Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Dees!
24-06-2026 om 21:00
Bailey26 schreef op 24-06-2026 om 14:04:
[..]
Hier ook katten die namen wel lijken te herkennen. Al doen ze er vaak weinig mee. Bijzonder vind ik altijd dat ze precies horen wanneer het keukenkastje opengaat waar de snoepjes staan. Als ik andere kasten open dan staan ze nooit meteen achter mij.
Ze herkennen trouwens ook het geluid van de auto. Man zegt dat hij de oudste kat altijd naar beneden hoort rennen (naar het raam toe) als ik er aan komt. Hij zit er al voordat ik echt onze straat inrij.
Ik ga het artikel ook lezen!
Haha ja, ik weet altijd precies wanneer mijn man thuis komt. Onze kat hoort hem al van ver aankomen en zit zeker 5 minuten voordat hij thuis is al bij de deur te wachten. Ze hoort het geluid van zijn auto als hij op de rondweg achter ons huis rijdt.
kerst
24-06-2026 om 21:05
Ik vind het beetje raar om dagje schiereiland te organiseren vrijdag, met code oranje.
Thora
24-06-2026 om 22:42
kerst schreef op 24-06-2026 om 21:05:
Ik vind het beetje raar om dagje schiereiland te organiseren vrijdag, met code oranje.
Het is daar wel het koelste van het land.
Thora
24-06-2026 om 22:44
Weet je wat mensen raar vinden? Ik ga morgen een dagje sauna doen. Ten eerste lig ik de hele dag in het water. Ten tweede is het superrustig dus ruimte genoeg bij de opgietingen. Ten derde, als je de sauna uitkomt en naar buiten loopt is het helemaal zo warm niet meer. Win, win, win situatie dus.
Marty1984
24-06-2026 om 22:50
Thora schreef op 24-06-2026 om 22:44:
Weet je wat mensen raar vinden? Ik ga morgen een dagje sauna doen. Ten eerste lig ik de hele dag in het water. Ten tweede is het superrustig dus ruimte genoeg bij de opgietingen. Ten derde, als je de sauna uitkomt en naar buiten loopt is het helemaal zo warm niet meer. Win, win, win situatie dus.
Nu snap ik die reclame van die sauna-gigant in mijn mailbox afgelopen week
.
Ik vond hem toen vreemd en heb nog zitten lachen tegen man "dat ze daar net nu mee kwamen".
(Ik ga nooit naar de sauna. Maar om één of andere duistere reden - waarschijnlijk toen ik ooit 15 jaar geleden een keer een bon kocht voor mijn moeder of mijn zus - ben ik ooit in een mailinglist met reclame geraakt.)
Nehalennia
24-06-2026 om 23:10
Thora schreef op 24-06-2026 om 22:42:
[..]
Het is daar wel het koelste van het land.
Waar is dat?
Yumi
24-06-2026 om 23:12
Telefoongesprek met vriendin, als we afsluiten zegt ze tot volgende week. Ik zeg niet zeker te weten of ik kan. Ze viert altijd haar verjaardag, en vindt het gezellig als iedereen komt. Ik vier mijn verjaardag daarentegen zelden, wat blijkbaar voor haar en nog 2 vriendinnen betekent niks van zich te laten horen, als ik jarig ben. Dat is toch raar, of is het flauw van mij dat ik er een beetje klaar mee ben? Kom bij hun altijd met een leuk cadeau en zij nemen niet eens de moeite om mij een appje te sturen. Het is niet voor wat hoort wat, maar dit voelt als eenrichtingsverkeer.
Thora
25-06-2026 om 10:02
Nehalennia schreef op 24-06-2026 om 23:10:
[..]
Waar is dat?
De Waddeneilanden.
Miepjecody
25-06-2026 om 10:19
Thora schreef op 24-06-2026 om 22:44:
Weet je wat mensen raar vinden? Ik ga morgen een dagje sauna doen. Ten eerste lig ik de hele dag in het water. Ten tweede is het superrustig dus ruimte genoeg bij de opgietingen. Ten derde, als je de sauna uitkomt en naar buiten loopt is het helemaal zo warm niet meer. Win, win, win situatie dus.
