Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Groentetuin
08-12-2025 om 16:32
Bakblik schreef op 08-12-2025 om 07:46:
[..]
Ja maar ik irriteer mij dan aan de inconsequente acties af en toe. Dat soort mensen kan dan voor zichzelf dingen rechtpraten die in mijn ogen nog steeds hartstikke krom zijn.
Op een christelijke camping waar wij ooit waren moest je betalen op de dag van vertrek OOK op zondag, dan mocht je niet zaterdag alvast betalen. De betaling via pin stond dan op de juiste dag in de boeken.
4 ijsjes erbij kon dan weer niet, want er mocht niet gehandeld worden op zondag.
In mijn ogen is betalen voor een verblijf op een camping ook handelen, ik betaal niet voor iets wat ik fysiek vast kan pakken maar voor een dienst die ik heb afgenomen.
Volgens de dame van de camping moest ik dat heel anders zien. Betalen voor een dienst was iets heel anders dan is of pizza kopen. Verblijf op een camping betalen is geld geven voor een eerder geleverde dienst en ijsjes kopen dan krijg je tastbare goederen in je hand.
Ja, ja, schiet mij maar lek. Als je niet mag handelen op zondag dan mag je ook je verblijf op de camping niet op zondag betalen of denk ik nu te simpel?
Maar dat zijn niet de mensen van de website .
Ik vind dit net zoiets als :alle mensen met een bril zijn dieven, want ik ben ooit eens bestolen door een man met een bril.
Kampeerder
08-12-2025 om 17:06
Mijn gereformeerde buurvrouw kwam drie of vier luiers lenen op zondagmiddag laat. Maandag zou ze nieuwe halen en mij de luiers terug geven. Ik attendeerde haar erop dat AH nog open was. Nee dat kon niet, want ze mocht op zondag niks kopen. Lenen mag wel, je buurvrouw lastig vallen die net lekker met een slapend kind op de bank zat mocht ook. Tja, dat ik niet in God geloof en niet altijd strikt de zondagsrust hanteer, betekent niet dat ik jouw shit dan wel oplos.......
Groentetuin
08-12-2025 om 17:27
Kampeerder schreef op 08-12-2025 om 17:06:
Mijn gereformeerde buurvrouw kwam drie of vier luiers lenen op zondagmiddag laat. Maandag zou ze nieuwe halen en mij de luiers terug geven. Ik attendeerde haar erop dat AH nog open was. Nee dat kon niet, want ze mocht op zondag niks kopen. Lenen mag wel, je buurvrouw lastig vallen die net lekker met een slapend kind op de bank zat mocht ook. Tja, dat ik niet in God geloof en niet altijd strikt de zondagsrust hanteer, betekent niet dat ik jouw shit dan wel oplos.......
En...kreeg ze de luiers?
Bakblik
08-12-2025 om 17:34
Kampeerder schreef op 08-12-2025 om 17:06:
Mijn camping buurvrouw kwam eens een pak melk lenen bij mij. Maandag zou ik nieuwe melk krijgen. Ik zeg: Dat kan niet ik heb maar 1 pak een dat heb ik nodig voor mijn eigen kinderen. Je kunt naar de kampwinkel om daar melk te kopen.
Zegt zij: Nee want ik mag niks kopen op zondag!
Ik zeg: Als ik jou mijn melk leen moet ik naar de winkel om nieuwe melk te kopen.
Zegt zij: Ja dat mag jij, jij mag handelen op zondag.
Ja maar in feite ben jij fan schuldig aan mijn aankoop. Voel je je dan niet alsnog bezwaard?
Nee, haar kinderen moesten melk drinken bij de lunch en dit was een passende manier om het probleem op te lossen. Ik heb vriendelijk gezegd dat de kinderen vast geen bezwaar hadden tegen een keer limonade of water. 😜
Kampeerder
08-12-2025 om 17:36
Groentetuin schreef op 08-12-2025 om 17:27:
[..]
En...kreeg ze de luiers?
Ja, natuurlijk. Hoe krom het ook is, je laat mensen niet in de shit zitten.
Dorestad
08-12-2025 om 17:39
Kampeerder schreef op 08-12-2025 om 17:36:
[..]
Leuke woordkeuze in dit geval
Bakblik
08-12-2025 om 17:53
Kampeerder schreef op 08-12-2025 om 17:36:
[..]
Nou mijn melk heeft die camping buurvrouw niet gekregen. De kampwinkel had alleen houdbare melk en ik had gepasteuriseerde melk in mijn koelkastje staan. Van een middag geen melk gaan kinderen van 8 en 10 echt niks krijgen. Mijn, nog pap etende, kind had meer recht op mijn melk.
Luiers had ik wel gedaan.
Marty1984
08-12-2025 om 17:56
Bakblik schreef op 08-12-2025 om 17:34:
[..]
Mijn camping buurvrouw kwam eens een pak melk lenen bij mij. Maandag zou ik nieuwe melk krijgen. Ik zeg: Dat kan niet ik heb maar 1 pak een dat heb ik nodig voor mijn eigen kinderen. Je kunt naar de kampwinkel om daar melk te kopen.
Zegt zij: Nee want ik mag niks kopen op zondag!
Ik zeg: Als ik jou mijn melk leen moet ik naar de winkel om nieuwe melk te kopen.
Zegt zij: Ja dat mag jij, jij mag handelen op zondag.
Ja maar in feite ben jij fan schuldig aan mijn aankoop. Voel je je dan niet alsnog bezwaard?
Nee, haar kinderen moesten melk drinken bij de lunch en dit was een passende manier om het probleem op te lossen. Ik heb vriendelijk gezegd dat de kinderen vast geen bezwaar hadden tegen een keer limonade of water. 😜
Dus ze mag niet kopen? Maar wel op de bedel gaan bij de halve camping? Dat is net zo goed handelen. Al helemaal als ze zegt "ik breng het morgen terug" en ze de melk dus niet gewoon krijgt.
Rare godsdienst.
krulliebollie
08-12-2025 om 19:30
Ginevra schreef op 08-12-2025 om 13:32:
[..]
En in het kader van "wat vind jij raar": ik vind het ook raar om zelf nog één posting te doen over een onderwerp en dan te bepalen dat het onderwerp klaar is. "Ik heb het laatste woord, nu moeten jullie erover ophouden".
Ik snap dat dit zo overkomt. Het was niet zo bedoeld.