddeneilanden.
Een Schiereiland of Schiermonnikoog ?
Luttjetrut
25-06-2026 om 14:35
Rogue schreef op 25-06-2026 om 12:06:
[..]
waarschijnlijk gewoon, wuman of servant
![]()
[..]
![]()
ik had 100 bijnamen voor mijn kat, plakte soms nog onze achternamen erachter als hij stout was en hij reageerde altijd
dus dat!!!
zag ooit een filmpje van groep mensen bij the stone edge, allemaal camera's in de lucht ooh en aah bleek dat er een kat op een rots lag en iedereen filmen en natuurlijk de kat aaien.
het enige wat ik dacht is : yep katten hebben hun goden-status opnieuw ontdekt![]()
Ik zeg ze wel eens dat ik "de baas" ben. (En dat wanneer ik niet thuis ben, de oudste de baas is.) Maar denk niet dat dat echt is blijven hangen. Ik ga er wat meer aandacht aan besteden en vaker aan mezelf refereren met mijn eigen naam.
amarna
25-06-2026 om 14:59
Dees! schreef op 24-06-2026 om 21:00:
[..]
Haha ja, ik weet altijd precies wanneer mijn man thuis komt. Onze kat hoort hem al van ver aankomen en zit zeker 5 minuten voordat hij thuis is al bij de deur te wachten. Ze hoort het geluid van zijn auto als hij op de rondweg achter ons huis rijdt.
Mijn tamme grasparkiet zag aan de overkant van galerij mijn man aankomen. Dan schoof hij enthousiast heen en weer op zn stokje. Om zodra man zijn jas had uitgedaan hij uit zn kooitje wilde om bij hem te komen zitten. Als ik kookte bleef kooitje dicht om ongelukken te voorkomen. Het vogeltje herkende ook mensen die regelmatig bij ons kwamen. Bij hen kwam hij op de schouders zitten. Bij vreemden niet. Was zo'n aanhankelijk grappig beestje!
mana_sutiyuq
25-06-2026 om 19:16
Grindelwald schreef op 25-06-2026 om 13:15:
[..]
Ik snap jou wel. Tegenwoordig zegt men al snel dat je geen verwachtingen mag hebben want dat voorkomt teleurstelling.
Niet iedereen is even attent maar als je dat van jezelf weet zet dan een herinnering in je telefoon. En een keer iets vergeten dat kan gebeuren maar keer op keer ik zou daar ook van balen.
Ik snap de andere kant ook wel. Als je je verjaardag niet viert weet ik ook niet of je een felicitatie wel zou willen.
Heel duidelijk is de boodschap niet.
Dat je met je kinderen uit eten gaat voor je verjaardag is dat je het viert in kleine kring, daar hoor ik dan niet bij, dus denk ik dat je niet op een felicitatie zit te wachten.
Als ik mijn verjaardag niet vier verwacht ik ook geen kadootje. En verwacht ik ook niet dat iedereen me feliciteerd want ik heb niet aangegeven dat ik het vier of er speciale aandacht aanbesteed.
Grindelwald
25-06-2026 om 19:21
mana_sutiyuq schreef op 25-06-2026 om 19:16:
[..]
Ik snap de andere kant ook wel. Als je je verjaardag niet viert weet ik ook niet of je een felicitatie wel zou willen.
Heel duidelijk is de boodschap niet.
Dat je met je kinderen uit eten gaat voor je verjaardag is dat je het viert in kleine kring, daar hoor ik dan niet bij, dus denk ik dat je niet op een felicitatie zit te wachten.
Als ik mijn verjaardag niet vier verwacht ik ook geen kadootje. En verwacht ik ook niet dat iedereen me feliciteerd want ik heb niet aangegeven dat ik het vier of er speciale aandacht aanbesteed.
Daar zou ik niet zo snel aan denken. Als iemand jarig is stuur ik een berichtje. Of deze nou wel een verjaardag geeft of niet.
krulliebollie
25-06-2026 om 20:22
mana_sutiyuq schreef op 25-06-2026 om 19:16:
[..]
Ik snap de andere kant ook wel. Als je je verjaardag niet viert weet ik ook niet of je een felicitatie wel zou willen.
Heel duidelijk is de boodschap niet.
Dat je met je kinderen uit eten gaat voor je verjaardag is dat je het viert in kleine kring, daar hoor ik dan niet bij, dus denk ik dat je niet op een felicitatie zit te wachten.