Dat is helemaal niet raar. Heerlijk die ijskoude emmers over je kop, en het dompelbad!
kenfan
25-06-2026 om 10:35
Yumi schreef op 24-06-2026 om 23:12:
Telefoongesprek met vriendin, als we afsluiten zegt ze tot volgende week. Ik zeg niet zeker te weten of ik kan. Ze viert altijd haar verjaardag, en vindt het gezellig als iedereen komt. Ik vier mijn verjaardag daarentegen zelden, wat blijkbaar voor haar en nog 2 vriendinnen betekent niks van zich te laten horen, als ik jarig ben. Dat is toch raar, of is het flauw van mij dat ik er een beetje klaar mee ben? Kom bij hun altijd met een leuk cadeau en zij nemen niet eens de moeite om mij een appje te sturen. Het is niet voor wat hoort wat, maar dit voelt als eenrichtingsverkeer.
Zou het kunnen dat zij denkt dat je geen belang hecht aan je verjaardag omdat je het niet viert? En dat ze net als ik, niet de traditionele wckalender heeft en het gewoon niet weet wanneer je jarig bent? Dat weet ik nl van de meeste bekenden eigenlijk ook niet meer. (vreemd genoeg staan die van lagere schoolvriendinnetjes die die ik in geen 100 jaar meer gezien heb dan weer wel in mijn geheugen gegrift). Als ze het gezellig vindt dat iedereen komt, dan is jouw komst vast haar grootste cadeau en kun je jezelf voortaan de moeite besparen om iets uit te zoeken. Ik vind je niet flauw, misschien spelen er ook andere dingen, maar anders zou ik om een appje niet een leuke vriendschap laten verzuren.
ToetieToover
25-06-2026 om 10:49
Luttjetrut schreef op 24-06-2026 om 11:40:
Ik woon alleen met twee katten en las net een artikel over dat katten hun namen en de namen van de andere dieren en mensen in hun huishouden herkennen. Maar er is hier niemand in huis die ooit mijn naam gebruikt, dus mijn katten weten na 2 jaar waarschijnlijk nog steeds niet hoe ik heet...
Wat jammer dat ze niet weten hoe je heet. Zouden ze zelf een naam voor je hebben bedacht inmiddels?
Ik weet al heel lang dat katten hun naam herkennen. Lang geleden vond onze hond een Perzische kat in de bosjes en ik vermoedde dat die daar niet thuishoorde. Ik heb poes meegenomen naar huis, beetje gekamd en begon na een paar dagen net een beetje verliefd te worden toen de dierenambulance terug belde. De eigenaar was gevonden! Ze heette ‘Annabelle’ vertelden ze. Ik ging vervolgens naar poes toe en zei haar naam… ze ging heel blij kopjes geven en om me heen draaien. Toen dacht ik al, die heeft al een baasje. De baasjes herkenden haar ook van de omschrijving aan de telefoon. En toen ze haar kwamen ophalen, sprong ze echt in hun armen. Zo ontzettend ontroerend! Wie ooit nog beweerd dat katten zich niet hechten aan hun eigenaar, snapt niks van katten.
oudmaarnognietkoud
25-06-2026 om 11:15
Thora schreef op 24-06-2026 om 22:44:
Weet je wat mensen raar vinden? Ik ga morgen een dagje sauna doen. Ten eerste lig ik de hele dag in het water. Ten tweede is het superrustig dus ruimte genoeg bij de opgietingen. Ten derde, als je de sauna uitkomt en naar buiten loopt is het helemaal zo warm niet meer. Win, win, win situatie dus.
Sterker nog, ik heb weer een kwartaalabonnement genomen. In de sauna zelf zit ik niet maar zij hebben een fijn zwembad.
Ik sta in het zwembad in de schaduw met mijn boek op de rand. Helemaal lekker. En verder zit ik in de schaduw in de tuin.
Happyapple
25-06-2026 om 11:29
Yumi schreef op 24-06-2026 om 23:12:
Telefoongesprek met vriendin, als we afsluiten zegt ze tot volgende week. Ik zeg niet zeker te weten of ik kan. Ze viert altijd haar verjaardag, en vindt het gezellig als iedereen komt. Ik vier mijn verjaardag daarentegen zelden, wat blijkbaar voor haar en nog 2 vriendinnen betekent niks van zich te laten horen, als ik jarig ben. Dat is toch raar, of is het flauw van mij dat ik er een beetje klaar mee ben? Kom bij hun altijd met een leuk cadeau en zij nemen niet eens de moeite om mij een appje te sturen. Het is niet voor wat hoort wat, maar dit voelt als eenrichtingsverkeer.
