Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Broodjebrie
23-06-2026 om 19:04
Dolfje schreef op 23-06-2026 om 19:03:
[..]
Ik blijf het raar vinden
![]()
Dat kan 
Nikki1973
23-06-2026 om 19:27
Beterlaat2021! schreef op 23-06-2026 om 14:38:
@ Bakblik, dat noem ik het 'sauna-effekt'. Dat er, als het niet druk is, toch iemand direct naast je komt zitten.
Of op terras. Voldoende plek maar altijd het tafeltje naast ons, ik haat dat.
Rogue
23-06-2026 om 19:51
Dolfje schreef op 23-06-2026 om 18:20:
[..]
Op het strand ook altijd. Echt meters en meters leeg zand en dan een meter verderop gaan zitten. Ik snap dat echt niet.
of in het OV, de horror
Kampeerder
23-06-2026 om 20:26
Beterlaat2021! schreef op 23-06-2026 om 14:38:
@ Bakblik, dat noem ik het 'sauna-effekt'. Dat er, als het niet druk is, toch iemand direct naast je komt zitten.
Andersom kan ik er slecht tegen als mensen hun plaats tot op de centimeter willen claimen. Waslijn spannen op de 'erfgrens' hun auto met precisie op de erfgrens zetten.
Houd het een beetje 'open' als iedereen links van de tent in de zon of juist in de schaduw wil zitten, tolereer dan ook dat je een beetje aan 'landjepik' doet.
Dolfje
23-06-2026 om 20:27
Maar ik heb dat ook als ik mijn fiets ergens parkeer. Pak ik het meest achterste hek met 10 lege hekken tussen de rest en dan kom ik terug bij mijn fiets staan er steevast links en rechts een fiets en altijd iemand daar bezig en dan moet ik wachten tot diegene klaar is voor ik mijn fiets kan pakken.
Bakblik
23-06-2026 om 21:38
Kampeerder schreef op 23-06-2026 om 20:26:
[..]
Andersom kan ik er slecht tegen als mensen hun plaats tot op de centimeter willen claimen. Waslijn spannen op de 'erfgrens' hun auto met precisie op de erfgrens zetten.
Houd het een beetje 'open' als iedereen links van de tent in de zon of juist in de schaduw wil zitten, tolereer dan ook dat je een beetje aan 'landjepik' doet.
Wij hebben nu struikjes op de erfgrens. En een lampje aan het pad. Een voet op haar plek en ik kreeg een boze blik.
Zij is gelukkig weg. Nieuwe buren hebben de boel wat schappelijker staan en kijken ook niet bij elke stap (over het lijntje) boos.
Thora
24-06-2026 om 09:39
Dees! schreef op 23-06-2026 om 15:43:
[..]
Deze zin krijg ik gewoon niet verwerkt in mijn hoofd. Ik snap wat er staat, maar mijn hoofd loopt er echt op vast.
Ik ook. Maar het gebeurt, het gebeurt!!!!!!!!!!!
Grindelwald
24-06-2026 om 10:04
Dat mensen tatoeages hebben. Prima. Ik heb er ook een. Maar dat er mensen zijn die hun hele arm of been helemaal zwart laten tatoeëren. Wat heb je daar nou aan.
Caroline80
24-06-2026 om 11:00
Grindelwald schreef op 24-06-2026 om 10:04:
Dat mensen tatoeages hebben. Prima. Ik heb er ook een. Maar dat er mensen zijn die hun hele arm of been helemaal zwart laten tatoeëren. Wat heb je daar nou aan.
Net zo weinig als aan 1 tatoeage.
Luttjetrut
24-06-2026 om 11:40
Ik woon alleen met twee katten en las net een artikel over dat katten hun namen en de namen van de andere dieren en mensen in hun huishouden herkennen. Maar er is hier niemand in huis die ooit mijn naam gebruikt, dus mijn katten weten na 2 jaar waarschijnlijk nog steeds niet hoe ik heet...
Zilver_gray
24-06-2026 om 12:03
Luttjetrut schreef op 24-06-2026 om 11:40:
Ik woon alleen met twee katten en las net een artikel over dat katten hun namen en de namen van de andere dieren en mensen in hun huishouden herkennen. Maar er is hier niemand in huis die ooit mijn naam gebruikt, dus mijn katten weten na 2 jaar waarschijnlijk nog steeds niet hoe ik heet...
Nou ik dacht dus dat ik het me verbeeldde, maar onze kat luistert (als ze zin heeft) zelfs naar haar koosnaampjes, en die lijken in de verste verte niet op haar naam.
Heb je toevallig de link naar dat artikel? Lijkt me interessant om te lezen
Luttjetrut
24-06-2026 om 13:11
Zilver_gray schreef op 24-06-2026 om 12:03:
[..]
Nou ik dacht dus dat ik het me verbeeldde, maar onze kat luistert (als ze zin heeft) zelfs naar haar koosnaampjes, en die lijken in de verste verte niet op haar naam.
Heb je toevallig de link naar dat artikel? Lijkt me interessant om te lezen
![]()
https://www.nature.com/articles/s41598-022-10261-5#article-comments
Bailey26
24-06-2026 om 14:04
Zilver_gray schreef op 24-06-2026 om 12:03:
[..]
Nou ik dacht dus dat ik het me verbeeldde, maar onze kat luistert (als ze zin heeft) zelfs naar haar koosnaampjes, en die lijken in de verste verte niet op haar naam.
Heb je toevallig de link naar dat artikel? Lijkt me interessant om te lezen
![]()
Hier ook katten die namen wel lijken te herkennen. Al doen ze er vaak weinig mee. Bijzonder vind ik altijd dat ze precies horen wanneer het keukenkastje opengaat waar de snoepjes staan. Als ik andere kasten open dan staan ze nooit meteen achter mij.
Ze herkennen trouwens ook het geluid van de auto. Man zegt dat hij de oudste kat altijd naar beneden hoort rennen (naar het raam toe) als ik er aan komt. Hij zit er al voordat ik echt onze straat inrij.
Ik ga het artikel ook lezen!
Zilver_gray
24-06-2026 om 15:03
Bailey26 schreef op 24-06-2026 om 14:04:
[..]
Hier ook katten die namen wel lijken te herkennen. Al doen ze er vaak weinig mee. Bijzonder vind ik altijd dat ze precies horen wanneer het keukenkastje opengaat waar de snoepjes staan. Als ik andere kasten open dan staan ze nooit meteen achter mij.
Ze herkennen trouwens ook het geluid van de auto. Man zegt dat hij de oudste kat altijd naar beneden hoort rennen (naar het raam toe) als ik er aan komt. Hij zit er al voordat ik echt onze straat inrij.
Ik ga het artikel ook lezen!
Hahaha geweldig! Hier weet mevrouwtje precies dat wanneer man in de “snoepjes kast” gaat, ze niet voor de deur hoeft te gaan zitten en wachten tot ze lekkers krijgt. Bij mij daarentegen, zodra ik de deur van de kast al open doe, komt ze aan huppelen, ze weet ik geef d’r altijd iets lekkers 😊