Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Auwereel
07-12-2025 om 20:02
Dat ik vandaag een rondvliegende wesp heb gevangen en buiten gezet. Ik was vrolijk in mijn waskamer bezig met mijn naaimachine tot ik opeens heel hard bbbzzzzzzz!! hoorde. Ik dacht, krijgt mijn wasmachine kuren? Maar er landde opeens een grote wesp in mijn naaidoos.
Snel een jampot gehaald en met een stuk karton gevangen.
Gezien de grootte zal het wel een koningin geweest zijn, dus misschien een wespennest in huis voorkomen, voor het geval dat mijn waskamer voldeed voor overwintering.
Poezie
07-12-2025 om 21:22
Auwereel schreef op 07-12-2025 om 20:02:
Dat ik vandaag een rondvliegende wesp heb gevangen en buiten gezet. Ik was vrolijk in mijn waskamer bezig met mijn naaimachine tot ik opeens heel hard bbbzzzzzzz!! hoorde. Ik dacht, krijgt mijn wasmachine kuren? Maar er landde opeens een grote wesp in mijn naaidoos.
Snel een jampot gehaald en met een stuk karton gevangen.
Gezien de grootte zal het wel een koningin geweest zijn, dus misschien een wespennest in huis voorkomen, voor het geval dat mijn waskamer voldeed voor overwintering.
Hopelijk had de wesp geen gele poten? Dan was het namelijk een Aziatische hoornaar, die moet je echt niet laten leven
!
Auwereel
07-12-2025 om 22:13
Poezie schreef op 07-12-2025 om 21:22:
[..]
Hopelijk had de wesp geen gele poten? Dan was het namelijk een Aziatische hoornaar, die moet je echt niet laten leven
!
Nee het was duidelijk een gewone wesp
krulliebollie
07-12-2025 om 22:31
ik wil iets bestellen op een website maar vanwege hun christelijke overtuiging kan ik de bestelling niet plaatsen op zondag. Raar! Je kan toch ook gewoon aangeven als je de bestelling plaatst dat het pas maandag verwerkt wordt.
BlairW
07-12-2025 om 23:09
krulliebollie schreef op 07-12-2025 om 22:31:
ik wil iets bestellen op een website maar vanwege hun christelijke overtuiging kan ik de bestelling niet plaatsen op zondag. Raar! Je kan toch ook gewoon aangeven als je de bestelling plaatst dat het pas maandag verwerkt wordt.
Je mag op zondag geen geld uitgeven 
afrodite05
07-12-2025 om 23:12
Er is een babyspullensite waar dat idd ook niet kan. Sterker nog, je kan de prijzen niet eens zien op zondag, dus dan kan je ook niet vergelijken met andere sites. En als je wel op die site blijft snuffelen, ondanks dat de prijzen zijn geblurd, krijg je telkens als je ergens op klikt de pop-up dat ze wegens zondagsrust zijn gesloten. Heel irritant surfen.
BlairW
07-12-2025 om 23:13
afrodite05 schreef op 07-12-2025 om 23:12:
[..]
Er is een babyspullensite waar dat idd ook niet kan. Sterker nog, je kan de prijzen niet eens zien op zondag, dus dan kan je ook niet vergelijken met andere sites. En als je wel op die site blijft snuffelen, ondanks dat de prijzen zijn geblurd, krijg je telkens als je ergens op klikt de pop-up dat ze wegens zondagsrust zijn gesloten. Heel irritant surfen.
Babypark 😂
Nehalennia
08-12-2025 om 06:57
BlairW schreef op 07-12-2025 om 23:09:
[..]
Je mag op zondag geen geld uitgeven
Ze zijn in ieder geval consequent, kom daar maar eens om bij het CDA 
Groentetuin
08-12-2025 om 07:09
Ik vind dat juist mooi, mensen die voor hun overtuiging staan.
Bakblik
08-12-2025 om 07:46
Groentetuin schreef op 08-12-2025 om 07:09:
[..]
Ik vind dat juist mooi, mensen die voor hun overtuiging staan.
Ja maar ik irriteer mij dan aan de inconsequente acties af en toe. Dat soort mensen kan dan voor zichzelf dingen rechtpraten die in mijn ogen nog steeds hartstikke krom zijn.
Op een christelijke camping waar wij ooit waren moest je betalen op de dag van vertrek OOK op zondag, dan mocht je niet zaterdag alvast betalen. De betaling via pin stond dan op de juiste dag in de boeken.
4 ijsjes erbij kon dan weer niet, want er mocht niet gehandeld worden op zondag.
In mijn ogen is betalen voor een verblijf op een camping ook handelen, ik betaal niet voor iets wat ik fysiek vast kan pakken maar voor een dienst die ik heb afgenomen.
Volgens de dame van de camping moest ik dat heel anders zien. Betalen voor een dienst was iets heel anders dan is of pizza kopen. Verblijf op een camping betalen is geld geven voor een eerder geleverde dienst en ijsjes kopen dan krijg je tastbare goederen in je hand.
Ja, ja, schiet mij maar lek. Als je niet mag handelen op zondag dan mag je ook je verblijf op de camping niet op zondag betalen of denk ik nu te simpel?
Miepjecody
08-12-2025 om 08:02
Caroline80 schreef op 06-12-2025 om 19:59:
Dat mijn moeder een reservering heeft gemaakt voor een kerstlunch die in buffetvorm is van 12 tot 15 uur en zegt we gaan pas om 13 uur.
Dat is echt raar, de kerstlunch waar ik ging moest je gewoon vanaf het begin zijn hoor
Miepjecody
08-12-2025 om 08:04
Marty1984 schreef op 06-12-2025 om 20:01:
[..]
Bwah ... Ze is na 2 uur waarschijnlijk uitgegeten?
Ik zou hoogstens vrezen dat de andere aanwezigen tussen 12 en 13 al met het lekkerste weg zijn. En dat er niet wordt aangevuld.
Een buffet met begin en eindtijd kun je niet zomaar zelf later komen hoor.
Anna76
08-12-2025 om 08:39
Ik vind het raar dat sommige mensen hun rugzak ophouden in het OV als ze gaan zitten. Dat zit toch helemaal niet lekker?
Bakblik
08-12-2025 om 08:42
Anna76 schreef op 08-12-2025 om 08:39:
Ik vind het raar dat sommige mensen hun rugzak ophouden in het OV als ze gaan zitten. Dat zit toch helemaal niet lekker?
Als ik Amsterdam Arnhem reis dan doe ik hem af. Daar heb ik dan wel tijd voor. Als ik opstap in Heemstede en dan in Haarlem moet overstappen zit ik even op een puntje van een stoel met mijn rugzak nog op. Dat is zo'n kort stukje dan ben ik sneller door hem om te houden.
Anna76
08-12-2025 om 08:46
Alsof het zoveel werk is om je rugtas af te doen, dat is 3 seconden en dat heb je 'm op schoot.