Als ik mijn verjaardag niet vier verwacht ik ook geen kadootje. En verwacht ik ook niet dat iedereen me feliciteerd want ik heb niet aangegeven dat ik het vier of er speciale aandacht aanbesteed.
Wat een rare gedachtengang. Felicitatie staat toch helemaal los van wel of niet vieren en wel of geen cadeautje geven. Ik geef ook niet iedereen die het niet viert een cadeautje maar een felicitatie zeker wel. Ik heb liever dat iemand zegt ‘ oh felicitatie is niet nodig hoor, ik ben er niet mee bezig’ als dat ik hier op een topic lees dat iemand verdrietig of teleurgesteld is als die niets hoort van familie of vrienden op een verjaardag.
Thora
25-06-2026 om 22:29
Groentetuin schreef op 25-06-2026 om 12:24:
Kind woonde in een appartementencomplex,3 hoog met beneden/buiten bergingen, als kind of partner thuiskwam en de fiets in de berging zetten ging de kat al klaarzitten( terwijl er ook andere apartementbewoners in hun bergingen ernaast kwamen,daar reageert de kat niet op) ze moeten een extreem goed gehoor hebben die dieren.
Jaren geleden hadden mijn toenmalige partner en ik een kat uit het asiel. Een schat van een kater. Ik had meneer naar binnen gedragen omdat hij uit zijn doos was ontsnapt. Ondanks dat mijn vriend de bak deed en meneer eten gaf was hij totaal aan mij gehecht. Ze zagen aan de kat dat ik eraan kwam. Dan sprong hij ineens op en liep naar de deur. Zo schattig.
MMcGonagall
25-06-2026 om 22:46
Mijn katten staan luidkeels voor het raam te gillen als ik de straat in rijd. Tenzij ze al eten hebben gekregen van mijn dochter, dan hebben ze geen interesse.
Groentetuin
25-06-2026 om 23:21
MMcGonagall schreef op 25-06-2026 om 22:46:
Mijn katten staan luidkeels voor het raam te gillen als ik de straat in rijd. Tenzij ze al eten hebben gekregen van mijn dochter, dan hebben ze geen interesse.
Kat van kind is ook totaal gefocust op eten, alles moet op ( was super dik toen ze hem kregen, kon zichzelf niet wassen zo dik was hij) dus ging op dieet, nu een normaal gewicht maar de trek in eten is zeer groot.
Raar ik ken ook een kat die de hele dag eten tot zijn beschikking heeft,en alleen eet wat hij wil en de rest laat staan.
T zijn net mensen
MMcGonagall
25-06-2026 om 23:27
Groentetuin schreef op 25-06-2026 om 23:21:
[..]
Kat van kind is ook totaal gefocust op eten, alles moet op ( was super dik toen ze hem kregen, kon zichzelf niet wassen zo dik was hij) dus ging op dieet, nu een normaal gewicht maar de trek in eten is zeer groot.
Raar ik ken ook een kat die de hele dag eten tot zijn beschikking heeft,en alleen eet wat hij wil en de rest laat staan.
T zijn net mensen
Mijn katten krijgen brokjes als hoofdmaaltijd. Die staan er de hele dag. Twee keer per dag krijgen ze een zakje. Daar zeuren ze om en dan gedragen ze zich alsof ze nooit te eten krijgen. Overigens zijn ze beide niet te dik. Een wordt nu wat molliger want ze krijgen twee keer een zakje in plaats van een keer, omdat de ander door omstandigheden veel is afgevallen. Ooit 5,5 nu nog een schamele 3,6 kilo.
madee
25-06-2026 om 23:59
Dat er vaak ‘literaire thriller’ op de cover van de boeken van Linda van Rijn staat, terwijl dat het helemaal niet is. Heerlijke boeken, ik ben fan hoor, maar ze zijn allerminst literatuur.
Vf_Watervrouw
26-06-2026 om 00:47
madee schreef op 25-06-2026 om 23:59:
Dat er vaak ‘literaire thriller’ op de cover van de boeken van Linda van Rijn staat, terwijl dat het helemaal niet is. Heerlijke boeken, ik ben fan hoor, maar ze zijn allerminst literatuur.
Heb ooit gehoord dat auteur (of uitgever) de term literatuur zelf aan boek kan koppelen, zijn geen vastgestelde criteria voor ofzo