Hm ja ik snap je hoor. Kleine moeite om even een appje te sturen, zou je denken, maar ik word zelf ook 9 vd 10x vergeten met mijn eigen verjaardag, tenzij ze een Facebook melding krijgen en dan iets sturen. Ik vind dat ook niet zo leuk.
Yumi
25-06-2026 om 11:50
Happyapple schreef op 25-06-2026 om 11:29:
[..]
Hm ja ik snap je hoor. Kleine moeite om even een appje te sturen, zou je denken, maar ik word zelf ook 9 vd 10x vergeten met mijn eigen verjaardag, tenzij ze een Facebook melding krijgen en dan iets sturen. Ik vind dat ook niet zo leuk.
Ik heb geen facebook of verjaardagskalender, maar een mobiel net als iedereen en daar kan je ook verjaardagen in kwijt dus niemand hoeft het te vergeten. Gebeurt het toch 'n keer dat kan je alsnog een appje sturen.
Week naar mijn verjaardag ging ik samen met een van die vriendinnen lunchen, vertel ik heerlijk uit eten ben geweest met de kinderen. Vraagt ze was er iets bijzonders? Ik, voor mijn verjaardag ga ik altijd uit eten met de kinderen. Antwoord, ohh was je jarig.
Of ze het nou wel of niet vieren zodra ik ze zie geef ik een cadeau, maar andersom kan er nog geen appje vanaf. Merk dat ik me steeds meer stoor aan dit soort dingen, laatst wat nieuwe spullen voor in huis gekocht. Vriendin wou o.a een kastje hebben dat ik niet meer kwijt kon. Komt ze het ophalen, zegt ze, ik heb helaas geen tijd gehad om iets voor je te kopen want ik wil graag wat terug doen... wat heb ik aan dit soort uitspraken als het niet gebeurd, zeg dat niks.
Rogue
25-06-2026 om 12:06
Luttjetrut schreef op 24-06-2026 om 11:40:
Ik woon alleen met twee katten en las net een artikel over dat katten hun namen en de namen van de andere dieren en mensen in hun huishouden herkennen. Maar er is hier niemand in huis die ooit mijn naam gebruikt, dus mijn katten weten na 2 jaar waarschijnlijk nog steeds niet hoe ik heet...
waarschijnlijk gewoon, wuman of servant
ToetieToover schreef op 25-06-2026 om 10:49:
[..]
Wat jammer dat ze niet weten hoe je heet. Zouden ze zelf een naam voor je hebben bedacht inmiddels?
Ik weet al heel lang dat katten hun naam herkennen. Lang geleden vond onze hond een Perzische kat in de bosjes en ik vermoedde dat die daar niet thuishoorde. Ik heb poes meegenomen naar huis, beetje gekamd en begon na een paar dagen net een beetje verliefd te worden toen de dierenambulance terug belde. De eigenaar was gevonden! Ze heette ‘Annabelle’ vertelden ze. Ik ging vervolgens naar poes toe en zei haar naam… ze ging heel blij kopjes geven en om me heen draaien. Toen dacht ik al, die heeft al een baasje. De baasjes herkenden haar ook van de omschrijving aan de telefoon. En toen ze haar kwamen ophalen, sprong ze echt in hun armen. Zo ontzettend ontroerend! Wie ooit nog beweerd dat katten zich niet hechten aan hun eigenaar, snapt niks van katten.
ik had 100 bijnamen voor mijn kat, plakte soms nog onze achternamen erachter als hij stout was en hij reageerde altijd
dus dat!!!
zag ooit een filmpje van groep mensen bij the stone edge, allemaal camera's in de lucht ooh en aah bleek dat er een kat op een rots lag en iedereen filmen en natuurlijk de kat aaien.
het enige wat ik dacht is : yep katten hebben hun goden-status opnieuw ontdekt